Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jantos
#181045
Hej

Jeg har lige modtaget mit ny Philips 40PFL5007T
Tv. Jeg vil gerne kunne spille PS3 på det. Hvilke instillinger
skal jeg foretage for at få optimal billedoplevelse?

Mvh Jantos
Af Gunraf
#181048
Jantos skrev:Hej

Jeg har lige modtaget mit ny Philips 40PFL5007T
Tv. Jeg vil gerne kunne spille PS3 på det. Hvilke instillinger
skal jeg foretage for at få optimal billedoplevelse?

Mvh Jantos
Det nedenstående gøres på din PS3.
Indstillinger --> Skærmindstillinger --> Video Output Indstillinger --> HDMI --> Automatisk

Men derudover skal du også huske, at dit tv formentlig skal indstilles. Out-ot-box er ikke just det bedste.
Af Jantos
#181049
Hej
Jeg har lige ændret PS3 indstillinger, og
det har hjulpet meget. Der er mange instillinger
på TV'et. F.eks. Pixel plus HD m.m. Skal jeg deaktivere
alle disse instillinger eller skal jeg bare bruge "gaming" mode?
Af noxity
#181050
Gaming mode betyder at TVet slår nogle af alle de mange billedehandlingskredløb fra. Dette giver dig den kæmpe fordel at responstiden sænkes. Respondstiden er den tid der går fra du giver et input til skærmen, til det rent faktisk vises på skærmen. Det kaldes også input-lag.

Når du vælger game-mode så fravælger du typisk også muligheden for en masse justeringer. Du vil altså som oftest skulle vælge mellem et korrekt billede eller lavt input-lag.

Til spil er det et spørgsmål om du overhovedet ønsker 100% korrekt billede, her er det nok vigtigere med et lavt input lag. Men hvis du til gengæld vil se film fra din PS3, så skal du undgå game mode.

Når alt dette er sagt, så skal du stadig kalibrere dit TV. Det kan du enten få gjort professionelt, eller gøre det selv. Hvis du gør det selv, så kan du enten bruge kalibreringsudstyr (giver det bedste resultat) eller du kan finde nogle indstillinger fra en lignende model som er blevet kalibreret. Den sidste metode giver dig som regel et væsentligt bedre end standard indstillingerne, men da ALLE TV er forskellige vil dette ikke være 100% korrekt.
Af Jantos
#181053
Hej Noxit,

Tak for et godt indlæg:). Jeg vil lige prøve at slå
alle billedbehandlingsfunktioner fra og teste det op mod "gaming mode"
funktionen. Ellers vil jeg gå i krig med at kalibrerer tv'et, da farve og lysforhold ikke
er inndstillet korrekt.