Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#220976
Hey derude

Nu hvor det nye layout har kørt i nogle måneder, så begynder vi at have lidt overskud til at kunne se på små-tweaks. For at det ikke skal være et solo-løb, så vil vi dog gerne tage imod forslag fra jer brugere til forbedringer.

Denne tråd er dedikeret til forslag, som kunne forbedre brugeroplevelsen. Der er naturligvis ingen garanti for, at vi vil være i stand til at implementere de geniale idéer og ønsker I måtte ligge inde med, men om ikke andet kan vi j bruge det til inspiration.

Fyr løs.
#220977
Jeg har et konkret ønske til noget vi gerne vil have feedback på:
Vi har pt. et "Nærmeste konkurrenter" script, som ligger under hver anmeldelse, hvor der automatisk findes TV, som ligger indenfor en given %-sats af den totalscore, som det anmeldte TV har fået. Den vil vi godt gøre lidt smartere, da det måske ikke lige er totalscoren du som læser går mest op i.

En af ulemperne er, at et TV med en høj score kan lede efter konkurrenter i et større område end dem med en lav score (% af score giver et større tal hvis totalscoren er høj). Derudover så er det ikke sikkert, at det er totalscoren, som du lægger mest vægt på - det kunne jo være at du vil have konkurrenter i rå billedkvalitet eller måske i brugerinterface.

En ide kunne være, at lave en slags tabel med en liste over TV, som så kan sorteres - lidt ligesom den du finder her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1440153849

Og så pakke den ind i et eller andet design, som passer til formålet? Man kunne måske også tænke sig, at listen trak TV ud, som lå tæt på mindst én af de scores som det anmeldte TV havde fået og så blev den af de tre del-scores der passede highlightet på linjen (hvis vi lige tager udgangspunk i linket ovenfor). Så kunne man se, hvad det var for en af de tre del-scores, der passede for den konkurrent der var trukket ud. Så vil der nok komme en del flere hits på konkurrent-listen, men så kunne man jo sortere eller filtrere listen vha. nogle knapper bagefter.
#220988
Det kunne være fedt hvis når man - logget ind som bruger - trykker på et link i højre side til et af de nyeste forum emner, at man blev sendt hen til det indlæg eller den side man var nået til i tråden... især nyttigt i de længere tråde. :)
Af coffee
#220996
Jeg tænkte det kunne være en stor hjælp, hvis der blev lavet en slags ordbog, til alle de tekniske ord der bliver brugt i test og de forskellige forum.
Det kunne være ord som HDMI-ARC, Intelligent Frame Creation, buzzing.
Så når jeg sidder og læser en test savner jeg at kunne slå op hvad der menes når der f.eks står local dimming eller andre ord jeg ikke ved hvad betyder.
PS. Slået op første gang i 2011, men jeg kan ikke huske om det blev lavet til den gamle side.

Michael. :)
#221005
Vi havde denne feature med i den gamle version af siden, men scriptet det krævede for at highlighte tekst og vide hints var ret buggy og ødelagde en del af de ting vi gerne ville have kørende på den nye.
#221010
Torben Rasmussen skrev:Så altså i stedet for at ryge til det sidste indlæg, så blot hoppe til "her er jeg nået til"?
Det ville være lækkert, hvis det kunne indføres. Pt. ryger jeg konsekvent hen til første post i en tråd hvis jeg klikker på en link i "Debatforum"-boksen på forsiden.
#221011
Silentbob skrev:
Torben Rasmussen skrev:Så altså i stedet for at ryge til det sidste indlæg, så blot hoppe til "her er jeg nået til"?
Det ville være lækkert, hvis det kunne indføres. Pt. ryger jeg konsekvent hen til første post i en tråd hvis jeg klikker på en link i "Debatforum"-boksen på forsiden.
Forumkoden har i hvert fald som standard en knap, der sender videre til "seneste indlæg", men det skal lige undersøges om den også har "her nåede jeg til". Jeg kunen godt forestille mig, at det allerede eksisterer som et lille plugin.
#221013
Silentbob skrev:
Torben Rasmussen skrev:Så altså i stedet for at ryge til det sidste indlæg, så blot hoppe til "her er jeg nået til"?
Det ville være lækkert, hvis det kunne indføres. Pt. ryger jeg konsekvent hen til første post i en tråd hvis jeg klikker på en link i "Debatforum"-boksen på forsiden.
I forum - på en skærm der er bred nok - er der en lille pil helt ude til højre ud for navnet på den seneste debattør, som tager dig til sidste indlæg. Den er dog ikke synlig på mobilen og den vil altid tage dig helt til enden af debatten. Men det kunne være smart, hvis man ved blot at trykke på hovedoverskriften røg til det sidste indlæg man havde læst.
Af jeps92
#221018
Det kunne være lækkert med en knap/funktion "Marker alle indlæg som læst".

Det ville gøre det nemmere at følge med i, hvad der er sket siden sidst uden at man absolut skal åbne alle tråde.
#221019
jeps92 skrev:Det kunne være lækkert med en knap/funktion "Marker alle indlæg som læst".

Det ville gøre det nemmere at følge med i, hvad der er sket siden sidst uden at man absolut skal åbne alle tråde.
Den findes skam allerede. Gå til "Seneste emner" og kig i øverste højre hjørne.
Vedhæftede filer
Capture.JPG
Capture.JPG (8.5 KiB) Vist 12704 gange
#224795
På mobil versionen af flatpanels.dk er der en fejl i forum linket når man allerede er inde i forum'et(Altså knappen "Forum" i undermenuen)

Når maner på forsiden(flatpanels.dk) og klikker på forum kommer man ind til: "http://www.flatpanels.dk/flatforum/recent.php"
Når du så er her(Enten i oversigt eller tråd) og vælger er trykke på "Forum" knappe i menuen bliver man linket til http://www.flatpanels.dk/recent.php som ikke findes.

Virker til det kun er i forum delen den er forkert.
Ellers lækkert med en mobil venlig side :)