Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.
Af Nicobisgaard
#262494 Hej,

jeg er flyttet og har derfor endelig fået en ordenlig internet forbindelse (hurra!). Derfor skal jeg have opgraderet mit gear.
Inden jeg for alvor kigger på TV vil jeg lige høre omkring erfaringer med streaming (med ordenligt udstyr) og forsinkelser.

Mit primære fokusområde er at jeg gerne vil se sport.
Hidtil har jeg brugt en chromecast2, castet fra min tlf og over i fjernsynet (Samsung fra 2012ish), 15mbit internet forbindelse og haft ca. 3 minutters forsinkelse når jeg har brugt yousee's app og omkring 2mins delay med TV2 play/Viaplay.

Med en 200/200 internet tænker jeg det kan gøres bedre. Hvad er jeres erfaringer? Kan man skære ned på forsinkelser? Og kan i evt. anbefale noget udstyr til ovenstående? Er ret stor fan af Chromecast så tænker på en Chromecast Ultra og så naturligvis et fjernsyn der understøtter ovenstående behov. Hvis der overhovedet er tilstrækkelig forskel på hastigheden af netværket for de forskellige TV modeller.

Mvh
Nicolai
Af Ludo
#262746 Skyldes forsinkelsen ikke, at signalet skal sendes igennem mange kabler for at komme frem?

Er der mon mulighed for at lave en forbedring af dette i fremtiden?

Jeg ser det som et af de største problemer ved streaming af sportsgrene. Man skal ikke følge med på sociale medier eller nyhedsmedier samtidigt, og det er ærgerligt, at man ikke kan have dialog med venner over nettet om en kamp, hvis den ene ser kampen via kabel-tv.
Af PeterD
#262755 Glimrende emne at tage om..

TV pakkers priser er skruen uden ende..

Streaming er smart , men hvem gider at finde streams (sport) eller streame film fra apps når resultatet er et billed som ikke er HD og det hele hakker..eller efter 5-10 simpelthen går i stå..

Hvad kan man gøre for at få bedre stream på tv og tablet til tv også selvom man bruger 200/200 Mbit forbindelse..
Af jng
sokken skrev:Jeg har altid troet at det var på grund af rettigheder for det burde da ikke være teknisk svært at sende det direkte over nettet uden forsinkelse

Du kan sammenligne streaming med at ville lade dig transportere med kollektive transportmidler fra en sjællandsk udkant til en jysk udkant. Det tager måske 13 timer.
Du kan sammenligne broadcast med at ville lade dig transportere i eget køretøj fra en sjællandsk udkant til en jysk udkant. Det tager måske fire timer.
Har du løsningen på problematikken/problematikkerne, har du en lys fremtid foran dig.
Af Nicobisgaard
#262896 Tak for de mange gode svar, kan se jeg ikke er den eneste der finder emnet interessant.
Ved alt andet streaming er det jo ikke noget man bemærker, men når det kommer til sport er det bare super vigtigt.

Det skal siges at der er KÆMPE forskel på forsinkelsen afhængigt af hvordan jeg ser fjernsyn.
Jeg var hjemme hos en kammerat der så TV over WIFI, og ikke gennem antennestikket, og der var kun omkring 15 sekunders delay på DR1.
Når jeg streamer fra min PC, gennem min chromecast, til fjernsynet, og det er en random stream på nettet har jeg heller ikke meget mere end 20-30 sekunders delay.
Det er især Yousees APP, streamet fra telefon til fjernsyn der har stor forsinkelse.
Min nye 200/200 forbindelse har ikke umiddelbart hjulpet det helt store på forsinkelsen. Tror der er røget ca. 30 sekunder.
Så spørgsmålet er om et nyt fjernsyn med bedre internet opkobling vil hjælpe yderligere. Kan se på ovenstående at det nok ikke er tilfældet, så det ender nok bare med at jeg "nøjes" med at kigge på billedkvalitet når jeg skal købe mig et nyt TV.