Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265809
1044 voksne på 18 år eller derover har deltaget i undersøgelsen, og 55 procent har svaret, at de har købt tv-pakker eller streamingtjenester, som de kun sjældent ser.

Ifølge Ann Lehmann Erichsen, forbrugerøkonom i Nordea, svarer de fleste, at de har for lidt tid til overs til at se alt det tv, som de har købt og betalt:

-Vi køber flimmer-tjenester i stor stil, men døgnet har kun 24 timer, så vi kan ikke nå at se det hele. Og så indeholder vores aftaler en masse ekstra ting, som vi ikke har glæde af.
det er nemmere at tage noget ind, end at tage noget fra igen. Og det er nu engang nemmere at udvide forbruget end at indskrænke det igen. Men det er lidt tosset at bruge mange tusind kroner på noget, man ikke har glæde af.

Undersøgelsen viser også, at danskerne er blevet bedre til skære ned på andre ting, som de ikke bruger, eksempelvis fitness og avisabonnementer. Men tv og streaming er sværere at sige op.

- Det er meget vanedannende. Du ser de her film og de her ting, som vi sætter meget pris på. Folks vaner har ændret sig over tid.

primært er folk med en god økonomi, der har svært ved at skære ned på tv-pakker og streamingtjenester, mens unge og folk med en lav indkomst har nemmere ved at skære dem væk.

- Når man har flere penge, så bliver man talblind og proportionerne i ens økonomi bliver anderledes, og man synes pludselig ikke, at 2.000 kroner er noget, men selvfølgelig er det det. For alle kan jo bruge 2.000 på noget andet, siger Ann Lehmann Erichsen.

Hos YouSee, der er den største udbyder på det danske marked, koster den mindste pakke 289 kroner om måneden, mens den største pakke er oppe i 579 kroner hver måned.

6948 kr om året

Det er det samme som 2 billetter til Bangkok og retur for dig og konen ifg. https://www.google.dk/flights/

Et Netflix-standard abonnement, hvor to i hustanden kan bruge tjenesten samtidig, koster 99 kroner om måneden.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/vi-ka ... lighederne





https://www.dr.dk/nyheder/indland/vi-ka ... lighederne
#265817
Jeg overvejer at gå fra alt til intet, og bruge antenne i en tid, det er for næsten 5000,- som kan spares der, og de har jo ret, jeg ser ikke alt det tv, ser mere netflix end tv lige pt.

For en familien som kan man nok forstå de ikke fjerner det helt men går ned til mindste pakke, og så sparer man jo også lidt.
#265821
Jeg har pt den store ikke hos yousee, men vi får den så til 470kr.
Isoleret set syntes jeg det er mange penge, men som en fodbold glad far, med 2 børn der også er glade for det de ser tænker jeg at time prisen i sidste ende nok er meget god.
Men der er da helt sikkert noget om snakken.
Nu har jeg sagt mit yousee op og overgår mere til streaming og det har jeg tidligere valgt udfra indhold og skiftet flittigt imellem. Det forestiller jeg mig stadig at gøre.
Men jo jeg kender da flere med den store pakke og 3-4 streaming tjenester, der mest ser DR, TV2 mens ungerne ser ramasjang. Her er der mange penge at spare
#265852
Har den lille pakke til 1925 årligt for 18 kanaler, derudover netflix og pt. gratis viaplay (som vi dog ikke beholder)
Der er fair nok, vi kan ikke få mere end 1/3 af de 18 kanaler på antenne - så pyt :D
Vi droppede den store pakke, da vore 2 favorit kanaler udgik, og skulle købes ved siden af :D