Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#188876
en del vælger at forudbestille enten den ene eller den anden konsol (evt.begge to :) ) - og det er jo ok...- mange vil bare have det nyeste af det nyeste med det samme...- jeg har ikke travlt dog ved jeg at det bliver (på et tidspunkt) til PS4

er der andre der er gået over til PS fra Xbox? - eller omvendt?

for mig var PS3 alt for dyr (bluray eller ej) så derfor blev det til Xbox 360 i sin tid (som jeg var og stadig er ret glad for) - men efter deres stund med 'det er os der bestemmer hvordan og hvorledes mht.spil og 'always-on' m.m.' kunne jeg ikke drømme om at sende flade 25øre i deres retning

de har selvfølgelig lavet om på det hele (klart! - for ellers så ville de miste 60-70% til PS) men sige at: 'vi har lyttet til Jer' - det var en alt for til grin løgn i min verden...- og jeg håber at de bliver straffet for hårdt for det bull...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188877
Jeg ender nok med at bestille begge to, men jeg er også en stor spilentusiast. Jeg er klart størst fan af Sonys eksklusive spiltitler såsom Uncharted, Gran Turismo og Last of Us, men jeg ser frem til at prøve dem begge.

Jeg har haft både PS3 (faktisk to, men den ene blev stjålet), Xbox 360 og Wii. Xbox'en brugte jeg ikke så den blev solgt. Wii'en samler støv, men PS3'en bliver brugt månedligt.

Jeg kan ikke rigtig forestille mig, at jeg nogensinde skulle købe Wii U eller efterfølgende Wii-konsoller, men jeg er ret spændt på at se om evt. Google, Apple eller andre melder sig ind på konsolspilmarkedet i årene der kommer. :-)
Af allo
#188881
jeg tvivler på at Google og Apple (og måske et par andre) nogensinde bliver til mere end en døgnflue...- men hej! - samme blev der bl.a. sagt om nettet :D

jeg har også haft PS3 (kun i 14 dage) så jeg lige kunne spille 'The Last of Us' - og bortset fra at den larmede mindre end min Xbox så kunne jeg ikke se årsagen til t jeg kulle beholde den...

det er selvfølgelig irriterende med 'exclusive titles' men business is business...- og noget MÅ og SKAL de jo have i baglommen for at lokke os til at vælge lige præcis dem...(evt.at eje begge maskinner)

en ting jeg ser frem til (mht.kommende spil) det er: usynlig health-bar, ammo m.m. (ment sådan så der ikke er noget på konstant og samme sted men noget der kommer frem/på lige så snart man enten selv fremhæver det - f.eks.ved at klikke på en knap eller lige så snart men bruger f.eks.gun eller Uname it...- mindre chancer for burn-in)
Brugeravatar
Af KristofferA
#188884
Her bliver det PS4 når den falder i pris og der virkelig kommer nogle must have titler som f.eks. Mass Effect 4.
PS4 har flere kræfter, ser bedre ud, understøtter 4K filmformatet og er tilmed billigere. Desuden er der hele Xbox One DRM fadæsen...
Det ærger mig at Titan Fall er Xbox One exlusiv for det samt The Division ser mest interessant ud af de nye titler. Jeg satser dog på at Titan Fall nok skal komme til PS4 lidt senere.
Af allo
#188892
PS4 er (virker rettere sagt :) ) kun billigere fordi der følger ikke det der web-cam/move halløj med i pakken...

de mini-nano forskelle ( http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_v ... ison_Chart ) betyder nok ikke ret meget for selve oplevelsen (mht.spil) og begge to supporter 4K

eneste minus ved PS3 (borstet fra dens pris) det har altid været (ja...- for mig :) ) pris på spil...- man kunne (og kan stadig) næsten altid finde et godt spil (top-spil) til alt mellem 30 til 50kr. - men ikke til PS3

Sony ville også gå over til DRM (det er jo ikke lige frem en hemmelighed :) ) hvis de kunne det...- men i det mindste så prøvede de ikke engang at spille smart (for de vidste jo godt at det er nok iiikkeee lige der de skal begynde at implementere deres 'vilje')

i min verden var det alt for meget (det hvad Microsoft har præsteret) og alene pga. det kommer jeg i hvert fald ikke til at bruge penge på deres produkter (om jeg så skulle sige 'nej, tak' til en gratis konsol med alt hvad der hører til :) )

ser allerede sindsygt meget frem til efterfølgeren til 'The Last of Us' (bare så nederen at 1'en ikke er en PS4 titel...- Ellie er bare det bedste skabelse !ever! - det bliver så godt som umuligt at overgå hende... http://www.youtube.com/watch?v=f39mBwbjKIE )
Af Jeden
#188900
allo skrev:ser allerede sindsygt meget frem til efterfølgeren til 'The Last of Us' (bare så nederen at 1'en ikke er en PS4 titel...- Ellie er bare det bedste skabelse !ever! - det bliver så godt som umuligt at overgå hende... http://www.youtube.com/watch?v=f39mBwbjKIE )
Det er virkelig ærgeligt du holder tilbage med at spille det med den grund. Det spil er så ufattelig flot og detaljeret. Og alene gameplay og skuespil præstationer er i verdensklasse. Et af mine mest foretrukne spil nogensinde.

Men mhp. konsoller. Så bliver det begge for mig. Jeg er ligeglad med hvilken konsol der er stærkest mm. Bare de leverer nogle fede spiloplevelser..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188914
allo skrev:PS4 er (virker rettere sagt :) ) kun billigere fordi der følger ikke det der web-cam/move halløj med i pakken...

de mini-nano forskelle ( http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_v ... ison_Chart ) betyder nok ikke ret meget for selve oplevelsen (mht.spil) og begge to supporter 4K
For mit vedkommende betyder det intet, at PS4 kommer uden kamera. Det bliver ikke en meromkostning og hvis jeg kunne købe Xbox One uden, så ville jeg også gøre det. Så længe jeg bare kan slippe for at have et skæmmende kamera oven på mit tv.

Det som jeg til gengæld undrer mig over er at både PS4 og Xbox One "kun" kommer med n-standarden af WiFi. Hvorfor ikke integrere den hurtigere ac-standard med det samme? Den er så småt på vej ud i markedet og hvis de vil have konsollerne til i høj grad at benytte internettet til spil, tv-tjenester og meget andet, så skal der da bare fuld blæs på internet-forbindelsen - også selvom man er tilsluttet via WiFi.

Vi mangler også stadig svar på, hvilken version af HDMI de to konsoller vil bruge. Hvis det kun er HDMI 1.4 så vil de jo maksimalt kunne understøtte 4K i op til 30 Hz. Det gør dem ikke synderligt fremtidssikrede. Sony viste jo (på visse punkter) deres format med PS3 ved løbende at åbne for nye ting såsom f.eks. opgradering til 3D.
Af allo
#188922
Jeden skrev:Det er virkelig ærgeligt du holder tilbage med at spille det med den grund. Det spil er så ufattelig flot og detaljeret. Og alene gameplay og skuespil præstationer er i verdensklasse. Et af mine mest foretrukne spil nogensinde.
som sagt så tæskede jeg spillet i 14 dage :) - dog vælgte jeg at sælge min PS3 (har det været 'open world' spil i stil med 'Just Cause 2', 'Dead Island 1' ((et af mine top 3 spil ever - mest gennemtænkt m.m.)) eller 'Red Dead Redemption' så ville jeg beholde maskinen - men ellers så er der ikke noget at hende der ud over selve story-line)

detaljeret er det godt men ikke 'ufatteligt' ;) - men skuespil er nu toppen af toppen (og som sagt så tvivler jeg på at Ellie bliver overgået af andre - sådan nogensinde :) !)

min anmeldelse af spilet ser sådan ud (på Amazon):

if only NG had ?? - let say 9 more months to work with this game it would be top-3-games-ever!

story-line: 10 out of 10 (everything can get better - or worst but the story-line is 'perfect')

characters: Ellie 15 out of 10! - rest 8-9 out of 10

atmosphere: 7,5 out of 10

option reg.individual choises: 0 (non-exsisting - huge minus)

it was a brilliant stratedy move from Sony! - they made millions on this release and they couldn't pick any better moment to do so! - they couldn't releas it any later becouse of PS4 launch - and that's only minus! - and a huge one!

becouse of this time-limitation the game is only 3 out of 5 (not compared to other 3-stars games - no way no how! - but only 3 out of 5 becouse of it potential and uniqueness)

this game deserves open world as in 'Red Dead Redemption' or 'Just Cause 2' or 'Dead Island'...- no question about that! - and more 'random behavior' from anemies - but they didn't have anough time...- and this 'ruined' this potentially perfect game...(it's only my opinion)

You can spend hours and hours playing this game - but it just feels like it's over way to soon...- nothing to do (unlike in the above-meansioned games)

I know for the fact that I wasn't the only one who bought PS3 only so I could play this game - no regrets (I bought used bundle for a great price so...- no regrets at all :-) ) and it's a end of an era closed with fireworks but...- I know that if they only had more time it would be one of the greatest games ever...- and it's a shame that they wasted so huge opportunity...

thay have to compensate for this in second one big time - more punch and more free space and independens and...- there's a lot to work on - but it CAN be done ;-) !!!



Rasmus:
jeg er også ligeglad med og har ikke brug for det kamera - og det er kun godt at Sony giver os den mulighed...- kan ikke se at der skulle være en grund til at jeg skulle betale et par 100kr.mere for noget jeg ikke kommer til at bruge/få glæde af

årsagen er (som altid) nok at der kommer en del new-PS4 i løbet af de næste 2-3-4 år...- og lige der nu holder de sig til at sælge så mange som muligt og bruge det der stadig er 'standard'...- bare du ved...- komme af med alt det de stadig har/havde på lager...
Brugeravatar
Af edinger
#188924
Rasmus Larsen skrev:Jeg ender nok med at bestille begge to, men jeg er også en stor spilentusiast.
Efter en tur igennem oversætteren kommer det ud som: "drengerøv" ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188926
edinger skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg ender nok med at bestille begge to, men jeg er også en stor spilentusiast.
Efter en tur igennem oversætteren kommer det ud som: "drengerøv" ;)
Det kan jeg nok ikke rigtig løbe fra. PC-spillene er efterhånden lagt på hylden, men konsolspillene tror jeg kommer til at følge mig rimelig langt ind i livet. Ikke at det skal lyde som en klage 8)

Hvis man kan lide Last of Us så kan jeg i øvrigt anbefale det nye Tomb Raider. Det er fedt.
Af allo
#188929
jeg måtte også vinke farvel til pc-gaming (ikke pga.skærmen - kan bare ikke tåle at sidde mere end 45-60min. foran comp.)....- elskede elkers at spile spil son 'Dune', 'Robin Hood', 'Desperados' og de første 'Commando' - jeg hyggede på en hel anden måde når jeg sad ved comp. - og savner det faktisk ret meget (dog har jeg aldrig spillet online - hverken på pc eller på konsolen...- det er bare ikke mig...- hygger kun når jeg spiller alene :) )
Af PhDream
#188936
Maskinernes hardware er ligegyldig. Det vil være spilOPLEVELSERNE, som vil være afgørende. Bare se på Wii'en - det var jo ikke dens CPU/GPU kræfter, som gjorde den populær.

Lige nu har jeg PS3 og X360 og bruger dem begge lige meget. Spiller også på PC fra tid til anden. I lang tid brugte jeg X360 mest - der var spil på den, som tiltalte mig mest. I en periode brugte jeg så PS3 mest. Det var ikke pga. spillene men Netflix - gider ikke betale for Xbox Live, for at kunne gøre det samme, som jeg kan gratis på PS3.

De spiloplevelser, jeg nævnte - købte Forza Horizon for nylig, efter jeg prøvede demoen. Den er X360 eksklusiv. Er vildt imponeret af spillet, som har givet mig glæden for bilspil tilbage. Ingen andre bilspil gjorde dette, heller ikke GT serien, som jeg har spillet siden 1'eren, men har mistet interessen for de sidste 2-3 år. Der er noget ved de smukke landskaber i Forza Horizon og hele "festival" miljøet, som er fantastisk. Har brugt timer bare på at tage billeder af mine biler i forskellige situationer.

Jeg havde nogenlunde samme oplevelse med Mass Effect, som åbnede mine øjne for RPG. De ødelagde det så igen med 2'eren, men hey - hele ME serien gav mig oplevelser, som jeg ikke fik på PS3.

Jeg er, ligesom allo, men ulig mange andre, ligeglad med online-spil. Kan sagtens se det fede ved det, men gider ikke spille med 11-12-årige (bare som et eksempel), som der er masser af på Xbox Live og PSN. Kan være, at jeg bare var uheldig de 20-30 gange, jeg prøvede, men livet er for kort til at have éns spiloplevelser ødelagt af idioter på nettet, uanset alder.
Af allo
#188938
online gaming (og som altid så taler jeg kun for mig selv) har intet med hygge at gøre...- det er mere pres og stress og tit og ofte og så føles det som om 'jeg skal på fordi de andre er på' og 'der er brug for mig' eller omvendt og lign. - og det har aldrig været mig sådan noget...- jeg har det bedst når jeg 'passer' mig selv :)
Af Jeden
#188943
allo skrev:online gaming (og som altid så taler jeg kun for mig selv) har intet med hygge at gøre...- det er mere pres og stress og tit og ofte og så føles det som om 'jeg skal på fordi de andre er på' og 'der er brug for mig' eller omvendt og lign. - og det har aldrig været mig sådan noget...- jeg har det bedst når jeg 'passer' mig selv :)
Fuldstændig enig :)