Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kan i få jeres PS3 til at afspille MKV?

Af AkAFester
#166577
Hej alle sammen.

Jeg har en ældre PS3 60GB, fat må vi hellere kalde den, som for nyligt er opdateret til FW4.11.
Den er koblet op til mit hjemmenetværk via gigabit lan og på samme lan har jeg en Synology DS209 med seneste FW.
På denne NAS har jeg alle mine film liggende i MKV format med undertekster i MKV'en og uden for.

Jeg opdagede ved et tilfælde at min PS3 kunne afspille MKV filer helt uden brug af software til konvertering eller PS3 media server. Den streamer mine MKV film direkte fra min NAS med understøttelse for DTS spor.
Undertekster er det eneste der umildbart ikke virker da jeg ikke kan slå dem til i menuen.

Jeg kan INGENTING finde på nettet omkring dette? Er det noget der er gået alles næser forbi, har sony lusket MKV support ind i FW uden at nogle har opdaget det?

Derfor vil jeg gerne høre alle herinde om i har/kan opleve det samme hos jer? Kan i få det til at virke enten med USB harddisk eller med noget streaming uden konvertering?
Af lgowner
#166579
Det som du nok oplever er DLNA fra din NAS eller windows med codec pack, og afslutningsvis streamer og transcoder on-the-fly via DLNA.

der findes også jailbraked mkv firmware's som kan hvis du søger på det, så måske har du en ps3 som er hacked?

standard er ihvertfald ikke en løsning direkte på ps3 endnu. men der er altså alternativerne som du nok har igang uden selv at vide det var tilfældet.
Af M-Sniper
#166582
jeg kan kun tilslutte mig det virker også hos mig...

har en synology ds109 med den nye dsm + ps3 slim, har ikke kunne ikke afspille mkv før, men det kan jeg nu. dog understøtter den ikke subs og flere lydspor.

mener ikke at synologyen kan transcode mens man afspiller, den er ikke kraftig nok...
Af lgowner
#166583
M-Sniper skrev:jeg kan kun tilslutte mig det virker også hos mig...
måske er nogle formater i mkv understøttet nu :) det er længe siden jeg prøvede og her var det ps3 mediaserver med transcode funktion.

streaming foregår via DLNA? så måske er det den nye fw på den NAS, som også kan klare nogle formater on-the-fly?

syntes kun man læser om folk som søger for en løsning på google til ps firmwaren? og så windows alternativerne.

men ok, det er jo så kun godt det virker efter nogle år nu ;)
Af Michael P
#166589
I kan åbne MKV filen i ehh, et program til redigering af en art.

Der kan man vælge force i subs, og derved skulle i gerne have subs på jeres film igen.
Af AkAFester
#166590
M-Sniper skrev:jeg kan kun tilslutte mig det virker også hos mig...

har en synology ds109 med den nye dsm + ps3 slim, har ikke kunne ikke afspille mkv før, men det kan jeg nu. dog understøtter den ikke subs og flere lydspor.

mener ikke at synologyen kan transcode mens man afspiller, den er ikke kraftig nok...
Den processer der sidder i Synology'en er langt fra nok til at lave transcode on-the-fly.
Det som du nok oplever er DLNA fra din NAS eller windows med codec pack, og afslutningsvis streamer og transcoder on-the-fly via DLNA.

der findes også jailbraked mkv firmware's som kan hvis du søger på det, så måske har du en ps3 som er hacked?

standard er ihvertfald ikke en løsning direkte på ps3 endnu. men der er altså alternativerne som du nok har igang uden selv at vide det var tilfældet.
Jeg har haft min PS3 i mange år nu og har aldrig hacked den (selvom tanken har været der for at få denne funktion). Der sidder ingen PC imellem så det er ikke det der sker.

Og jeg kan love dig for jeg har prøvet alle muligheder der er for at spille MKV "direkte" på PS3'eren. PS3 media server, MKV2VOB og mange andre muligheder. Men det her virker uden brug af kunstige hjælpemidler :).
Af AkAFester
#166591
Michael P skrev:I kan åbne MKV filen i ehh, et program til redigering af en art.

Der kan man vælge force i subs, og derved skulle i gerne have subs på jeres film igen.
Jeg sad og legede med dette igår. Vil prøve igen senere idag for at se om det kan lade sige gøre med at force et undertekst track.
Af Michael P
#166592
tror det hedder mkvmerge måske

Kan ikke huske om mkv2vob kan tage en mkv, og lave den om til mkv, for det er et nemt program :)
Af AkAFester
#166594
Michael P skrev:tror det hedder mkvmerge måske

Kan ikke huske om mkv2vob kan tage en mkv, og lave den om til mkv, for det er et nemt program :)
Jeg bruger MKVtoolnix som også indeholder MKVmerge. Det er et glimrende program og kan bruges på alle platforme. Mac, Win og linux.
Af x99gump
#166694
Jeg kan ikke få det til at virke. Hverken på min PS3, eller på min kammerats. Jeg har prøvet at tilgå filerne via Windows media player sharing, usb stick og min Qnap NAS. Den viser simpelt hen ikke filerne. Filer i andre formater viser den godt nok, ganske som den plejer.

Begge PS3'er er opdaterede med nyeste firmware, altså 4.11.