Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Christian23535
#180326
Hejsa

Jeg kom på en tanke om I ikke kunne lave en lanceringsliste (release tider) for opkommende skærme.

Det er selvfølgelig svært altid, at sige hvornår en skærm udkommer, hvis man ikke lige har fået lanceringsdato, men efterår 2013 kunne også være en "dato".

For at linke til et sted de har sådan en liste (godt nok med rumfart, men princippet er det samme).

http://www.spaceflightnow.com/tracking/index.html
Af Andersss
#180327
Flatpanels plejer at være gode til at få lagt datoer op for releases når de ved noget.
Af Christian23535
#180384
Ja faktisk! :D Bare med flere mærker end lige panasonic, samt et link (i topmenuen) på forsiden til releaselisten, så man ikke skal lede nyheder igennem eller temaer, for at finde den.

Ellers kunne den også ligge under købsanbefalinger, som et link, hvis den skulle gemmes lidt væk...

Men du kommer helt ind på hvad jeg tænkte! ;)

Evt. kunne man også dele den ind i mærker med releasedatoer, som det ses med Panasonic - bare flere mærker på samme side.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#180418
Releaselisterne lægges ind i de forskellige overbliksartikler nede under "Artikler" på forsiden. Her finder man også nødvendig information og priser. Disse overbliksartikler opdateres også løbende.

Lanceringsdatoer og priser er jo noget vi skal hente separat fra hvert firma. Det er forskelligt i hvert land, så det "offentliggøres" som sådan ikke fra producentens side. Det er noget vi kæmper ret meget med at indhente :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180443
Der er samtidigt ret stor forskel på hvornår firmaerne lancerer nyt, så det kan være svært at samle det i én artikel, da en del af producenternes lister vil være tomme indtil der er informationer på dem. Philips følger eksempelvis en helt anden cyklus end de andre.
Af Christian23535
#180461
Det er forstået Rasmus, der vil jeg så kigge fremover, men synes nu alligevel godt der kunne være et link direkte til en liste, istedet for flere forskellige. At så et firmas releaseliste ville være tom indtil de frigiver den, ser jeg ikke som noget dårligt. Enten kunne man bare skrive - frigives senere, eller referere til de gamle releasedates.

At det er et slid for jer, at indhente oplysningerne på lanceringsdatoer og priser er forståeligt. Jeg ville bare tro producenten gerne ville sende sådan noget for den gratis reklame. Dog synes jeg stadig det skulle være lettere for brugeren af dette site, at finde frem til disse informationer uden at skulle klikke for mange gange.

Men som sagt, var det bare et forslag. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#180493
Nogen gange kan vi bare ikke sige det mere præcist end "foråret". Producenterne og tv-forhandlerne ligger ofte i forhandlinger om priser, funktioner, markedsføring osv. langt ind i forløbet og nogen gange helt op til lancering. Vi får typisk ikke noget at vide, før der er enighed blandt de to.

En god grundregel er dog, at de nye modeller lander i foråret og et par måneder frem. Philips typisk fra sommeren.

Planen er at vi gør ligesom tidligere år om samler alt omkring én producent i én stor dedikeret artikel, der altid kan findes på forsiden. Hvis vi begynder at blande for meget sammen, så er det min erfaring, at det bliver for rodet. :)