Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#169004
hvorfor vil I ikke have at man 'blander' sig f.eks. i andres tråde om salg?

I vil ikke have at man (har jeg læst et par steder efterhånden) kommentere bl.a. den pris som TO er kommet med - det synes jeg er lidt malplaceret...selvfølgelig er det op til en selv at råbe 'jeg vil have ...kr. for et ... eller for en ...' men...- selve sitet er designet til at oplyse og virke som et hjælpemiddel, tit of ofte som et udgangspunkt m.v. mht.til købsanbefalinger og tests og egne erfaringer og know-how og alt det der - så den er vist givet at folk reagerer på andres 'jeg vil have ...kr. for et ...' når man ved at det er i overkanten og for meget og kun realistisk hvis en total uviden (bl.a.mht.priser) person læser en salgsannonce

hvorfor vil I så ikke have at man hjælper sådanne person/personer? - for jeg tror absolut ikke at folk kommenterer salgsannoncer for at spille smart eller lign. men for at vise/bevise at prisen er for høj og helt ved siden af - ikke så de kan spolere salget men for at hjælpe andre...- og det er det de fleste bruge sitet - for at hjælpe andre og for at blive klogere på visse ting og sager...
Af Raum
#169007
Enig - det må da være en hjælp at få at vide, hvis det "næsten umuligt" kan blive solgt til den pris der er annonceret.
90% sætter en pris fordi de ikke ved bedre - de sidste 10% gør det med vilje....

Skal vi droppe at hjælpe de 90% fordi de 10% bliver sure?
Af allo
#169032
det er jo lige det...en hjælpende hånd til dem der ikke sidder ind i hvilken pris er passende og alt det der...

mange tror også at 'bare fordi jeg har giver xx.000kr. for ... så skal jeg have så godt som næsten det samme for det nu!' - og bare fordi man gør potentielle købere OBS på faktum at 'du kan sagtens gøre det langt bedre og for langt mindre!' så er det jo ikke anden end at hjælpe andre (ikke sælgeren men...sådan som jeg har forstået konceptet bag sitet her så fungerer det som et redskab...) - men det må man ikke...for dårligt (i mine øjne)...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#169043
Reglen er til for at holde tråden på sporet, nemlig at trådstarter får kontakt til en mulig køber/sælger. Hvis vi tillader kommentarer ang. pris og andet uvedkommende, så drukner tråden i støj. Det er ultimativt trådstarters valg hvad han vil have for en salgsvare og med mindre man er en interesseret køber, der prutter om prisen, så har man intet at gøre i debatten. Hvis I synes en vare er for højt prissat, så skriv en privat besked til trådstarter eller advar en køber via private beskeder.

Reglen er ikke indført ud af det blå. Der er utallige eksempler på, at man totalt overfuser en sælger fordi man ikke er enig i prissætningen og det bidrager på ingen måde til at holde en god tone - og så forbryder man sig på vores regel om en god omgangstone. Det pjat kan man praktisere på DBA.
Af Raum
#169044
Helt fint.

Dvs. alle steder på forum må man hjælpe og anbefale - bare ikke i køb og salg......
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#169051
Spar den fornærmede attitude - den ændrer ikke ved reglerne alligevel ;) jeg har forklaret hvorfor vi frabeder spam i form af kommentarer omkring prissætningen, hvilket burde være forståeligt for de fleste. Så snart man kan gemme sig bag et anonymt alias, så serverer man gerne sin mening lidt for usødet, hvilket vi desværre har set løbe af sporet i køb/salg ofte før.
Af allo
#169056
Torben Rasmussen skrev:og med mindre man er en interesseret køber, der prutter om prisen, så har man intet at gøre i debatten.
jamen er det ikke stort set det samme som at sige at: 'man må KUN kommentere en artikel/et tråd f.eks. om et (navn) tv eller et andet (navn) produkt hvis man enten selv ejer/har ejet et af (navn) produkter eller evt.hvis man er interesseret i at købe et af (navn) produkter' - jamen det er det Torben...og folk (her på sitet) er nu meget gode til at bidrage med gode og sagt på en meget rolig og venlig måde kommentarer ang. andres salgs-annoncer (hvis de ved at prisen er alt for høj og helt ved siden af...)

og at du lige frem kalder gode og meget realistiske indlæg (for jeg har ikke læst andre af slagsen når der er tale om en eller flere der påpeger meget stille og roligt at den pris som TO forlanger er alt for høj - og de fleste uddyber også næsten altid med hvorfor) for spam??? - ttsss....når man nu taler om "...fornærmede attitude..." - men ok...for mig er det bare for latterligt men hej...- sådan er det...
Af Raum
#169060
spændende at kalde mig fornærmet....

Sjov attitude fra en moderator - men fred nu være med det - your choice.
Af keler
#169061
100 % enig og det tror jeg de fleste brugere er.

Min erfaring er, at der er mange der bevidst prøver at tage en meget højere pris, end hvad fair er. Ja ja ja - Udbud efterspørgel, men nogengange bliver brugte varer sat højere end nuværende nypris! Det er IMO direkte at tage røven på folk.
Af alfa33
#169067
Helt enig med moderator her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#169073
Raum skrev:spændende at kalde mig fornærmet....

Sjov attitude fra en moderator - men fred nu være med det - your choice.
Læs nu smileyen.

I andre baserer jeres erfaringer på én tråd, hvor trådstarter endda bad mig fjerne jeres kommentarer. Det her forum har kørt i en del år efterhånden, og jeg kan slet ikke holde tal på hvor mange tråde jeg har måtte rydde, fordi der ikke var andet end hånende bemærkninger omkring prisen. I visse tilfælde snakker vi om flere siders diskussion.

Er prisen for høj, så løser tingene sig af sig selv - så sælges varen ikke. En potentiel køber vil med ret stor sandsynlighed være i stand til at slå en pris op, eller i det mindste stille spørgsmål til sælger. Det behøver vi ikke et prispoliti til at tage sig af.