Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257498
Hej

Jeg har HBO, men da de kun streamer i 720P leder jeg efter en tjeneste hvor jeg kan gense serien i 4K (evt. også med HDR). Kunne godt tænke mig at opleve serien i ‘bedste’ kvalitet. Er klar på at købe mig digital adgang, men er ikke klar på at købe en Blu Ray afspiller... Er der nogen som kender en streamingtjeneste/udlejningstjeneste som kan hjælpe mig?

På forhånd tak. :-)
#257505
Screwed skrev:Hej

Jeg har HBO, men da de kun streamer i 720P leder jeg efter en tjeneste hvor jeg kan gense serien i 4K (evt. også med HDR). Kunne godt tænke mig at opleve serien i ‘bedste’ kvalitet. Er klar på at købe mig digital adgang, men er ikke klar på at købe en Blu Ray afspiller... Er der nogen som kender en streamingtjeneste/udlejningstjeneste som kan hjælpe mig?

På forhånd tak. :-)
De sender da i 1080P - Stadig super komprimeret - Men 1080P.
#257515
Screwed skrev:men er ikke klar på at købe en Blu Ray afspiller... Er der nogen som kender en streamingtjeneste/udlejningstjeneste som kan hjælpe mig?
1. Når du ikke vil købe Blu-ray, hvorfor vil du så se noget i UHD? Det lyder lidt som fordi jeg kan. Hvis du i forvejen ikke nyder kvaliteten på en Blu-ray afspiller, så er du da startet på et mindre dårligt grundlag, og når du nu vil have UHD 4K afspilning, så burde du starte med en UHD Blu-ray afspiller så du ved hvad du burde forvente, når du vil betale for streaming i den kvalitet, ikke at glemme en høj båndbredde som skal til.
2. Afhængig af den tid du forventer at bruge på at se serien, skulle man så ikke overveje blu-ray skiver? så kan du måske betale lidt mere men kvaliteten er vel så også i top.

Ved godt du ikke vil, og måske er årsagene digitale og ikke nødvendigvis helt med licens :) Det er dog stadig ikke samme oplevelse, og tro at UHD streaming er godt nok idag, så har du ikke oplevet en UHD Blu-ray :)
#257519
bbplayer skrev:
Screwed skrev:men er ikke klar på at købe en Blu Ray afspiller... Er der nogen som kender en streamingtjeneste/udlejningstjeneste som kan hjælpe mig?
1. Når du ikke vil købe Blu-ray, hvorfor vil du så se noget i UHD? Det lyder lidt som fordi jeg kan. Hvis du i forvejen ikke nyder kvaliteten på en Blu-ray afspiller, så er du da startet på et mindre dårligt grundlag, og når du nu vil have UHD 4K afspilning, så burde du starte med en UHD Blu-ray afspiller så du ved hvad du burde forvente, når du vil betale for streaming i den kvalitet, ikke at glemme en høj båndbredde som skal til.
2. Afhængig af den tid du forventer at bruge på at se serien, skulle man så ikke overveje blu-ray skiver? så kan du måske betale lidt mere men kvaliteten er vel så også i top.

Ved godt du ikke vil, og måske er årsagene digitale og ikke nødvendigvis helt med licens :) Det er dog stadig ikke samme oplevelse, og tro at UHD streaming er godt nok idag, så har du ikke oplevet en UHD Blu-ray :)
1) Det var da et underligt spørgsmål? Jeg ser da en del Netflix i både UHD of Dobly Vision, og det ser da lækkert ud :) . Yderligere kan jeg godt forstå trådstarter, fysiske medier er last year - det er meget mere convenient at streame. Og efterhånden kan de fleste få hurtigt bredbånd til en rimelig pris (her i husstanden er 300 Mb/s fiber inkluderet i huslejen).
2) Det lyder IMO ikke som om trådstarter har noget imod at betale for serien, men nærmere at skulle indkøbe yderligere en "oldnordisk" boks.

Til trådstarter: Jeg føler med dig. Jeg sidder i samme båd. Det er utroligt at HBO ikke prioriterer at distribuere deres indhold i en ordentlig kvalitet. Men indtil videre er der nok ikke andet at gøre end at købe en Blu-ray afspiller, hvis du gerne vil nyde serien på lovligvis i 4k.
#257525
Dare_Devil skrev:
bbplayer skrev:
Screwed skrev:men er ikke klar på at købe en Blu Ray afspiller... Er der nogen som kender en streamingtjeneste/udlejningstjeneste som kan hjælpe mig?
1. Når du ikke vil købe Blu-ray, hvorfor vil du så se noget i UHD? Det lyder lidt som fordi jeg kan. Hvis du i forvejen ikke nyder kvaliteten på en Blu-ray afspiller, så er du da startet på et mindre dårligt grundlag, og når du nu vil have UHD 4K afspilning, så burde du starte med en UHD Blu-ray afspiller så du ved hvad du burde forvente, når du vil betale for streaming i den kvalitet, ikke at glemme en høj båndbredde som skal til.
2. Afhængig af den tid du forventer at bruge på at se serien, skulle man så ikke overveje blu-ray skiver? så kan du måske betale lidt mere men kvaliteten er vel så også i top.

Ved godt du ikke vil, og måske er årsagene digitale og ikke nødvendigvis helt med licens :) Det er dog stadig ikke samme oplevelse, og tro at UHD streaming er godt nok idag, så har du ikke oplevet en UHD Blu-ray :)
1) Det var da et underligt spørgsmål? Jeg ser da en del Netflix i både UHD of Dobly Vision, og det ser da lækkert ud :) . Yderligere kan jeg godt forstå trådstarter, fysiske medier er last year - det er meget mere convenient at streame. Og efterhånden kan de fleste få hurtigt bredbånd til en rimelig pris (her i husstanden er 300 Mb/s fiber inkluderet i huslejen).
2) Det lyder IMO ikke som om trådstarter har noget imod at betale for serien, men nærmere at skulle indkøbe yderligere en "oldnordisk" boks.

Til trådstarter: Jeg føler med dig. Jeg sidder i samme båd. Det er utroligt at HBO ikke prioriterer at distribuere deres indhold i en ordentlig kvalitet. Men indtil videre er der nok ikke andet at gøre end at købe en Blu-ray afspiller, hvis du gerne vil nyde serien på lovligvis i 4k.
Old nordisk? Jeg tror vist dine øjne og dit syn på streaming har nået samme kvalitets højde, så enten det eller eller bare noget andet skal fornyes.

Kvaliteten på Blu-ray og UHD Blu-ray holder længe før VBR når samme højde i detaljegrad, det kan godt være der er DV farver og UHD på Netflix men det er jo for masserne, når man virkelig vil have det den tand bedre, når man nu køber 65 eller 75" tv, så har man også en UHD afspiller til formålet, eller andet er en illusion eller også stiller man bare ikke krav nok, og så er det jo som at se VHS bånd i 2010, så var det lige nogle år før dvd'n når hjem, selvom streaming allerede er der, så er kvaliteten jo ikke, bare hør folk tale Viasat,HBO , selv viasat leget med UHD tv signaler men ikke særlig høje bitrates.

Det er helt ok at synes UHD på Netflix er ok, det synes jeg også kan ses men den ægte var er ikke Netflix, der snyder man sig selv, hvis man yderligere har et ordentligt tv eller stort nok.
#257560
Uha - vidste godt at dette var en finesmekker forum med sans for kvalitet. :-) Jeg er helt med på at Blu-ray er at foretrække når det kommer til kvalitet, men jeg gider bare ikke have diske og covers liggende rundt omkring. Så vil jeg hellere købe en streaming boks (og skifte den løbende som teknologien udvikler sig), hvis der da så bare var en streamingtjeneste som kunne hjælpe med at udnytte det "fulde" potentiale mit TV har.. Med HEVC, må vi da med den samme båndbredde komme tættere og tættere på en kvalitet hvor det bliver svært for det utrænede øje at se forskel på HEVC komprimeret streaming og Blu-ray.

Jeg håbede dog at med Apple og deres 4K boks og iTunes at der var blevet sat skub i tingene, men måske den tunge filmindustri skal have lidt mere tid til at omskifte og følge med udviklingen.. Ærgerligt at filmindustrien får en til at overveje en uetisk løsning på problemet...

Nuvel - tak for besvarelserne - jeg venter tålmodigt. :-)