Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinaabo
#219716
Hej,

Hvis står inde på en debattråd via mobilen, og navigerer tilbage til Forum via menuen i øverste højre hjørne, så lander man på 'siden kan ikke vises'.

Mvh Martin
#219722
martinaabo skrev:Hej,

Hvis står inde på en debattråd via mobilen, og navigerer tilbage til Forum via menuen i øverste højre hjørne, så lander man på 'siden kan ikke vises'.

Mvh Martin
Jeg sendte den faktisk til Rasmus den anden dag, og han afviste kategorisk at det var tilfældet... 8-)
Brugeravatar
Af Montago
#219725
Der er fortsat problemer med jeres placeholder tekst i søgefelterne.

Value SKAL være tom før det fungere efter hensigten !
Brugeravatar
Af Montago
#219841
Tracking scripts eller lign sløver load.

Når jeg sidder på mobil på 4G med fuld knald er der MEGET ofte problemer med at loade jeres sider.

Besøger jeg istedet en anden side er den oftest klar med det samme på samme net.

Jeg tror derfor at i har nogle scripts eller lign som blokkere liiiidt for meget.

Har ikke lige nogle værktøjer som kan vise synderen, men gider i ikke lige kigge på det?
Brugeravatar
Af Montago
#219860
Torben Rasmussen skrev:Det er Google der sløver det. Vi bruger dem til reklamerne. Det er ikke vore egne scripts, desværre.
Det er nok noget i bør kigge lidt på, da siden kan være næsten umulig at bruge på mobil :(

Jeg skifter til at bruge Firefox fremover (med uBlock !!) så jeg kan læse jeres side på mobilen...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#219865
Vi kan nok ikke gøre så meget ved hvor hurtigt Google serverer deres reklamer.

Og du er sikker på, at det ikke er billederne i banneret, der loades? De fylder en del første gang siden loades.
Brugeravatar
Af Montago
#219868
Banneret loader fint - og artiklens indhold hentes også - men så stopper siden bare med at loade når den når 80-90% .. derefter står siden bare og venter på alt muligt (Disqus, reklamer osv osv)

Jeg kiggede lige i Chrome Developer tools, kan se at jeres side laver over 200 og en side fylder 2.3 MB hvilket er ret voldsomt - efterfølgende fylder en side omkring 500kb når resten er cached, stadig ret voldsomt.

Så der er MASSER af plads til forbedring
- Bundling af scripts of css
- Bundling af HTML hvis i bruger display templates.
- HTML 2.0 / Spdy opgradering
- Image Resize / Caching per device opløsning
- Sprites-bundling af ikoner og små billeder

Til at starte med ville jeg sørge for at tracking og ads er det absolut sidste som hentes - ved at skyde dem ind nederst i HTML'en
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#219873
Størrelsen på siden kommer fra billederne i banneret. Vi kan nok arbejde med at få dem bragt ned, men de er relativt store (1000 px brede). Hvis vi skal ned i størrelse, så skal vi over i noget device-awareness og servere billeder, der passer til enhederne. Der kommer vi nok ikke hen lige foreløbigt, da det vil kræve en komplet omlægning af alt der har med billeder at gøre.

Vi har et par CSS'er, som kunne merges til én, men load-tiden for dem alle er relativ lav, så det vil nok ikke give ret meget. Det samme gælder vore egne JS'er.

Dét der trækker tænder ud er:
- Googles reklamer. Der loades en del af dem hen over siden og hver af dem napper nogle hundrede ms.
- Disqus. Den loader 2 gange: Én gang til tælleren øverst i hver nyhed (den der skriver hvor mange indlæg der er) og én gang når selve kommentarfeltet skrives.
- De eksterne reklamer fra andre end Google hentes ikke fra vores egen server
- Vores Cookie-accept-script loades pt. fra Amazon. Det kunne måske laves lokalt.

Af de ovenstående, så har vi selv mulighed for at tweake på den sidste. De andre kan vi enten acceptere eller smide ud. Smider vi dem ud, så får vi ingen penge i kassen og så lukker siden.

Alle ikoner kører fra Font-Awesome, som loades lokalt, så de er skalérbare vektor-ikoner, der ikke fylder noget.
Af martinaabo
#220083
Hej,

Omkring layout via mobilen; det kunne være smart hvis der var genveje til de enkelte sider i en tråd, oppe i toppen også, således at man ikke skal scrolle helt ned i bunden af første side, for at finde direkte links til de efterfølgende sider.

Mvh Martin
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#220087
martinaabo skrev:Hej,

Omkring layout via mobilen; det kunne være smart hvis der var genveje til de enkelte sider i en tråd, oppe i toppen også, således at man ikke skal scrolle helt ned i bunden af første side, for at finde direkte links til de efterfølgende sider.

Mvh Martin
Hvilke sider tænker du specifikt på? Der ligger jo en del links oppe i "burger-menuen" i højre hjørne, der folder ud når man trykker på den blå knap.