Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Montago
#255020
Jeg har efter længere tid med Yousee abonnement, valgt at opsige TV delen og beholde internet.

Jeg ser kun en smule DR2 (deadline, debatten og Clement) og ville derfor begynde at streame DRTV via chromecast.

Jeg kan så konstatere at DR ikke er de skarpeste i branchen til at producere videofiler.

DR producere alting i 1080i50 som så bliver konverteret til 1080p25 og 720p25.

Dette betyder at alle hurtige bevægelser flimre - et problem som ikke viste sig med mit Yousee 1080i50 signal.

Jeg overlever nok, det jo bare debat tv jeg ser. Men hvis jeg fandt på at se film og andet ville det være forfærdeligt.
Brugeravatar
Af bbplayer
#255028
Så vidt jeg husker, så optager DR deres egne programmer i UHD/4K , så mon ikke 4K optagelsen er grundlag for alle dine input du nævner.

Ved ikke hvad programmer de køber er optaget i.
Brugeravatar
Af Montago
#255031
bbplayer skrev:Så vidt jeg husker, så optager DR deres egne programmer i UHD/4K , så mon ikke 4K optagelsen er grundlag for alle dine input du nævner.

Ved ikke hvad programmer de køber er optaget i.
Tror ikke de har opgraderet alle deres kamera endnu....

Så indtil de begynder at optage alting i p50 vil man se flimmer når folk bevæger deres hænder febrilsk i diverse debatter :D (eller film)

eksempel
Billede
Af BrianH
#255037
Sjovt... deadline, debatten og Clement er præcis de programmer jeg aldrig ser :-)
Jeg har ikke spekuleret over hd-kvaliteten, men med de udsendelser, kan det vel også være det samme.