Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#171971
Hej..
Jeg søger enten en converter eller et kabel til at sætte min ps3 til min iMac.
Nogen der lige skulle vide hvad jeg skal bruge?
Senest rettet af bromberg 21. aug 2012, 20:14, rettet i alt 3 gange.
Af PhDream
#171972
Du bør nok ændre overskriften til "PS3 til iMac", hvis det skal give mening.

Ellers tror jeg ikke, at du kan tilslutte en ekstern a/v kilde til iMac og bruge den som skærm. Vi har dem på arbejdet og jeg har ikke lagt mærke til denne mulighed. Du kan sende billedsignalet ud af iMac, men ikke ind.
Af bromberg
#172026
PhDream skrev:Du bør nok ændre overskriften til "PS3 til iMac", hvis det skal give mening.

Ellers tror jeg ikke, at du kan tilslutte en ekstern a/v kilde til iMac og bruge den som skærm. Vi har dem på arbejdet og jeg har ikke lagt mærke til denne mulighed. Du kan sende billedsignalet ud af iMac, men ikke ind.
Hej.. Ja du kan have ret mht overskrift;).. Den er ændret..

Det er også kun muligt på Imac late 2009 og medio 2010, så gik man væk fra det igen..
Af PhDream
#172027
Så skal du have fat i nogle forskellige convertere. Slutresultatet vil nok se grimt ud.

Jeg formoder noget i stil med PS3--->Component---->VGA---->Displayport--->iMac.
Af bromberg
#172032
PhDream skrev:Så skal du have fat i nogle forskellige convertere. Slutresultatet vil nok se grimt ud.

Jeg formoder noget i stil med PS3--->Component---->VGA---->Displayport--->iMac.
Der skal findes en metode, der kan klare HDMI og dermed overfører 1080p samt lyd..
Hmm må forhøre mig i epplehuset evt
Af Olfred
#172036
Ledte på et tidspunkt efter det samme som dig og endte med en løsning jeg endnu ikke har ført ud i livet... Et kabel til ps3's gammeldags udgang der ender ud i et s-video kabel. Det kan så sættes til elgato eyetv hybrid.

Har ikke ført det ud i livet, da jeg ikke tror jeg kan leve med at det ikke er hd...
Af bromberg
#172042
Olfred skrev:Ledte på et tidspunkt efter det samme som dig og endte med en løsning jeg endnu ikke har ført ud i livet... Et kabel til ps3's gammeldags udgang der ender ud i et s-video kabel. Det kan så sættes til elgato eyetv hybrid.

Har ikke ført det ud i livet, da jeg ikke tror jeg kan leve med at det ikke er hd...
Hm ja det er heller ikke interessant, hvis det skal være ps1/2 kvaliteten.

Imellemtiden har jeg fundet en løsning, som jeg dog ikke vil betale:)http://www.eplehuset.dk/produkt/1990_ka ... ac-27.aspx

Det er iøvrigt også kun virkende til imac 27"
Af PhDream
#172050
bromberg skrev:
PhDream skrev:Så skal du have fat i nogle forskellige convertere. Slutresultatet vil nok se grimt ud.

Jeg formoder noget i stil med PS3--->Component---->VGA---->Displayport--->iMac.
Der skal findes en metode, der kan klare HDMI og dermed overfører 1080p samt lyd..
Hmm må forhøre mig i epplehuset evt
Component ER 1080p, det samme med VGA. Du skal bare finde en måde at overføre lyd, men det kan en converter også klare.

Med de forskellige konvertere og kabler, kommer du op på 1000+ kr. Du kan ligeså godt købe den boks, du linker til. Du finder ikke en billig løsning. Hah...det er lige før, du kan købe en billig 32" og bruge den til gaming.
Af bromberg
#172080
PhDream skrev:
bromberg skrev:
PhDream skrev:Så skal du have fat i nogle forskellige convertere. Slutresultatet vil nok se grimt ud.

Jeg formoder noget i stil med PS3--->Component---->VGA---->Displayport--->iMac.
Der skal findes en metode, der kan klare HDMI og dermed overfører 1080p samt lyd..
Hmm må forhøre mig i epplehuset evt
Component ER 1080p, det samme med VGA. Du skal bare finde en måde at overføre lyd, men det kan en converter også klare.

Med de forskellige konvertere og kabler, kommer du op på 1000+ kr. Du kan ligeså godt købe den boks, du linker til. Du finder ikke en billig løsning. Hah...det er lige før, du kan købe en billig 32" og bruge den til gaming.
Nå ja det er det da også:), men ja så mangler lyden.
Det er netop for at undgå en ekstra skærm jeg gerne vil have mac´en på, så jeg kun har en skærm på mit kontor/legerum.