Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henriksen78
#174388
Hej Flatpanels

Jeg undre mig meget over at der har været så stille ang. test af 2012 TV

Hvad kan det skyldes ?, det er jo ikke fordi der mangler spændende emner.

hvor er f.eks. Sony og Philips
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#174390
Philips får vi noget ind fra lige om lidt. Se med i næste uge på forsiden. Sony har vi ikke nogen konkrete planer for, men de er blandt dem som vi overvejer til tests i de kommende måneder.
Af HJ
#175250
Nu har jeg ikke været på forummet så længe - men jeg synes at der er masser af spændende tests og baggrundsviden.

Men jeg kunne også godt tænke mig at se flere tests af fladskærme, især af de billigere tv. f.eks er der ikke tests af alle de 2 skærme i anbefaler i "soveværelse" segmentet. (de eneste jeg har råd til imellem anbefalingerne)
:)
Af HJ
#175251
Nu har jeg ikke været på forummet så længe - men jeg synes at der er masser af spændende tests og baggrundsviden.

Men jeg kunne også godt tænke mig at se flere tests af fladskærme, især af de billigere tv. f.eks er der ikke tests af alle de 2 skærme i anbefaler i "soveværelse" segmentet. (de eneste jeg har råd til imellem anbefalingerne)
:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#175294
Grunden til, at vi ikke tester denne type skærme er til dels, at det er ret kedeligt. Top Gear tester også kun super-bilerne, simpelthen fordi det er dét folk gider at se, og dét der er sjovt at anmelde. Vi kan ikke blot hive enhver skærm ind til test - vi må også se på hvad der lokker læsere til, da siden drives af reklameindtægterne. Og test af Tv i 3000 kr klassen trækker ikke nok læsere til, og så kan det ikke betale for vores tid.
Af HJ
#175300
Det er muligt at det kun er topmodellerne der lokker kunder til - jeg har ikke læst nogen af disse test (med vilje)..

Jeg har derimod med interesse læst guides og de få tests i har af de billigere modeller.
Top Gear tester også kun super-bilerne
Nej det gør de ikke - de har også masser af sjove og interessante indlæg med biler i andre segmenter..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#175305
Ja, Top Gear laver andet sjov med de billigere biler - de tester dem ikke. For nu at blive i analogien.

Vi får af og til de mindre modeller ind til test, men det er ikke vores primære fokus.
Af PhDream
#175309
Torben: du skal åbenbart se noget mere Top Gear. ;)

Jeg har set Top Gear teste en Fiat Panda samt andre mindre biler, bl.a. Kia og Rover. Fiat Panda var bl.a. det sjoveste, man kunne købe for 10-11K pund, som den koster i UK. Se bl.a. denne: http://www.youtube.com/watch?v=8J_iIaRzU3k , hvor de går undercover for at teste en Rover, fordi bilfabrikanten ikke vil give dem lov til at teste bilen.

Man kan så fluekneppe sig frem til, at de ikke "tester" bilerne, men gør grin med dem, men det kan man sige om alt i Top Gear. Klippet ovenover kan uden tvivl kategoriseres som en test, hvor anmelderen går i detaljer på nogle områder og sammenligner endda med en anden bil. Jeg har set ægte anmeldelser, som var mindre dybdegående.

At folk ikke gider læse tests af alm. biler og billige tv passer simpelthen ikke. Kan være, at folk er ligeglade med kvaliteten af disse tv, da de bare skal virke, men undersøg nu lige hvilke modeller, der sælges flest af - det er ikke topmodellerne.
Af klingenberg
#175318
HJ skrev:Nu har jeg ikke været på forummet så længe - men jeg synes at der er masser af spændende tests og baggrundsviden.

Men jeg kunne også godt tænke mig at se flere tests af fladskærme, især af de billigere tv. f.eks er der ikke tests af alle de 2 skærme i anbefaler i "soveværelse" segmentet. (de eneste jeg har råd til imellem anbefalingerne)
:)
Tjek evt sites som Cnet, de har tit rigtig mange anmeldelser i alle prisklasser. Vær dog opmærksom på at google den amr/eng version af modelnavnet, da der tit er et bogstav/tal som landekode.
Brugeravatar
Af edinger
#175320
klingenberg skrev:Tjek evt sites som Cnet, de har tit rigtig mange anmeldelser i alle prisklasser. Vær dog opmærksom på at google den amr/eng version af modelnavnet, da der tit er et bogstav/tal som landekode.
Enig.

Med CNET, AVForums og HDTVtest samt Flatpanels' 5 tips til kalibrering er man godt dækket ind.

Jeg synes dog heller ikke, at der ville gå noget af Rasmus & Co. ved også at tage de mindre modeller i Samsungs PS-serie samt ikke mindst Panasonic ST50 og UT50 ind til test.

Ligesom man har gjort tidligere år.
Af HJ
#175416
Vær dog opmærksom på at google den amr/eng version af modelnavnet, da der tit er et bogstav/tal som landekode.
Ja det synes jeg er lidt af en jungle at finde rundt i - især fordi der ofte er mange modeller indenfor hver serie..
Af henriksen78
#176212
hey nu har i lige haft philips 8000 serie til test.
Er det muligt at i kan teste PFL6007 også ?
Jeg er interesseret i denne model da det er den eneste serie der har passiv 3D i år.