Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183397
edinger skrev:Hovsa! Hyperlinks er nu uden understregning og således svære at (gen)kende som hyperlinks. Det må være en fejl (?)

Se nedenstående eksempel.
edinger skrev:Kig her (link).
Det ser ud som om, at forummet tager vores tekst-styling fra redaktionen, hvor vi selv gør links fede. De skal helst være fede, så det skal jeg lige have kigget på.

EDIT: Fejlen betyder i øvrigt også, at ulæste private beskeder heller ikke markeres lige nu (men det er jo typisk den øverste i indbakken).
Brugeravatar
Af edinger
#183446
Otto J skrev:Sådan rent grafisk, så synes jeg lidt det virker som et tilbageskridt?
The jury is still out – men jeg læner også i den retning.


Rasmus Larsen skrev:
edinger skrev:Hovsa! Hyperlinks er nu uden understregning og således svære at (gen)kende som hyperlinks. Det må være en fejl (?)

Se nedenstående eksempel.
edinger skrev:Kig her (link).
Det ser ud som om, at forummet tager vores tekst-styling fra redaktionen, hvor vi selv gør links fede. De skal helst være fede, så det skal jeg lige have kigget på.
Hyperlinks åbner i øvrigt i FP-vinduet i øjeblikket frem for, som før, i et nyt vindue.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183447
Der var ret mange klager over, at hyperlinks åbnede i nyt vindue tidligere. Det er svært at gøre alle tilfredse :)

Jeg skal nok få kigget på hængepartierne, men tiden har simpelthen ikke været til det lige i de sidste dage.
Brugeravatar
Af edinger
#183449
Rasmus Larsen skrev:Der var ret mange klager over, at hyperlinks åbnede i nyt vindue tidligere. Det er svært at gøre alle tilfredse :)

Jeg skal nok få kigget på hængepartierne, men tiden har simpelthen ikke været til det lige i de sidste dage.
Overraskende.

Retfærdigvis skulle der også have stået 'tab'. Ikke vindue.

Det er heldigvis til at overleve :)
Af PeterD
#183450
Ved ikke om det koster MEGET tid og MANGE penge, men ja grafisk kunne det godt blive lidt pænere, måske med lidt blå baggrundsfarve.. og, som før skrevet, tør man håbe på lidt større skrift, ikoner etc...? Eller er det fordi siden også skal fungere på en smartphone??

Det er ingen kritik og det er rart der er arbejde i gang med at gøre det hele bedre for os brugere..Håber dog Rasmus får hjælp, da det vel er en større proces...?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183451
Blå baggrundsfarve. Hvorfor det? :) Designet følger jo resten af siden og redaktionssektionen: http://www.flatpanels.dk/

Så skulle vi redesigne hele siden.

Større skrift kan jeg ikke afvise, men mig bekendt er den altså ikke blevet betydeligt mindre fra det gamle forum? Lige nu er skriftstørrelsen i forummet faktisk noget større end i artikler på forsiden, men det afhænger jo først og fremmest af, hvilken opløsning man kører på sin skærm kontra størrelsen på den. Nogle af faktorerne er ude af vores hænder, fordi PC-skærme bruger så mange forskellige opløsninger og derved PPI (pixels per tomme) niveauer.

Det koster ikke penge, da der er en ret stor gruppe bag hele forummet, som har mange tips og tricks, men det kan godt tage tid. Torben hjælper også til med forslag, hvor det er muligt. Det er bare med at få det presset ind i programmet, så vi også har tid til anmeldelserne og nyhederne :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183453
klinge skrev:Det gamle RSS feed havde et noget pænere layout. Men det kan nok gå.

Se vedhæftede billede taget fra iGoogle (som jeg pt. bruger som RSS reader, men den lider vist snart samme skæbne som Google Reader... RIP)

Det øverste er det nye feed. Som man kan se så mangler subject på de øverste replies. Desuden bruges der forholdsvist meget plads på forum navnet.
Jeg nåede kort at kigge på feedet. Brug evt. dette i mellemtiden:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/syndication.php

Så slipper du for kategorierne og får kun subjects. Problemet med at der mangler subjects på visse af dem, har jeg dog ikke fundet en løsning på endnu. Se det som en midlertidig løsning og ikke en endelig. Den er stadig på listen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183459
edinger skrev:Yderligere ser I ud til at have fjernet muligheden for at vælge skriftstørrelse i sine indlæg. Dette er i særdeleshed et tilbageskridt for de af os, som undertiden ynder at lave artikellignende indlæg.

Så dét er en beslutning, I gerne lige må overveje én gang til.
Test
Test
Test

Så skulle funktionen være tilbage :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183467
klinge skrev:
PS! og irriterende at der stadig er grænser for vedhæftninger:

"Billedet skal være mindst 0 pixels bredt, 0 pixels højt og højst 525 pixels bredt og 550 pixels højt. Det indsendte billede er 330 pixels bredt og 587 pixels højt."
Så skulle dette fungere efter hensigten. Prøv gerne.

Man kan nu vedhæftede meget store billeder uden problemer. Er der fro store til at blive vist, så kommer det bare som et link til den vedhæftede fil.

Man kan også indsætte billeder direkte i indlæg (brug Img-tagget øverst, når der skrives indlæg) uden at vedhæfte, men det kræver, at de ligger på en webadresse. Hvis de skal med direkte i indlægget må de højest være 525 pixels i bredden. Her et eksempel med et billede på 524 pixels i bredden.
Billede
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#183712
Som det kan ses af Rasmus' indlæg, så er der en forskel på autodetektion af links (den første) og links skrevet i URL-tags (det sidste). Lidt mærkeligt at systemet ikke bruger samme CSS til begge dele...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183717
Jeg har prøvet at lave en lille ændring som måske også giver markering af det første link. Vores server skal dog lige opdatere cache. Det kan godt tage en time eller to, så jeg må lige vende tilbage og se om det kører senere.

I processen fik jeg også understreget alle overskrifter ude på forsiden :) De går også væk igen, når serveren har opdateret cache.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8