Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#246759
Selvfølgelig er den der i 2 versioner når jeg skriver det.
Jeg har set 1-2 min. af episode 1 i HD samt alle episoder i UHD HDR.
(jeg fik også startede den forkerte op første gang, HD versionen).

Når man kommer ind, så skal der kun bladers til højre (pil til højre) - der er 2 film/serier mellem HD versionen og UHD HDR versionen, dvs. de kommer IKKE lige efter hinanden.
#246763
Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved at du kan finde 2 versioner.
Men der er afgjort ikke 2 versioner hos mig. uanset hvor langt mod højre man bladrer eller hvilke kategorier man kigger igennem.

jeg har skrevet til Amazon nu - der tydeligvis et eller andet galt.
#246788
Hvilken version er App'en kører i?

ligesom OP siger min 1.2.1 og kan ikke umiddelbart opdateres, men jeg har lige snakket med Amazon og de sagde at man skulle bruge version 3.602 mindst? Hvilket jo er noget anderledes end 1.2.1
#246807
Turbo skrev:Selvfølgelig er den der i 2 versioner når jeg skriver det.
Jeg har set 1-2 min. af episode 1 i HD samt alle episoder i UHD HDR.
(jeg fik også startede den forkerte op første gang, HD versionen).

Når man kommer ind, så skal der kun bladers til højre (pil til højre) - der er 2 film/serier mellem HD versionen og UHD HDR versionen, dvs. de kommer IKKE lige efter hinanden.
du kan vel forstå, at bare fordi det er tilfælde hos dig er det ikke sikkert det er ligesådan hos andre, jeg var godt klar over at man skal spille UHD version for at se det i UHD HDR men den findes altså IKKE på min version.
det lyder lidt langt ude imo men på amerikanske forum er der folk der påstå amazon har trukket UHD HDR tilbage på samsung skærme grundet at samsung indsamler meta data nå man bruger appen med henblik på slag, det gør amazon også selv og vil derfor ikke have samsung til det, om det passer ved jeg ikke
#246837
jesperh skrev:du kan vel forstå, at bare fordi det er tilfælde hos dig er det ikke sikkert det er ligesådan hos andre, jeg var godt klar over at man skal spille UHD version for at se det i UHD HDR men den findes altså IKKE på min version.
det lyder lidt langt ude imo men på amerikanske forum er der folk der påstå amazon har trukket UHD HDR tilbage på samsung skærme grundet at samsung indsamler meta data nå man bruger appen med henblik på slag, det gør amazon også selv og vil derfor ikke have samsung til det, om det passer ved jeg ikke
Det er IKKE mig der laver apps'ene. Det er IKKE mig der ligger ting til streaming. Det er de forskellige udbydere og derfor er det de samme film/serier tilgængelig hos alle kunderne ved den pågældende udbyder, det kan du vel nok forstå!

Jeg må heller skrive ellers vender du bare det hele på hoved, at der tales om Dansker der i Danmark køber og streamer et streaming abonnement uden VPN. Går du igennem en VPN vil det tilgængelige måske være anderledes, det kan du vel nok forstå!
#246840
Se-cam skrev:Hvilken version er App'en kører i?

ligesom OP siger min 1.2.1 og kan ikke umiddelbart opdateres, men jeg har lige snakket med Amazon og de sagde at man skulle bruge version 3.602 mindst? Hvilket jo er noget anderledes end 1.2.1
På mit LG er app'en version 1.0.8 fra d. 4/1-2017 og der virker UHD HDR fint.
#246842
Ok. Men jeg går ud fra at da LG er et andet styresystem kan versionerne ikke sammenlignes? Kan din version opdateres yderligere?

Version 1.2.1 skulle være fra den 21-2-2017 i følge app'en selv. Kan stadig ikke helt få det til at hænge sammen med hvad Amazon gutten sagde mht. at version 3.602 skulle bruges.

Jeg prøver at tage kontakt til Samsung, for der er noget der ikke hænger sammen. De anvisninger jeg fik fra Amazon hang slet ikke sammen med hvad der reelt var af options på mit TV. De nævnte bl.a. at prøve at gå ind i Settings i App'en og ændre kvaliteten.
Men i Settings i min TV App er der slet ingen options ud over Parental control - modsat på min telefon hvor der er en del options.

Jeg er nu enig med JesperH i at attituden "Det virker for mig, ergo virker det for alle - i er bare idioter" ikke er særlig konstruktiv. Jeg kan godt optage en video er hvor jeg går hele biblioteket igennem hvis det skal være. Der er ikke 2 versioner.
#246846
Se-cam skrev:Ok. Men jeg går ud fra at da LG er et andet styresystem kan versionerne ikke sammenlignes? Kan din version opdateres yderligere?
Nogle apps kan man, andre er versionen forskellig. Med Amazon app'en ser det ud til man ikke kan.

Nej, det er den sidste version i LG Content Store - jeg installeret den d. 19/2-2017.

Har I læst på side 1 hvad mbm skrev?
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 22#p246722
Han har set det på sit KS8005, jeg har set det på mit LG, så det kan kun være dig og JesperH der gør noget forkert.
#246847
Turbo skrev:
jesperh skrev:du kan vel forstå, at bare fordi det er tilfælde hos dig er det ikke sikkert det er ligesådan hos andre, jeg var godt klar over at man skal spille UHD version for at se det i UHD HDR men den findes altså IKKE på min version.
det lyder lidt langt ude imo men på amerikanske forum er der folk der påstå amazon har trukket UHD HDR tilbage på samsung skærme grundet at samsung indsamler meta data nå man bruger appen med henblik på slag, det gør amazon også selv og vil derfor ikke have samsung til det, om det passer ved jeg ikke
Det er IKKE mig der laver apps'ene. Det er IKKE mig der ligger ting til streaming. Det er de forskellige udbydere og derfor er det de samme film/serier tilgængelig hos alle kunderne ved den pågældende udbyder, det kan du vel nok forstå!

Jeg må heller skrive ellers vender du bare det hele på hoved, at der tales om Dansker der i Danmark køber og streamer et streaming abonnement uden VPN. Går du igennem en VPN vil det tilgængelige måske være anderledes, det kan du vel nok forstå!
fisk ?

nej det er ret tydeligt at du IKKE kan lave apps, et stykke software skrevet til et LG tv der bruger WebOS er IKKE det samme stykke software man bruger til et Samsung tv der bruger Tizen og de kan derfor nemt have forskellige features. det kan endda ske på samme platform og hardware grundet forskelligeheder i firmware eller app version.

du bruger heller ikke Word på en mac computer og hvis du gør mangler du en masse features iforhold til Windows udgaven

at du gå ud fra 2 mennesker bruger tid på at oprette en tråd her, skrive til amazon og samsung i stedet for at kigge det meget begrænset indhold amazon tilbyder igemmen forstå jeg ikke. når vi siger det ikke er der så er det der sku nok ikke hos os

da du ikke rigtigt bidrager med at hjælpe og insisterer på det må være os der ikke er i stand til at blande i en app har jeg ikke tænkt mig at svare dig igen.
#246848
jesperh skrev:fisk ?

nej det er ret tydeligt at du IKKE kan lave apps, et stykke software skrevet til et LG tv der bruger WebOS er IKKE det samme stykke software man bruger til et Samsung tv der bruger Tizen og de kan derfor nemt have forskellige features. det kan endda ske på samme platform og hardware grundet forskelligeheder i firmware eller app version.

du bruger heller ikke Word på en mac computer og hvis du gør mangler du en masse features iforhold til Windows udgaven

at du gå ud fra 2 mennesker bruger tid på at oprette en tråd her, skrive til amazon og samsung i stedet for at kigge det meget begrænset indhold amazon tilbyder igemmen forstå jeg ikke. når vi siger det ikke er der så er det der sku nok ikke hos os

da du ikke rigtigt bidrager med at hjælpe og insisterer på det må være os der ikke er i stand til at blande i en app har jeg ikke tænkt mig at svare dig igen.
Nej, logisk kan du ikke tænke, desværre og synd for dig.

Du skulle tage og læse den link jeg lagde ind lige før dit indlæg her som jeg svare, den henviser til mbm's indlæg på side 1. Det ene indlæg alene fortæller at DU gør et eller andet forkert, men det er du sprunget meget let hen over, i guder...
#246849
Turbo skrev: Nej, logisk kan du ikke tænke, desværre og synd for dig.

Du skulle tage og læse den link jeg lagde ind lige før dit indlæg her som jeg svare, den henviser til mbm's indlæg på side 1. Det ene indlæg alene fortæller at DU gør et eller andet forkert, men det er du sprunget meget let hen over, i guder...
Nu skriver ingen af de 2 på foregående side for hvem det fungere fint på deres Samsung, hvilken version af App'en de kører. Så det kan man næppe konkluderer.

Desuden er det ret naivt at tro at hvis noget virker på et system, så er alt andet brugerfejl.
#246853
Se-cam skrev:Nu skriver ingen af de 2 på foregående side for hvem det fungere fint på deres Samsung, hvilken version af App'en de kører. Så det kan man næppe konkluderer.

Desuden er det ret naivt at tro at hvis noget virker på et system, så er alt andet brugerfejl.
Kan I ikke læse indenad?

Mbm's indlæg som jeg henviser til, der skriver han at han har set HDR på Amazon på sit KS8005, altså det SAMME TV som I har iflg. emne (overskrift på tråden). Jeg er ret sikker på at mbm bruger sidste version af firmware og app til TV'et.
Pt. for os i Danmark er KUN The Grand Tour i UHD HDR på Amazon efter hvad jeg har forstået på Rasmus (jeg har ikke set alt igennem).

Det har INTET med naivitet at gøre, men kort og godt jer 2 som gør et eller andet forkert, så enkelt er det!

I 2 er simpelthen tidsspild, hyg jer...
#246859
Turbo skrev:
Se-cam skrev:Nu skriver ingen af de 2 på foregående side for hvem det fungere fint på deres Samsung, hvilken version af App'en de kører. Så det kan man næppe konkluderer.

Desuden er det ret naivt at tro at hvis noget virker på et system, så er alt andet brugerfejl.
Kan I ikke læse indenad?

Mbm's indlæg som jeg henviser til, der skriver han at han har set HDR på Amazon på sit KS8005, altså det SAMME TV som I har iflg. emne (overskrift på tråden). Jeg er ret sikker på at mbm bruger sidste version af firmware og app til TV'et.
Pt. for os i Danmark er KUN The Grand Tour i UHD HDR på Amazon efter hvad jeg har forstået på Rasmus (jeg har ikke set alt igennem).

Det har INTET med naivitet at gøre, men kort og godt jer 2 som gør et eller andet forkert, så enkelt er det!

I 2 er simpelthen tidsspild, hyg jer...
havde godt nok besluttet ikke at bruge mere tid på dig men hvis nu jeg kan få overbevist dig om at alle andre end dig ikke er komplet idioter kan det være jeg kan få løst israel palæstina konflikten bagefter

http://imgur.com/a/num2f dette er et billede af søgning efter the grand tour som du kan se er der ingen UHD HDR version

https://youtu.be/6Xty2nZKzo4 video gennemgang af alle TV shows på mit danske amazon video igen ingen UHD eller HDR versioner

kunne også have filmet versionsnummer men da du enter nægter eller ikke kan forstå at nå man laver om i koden på en app og derfor ændre version nummer ændre man også funktionaliteten på appen og man kan tilføje eller fjene features såsom HDR og UHD der kan også opstå bugs der ved en fejl ødelægger features,

håber du blev klogere

hvis du en anden gang få at vide at dit meget simple råd ikke er problemet kunne du evt vælge at accepterer at du ikke har løsning på og forstå alle problemer
#246865
Jeg ved godt at mit kun er et KS7005, men de er jo næsten ens.
Og jeg kan stadig se UHD/HDR, og min app hedder også 1.2.1.
Det hjælper jo selvfølgelig ikke på jeres problem, men det er bare underligt når jeg også har firmware 1165 og app 1.2.1.