Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#190467
det giver dem hvad?! - 3-4mdr. forspring (mht.Xbox One) ? - god tid til (evt.) at komme med et par updates og diske op med en ok bundle på Xbox's release-day...

ps.(til Rasmus):
har du måske hørt noget mht.det jeg spurgte dig om for længe siden? - det med hvilket navn/brand Blu-ray/drive kommer der til at sidde i begge maskiner :) ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#190468
allo skrev:ps.(til Rasmus):
har du måske hørt noget mht.det jeg spurgte dig om for længe siden? - det med hvilket navn/brand Blu-ray/drive kommer der til at sidde i begge maskiner :) ?
Nej intet. Jeg har prøvet at hente den del teknisk på begge konsoller, men har stadig ikke fundet noget mht. Blu-ray-drevet. Vi får dog med garanti mere klarhed når konsollerne rent faktisk kommer i hænderne på folk :)
Af allo
#190469
jeg ved godt at det er sådan...- 'intetsigende' og nok uden betydning spørgsmål for mange men...- jeg ser frem til (af rå nysgerrighed) at få det at vide :) - du ved nok hvordan det er :)

tvivler på at de har valgt samme leverandør men man ved jo aldrig (??)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190472
allo skrev:det giver dem hvad?! - 3-4mdr. forspring (mht.Xbox One) ? - god tid til (evt.) at komme med et par updates og diske op med en ok bundle på Xbox's release-day...

ps.(til Rasmus):
har du måske hørt noget mht.det jeg spurgte dig om for længe siden? - det med hvilket navn/brand Blu-ray/drive kommer der til at sidde i begge maskiner :) ?
Og ikke mindst god tid til at overtage markedsandele...
Af allo
#190479
jep - jeg har bare sagt det med andre ord :) - 'side-kick for PS4'

PS4 ligger stadig llaanngggt foran One ( http://www.amazon.com/best-sellers-vide ... 814011_1#1 ) - 12. vs. 29. plads og still going strong og div. polls siger også at (bl.a): http://www.cinemablend.com/games/PS4-Sa ... 57769.html

jeg ønsker dem (alle sammen...- inkl. alle andre) alt det bedste men når det er så sagt så har jeg intet til overs for Microsoft - ikke efter deres bull-crap med 'vi har lyttet til vores kunder' m.m. løgne...- og nu det der med 'I er ikke blandt de 'udvalgte'' - fint med moi :) - kommer alligevel ikke til at investere i dem igen
Af arsukfjorden
#190486
Personligt så er jeg ikke rigtig interesseret i nogen af dem. Absolut eneste 2 konsolspil jeg er interesseret i er Gran Turismo serien og GTA serien. Derudover så spiller jeg lejlighedsvist lidt Dota 2 og BF på computeren, men mere bliver det ikke til. Og da ingen af disse konsoller kan noget som helst, som min computer ikke kan, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle købe en.

Men skulle jeg købe en, så ville jeg nok vælge PS4. Jeg har ikke tjekket konsolerne meget ud, grundet den nævnte manglende interesse, men jeg har altid haft PS, og Xbox har aldrig kunne gøre noget som en tilsvarende PS ikke kunne. PS3'eren var måske dyrere ja, men den var også et fremragende mediecenter og teknologisk langt, langt, LANGT foran Xbox360 og som sådan også langt de fleste computere dengang. Dens regnekraft var uhørt, så fra et nørd perspektiv, så var 360'eren også kedelig.

Men som sagt så ingen konsoller til mig. Computeren kan det hele og meget mere til bortset fra GT og GTA ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193696
Det er svært at blive klog på, hvad der vil være med og hvad der ikke kommer med i de nye konsoller. Begge producenter har ændret meninger, men har er i hvert fald hvad der er bekræftet.

Hverken PS4 eller Xbox One vil understøtte 3D Blu-ray ved lancering.

De to spilkonsoller understøtter heller analog video-output, kun HDMI. Så de kan ikke tilsluttes til f.eks. billedrørs-tv, som man kan i dag med de nuværende konsoller. Det er værd at tage med, hvis man f.eks. slæber sin konsol med i sommerhuset ind i mellem.
Af allo
#193709
ja til nyt Uncharted spil :)

et eller andet sted så er det vel ok (det med "...De to spilkonsoller understøtter heller analog video-output, kun HDMI..." ved godt at du mente 'heller ikke...' :) ) - fortid er vel fortid...

"...hverken PS4 eller Xbox One vil understøtte 3D Blu-ray ved lancering."

- det forstår jeg til gengæld ikke (der kommer - garanteret - og dog...- måske! - en update men enten så er blue-ray der sidder i noget mystisk noget ((vil holde øje med det link som du har postet - og tak for det :) - )) eller så er det lidt pprryyy fra - især Sony's side...)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193710
Ja, man må næsten forvente, at 3D Blu-ray kommer i en senere opdatering.

Sony var jo en af de store fortalere for 3D, men det er da ret tydeligt efter PS4 er præsenteret, at de ikke er særlig begejstrede for det længere. Der er nærmest ikke talt 3D i nogen af præsentationerne fra Sony - heller ikke rigtig fra spiludviklerne.
Af allo
#193724
det er jo lige det...- plus så burde det næsten være standard efterhånden (især når man tænker på spil og div.projekter...) - ellers så pas...- kan ikke komme på en mere eller mindre logisk forklaring bag (til at starte med) 'minus 3D' - det burde være lige til for Sony (og også for Microsoft)

CAV blu-ray uden et navn...- lidt har jeg fundet ud af:)