Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253249
Hej peeps.

Nå...jeg må sgu hellere ty til hjælp hos jer...

Først : Her er mit kombi hjemmebio system

Et efterhånden ældre Samsung HT-BD1250 med stik specs :
1 x komponentvideoudgang ( RCA x 3 ) - bagside
1 x komposit videoudgang ( RCA ) - bagside
1 x HDMI-udgang ( 19-pin HDMI, type A ) - bagside
1 x USB ( 4-PIN USB, type A ) - front
1 x lydindgang ( RCA phono x 2 ) - front
2 x SPDIF-indgang ( TOS-tilslutning ) - bagside
1 x LAN ( RJ-45 ) - bagside
1 x USB - bagside

TV : Panasonic G10
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1237883026

Mit setup :
Min pc kører over hdmi og optisk, hdmi til tv og optisk til bd1250 og det fungere stadig glimrende, kan godt få 5.1 lyd når jeg ser div film og serier igennem feks VLC Player og vel og mærket når source er med den lyd.

Eftersom jeg er begyndt at se rigtig meget netflix og andre streaming tjenester var jeg træt af at jeg ikke havde "ordenlig" lyd
Har så læst mig frem til at optisk indgang og netflix ikke er den bedste kombi hvis man vil ha 5.1 (bruger netflix igennem chrome browser på pc`en)
Tænkte så jeg vil prøve en chromecast ultra, mest for at få bedre billede kval og jeg kan godt se en forskel fra pc vs cast (ikke meget men synes cast ser lidt bedre ud)

Begyndte så at se på 5.1 "problemmet" jeg kan self godt få lyd ud igennem cast via den anden optisk indgang men kun 2.0, har så lånt en splitter for at se om det hjalp.
Prøvede med cast i input og tv og 1250 på output på splitteren, det gav kun billede, forsøgte så flere kombis men intet hjalp.
Min begrænset viden omkring det kan så tænke sig til at jeg faktisk skal bruge en HDMI in på 1250 for at få både lyd og billede igennem hdmi eller er jeg helt lost?
Altså i princippet skal jeg bruge 2x hdmi in og 1x out?

Hvad har jeg af muligheder? ja nyt bio og tv vil nok hjælpe, meeen not there yet ;) venter på OLED falder lidt mere i pris før tv`et bliver opgraderet

Anyway, håber i kan hjælpe :)
#253261
Hvorfor en Ultra stick, når du kun har FullHD? Så burde Chromecast v2 være godt nok?

Selvf. kan alt være bedre når det findes men det er jo 100% oven i prisen.

Tvivler på at billede kan blive bedre, da løsningen er den samme over netværket.
#253264
Jeg har haft et tilsvarende problem... Cromecast sender lyd ud i Dolby Digital+ Hvilket din dekoder skal understøtte for at den kan afspille lyden. det vil jeg råde dig til at sikre at dit surround setup kan inden du bruger penge på en splitter.

jeg endte med at finde en nyere brugt receiver på DBA som understøttede formatet, da mit TV lige som dit godt kunne dekode DD+ men ikke understøttede 5.1 pass through og derfor kun ville sende 2.0 lyd ud..
#253296
haha..hold nu k... jeg føler mig mega n00b lige nu...har somsagt brugt netflix i laaaang tid over pc`en og har altid brugt deres hjemmeside, fandt så ud af idag at der findes en windows store app...og vupti...nu får jeg 5.1 lyd option...jeeesh.. haha