Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#242931
Hej Igen :)

Jeg har været utrolig skuffet over HDR implementeringen i Netflix appén på mit KS7005 og ser gerne at man kunne fravælge det som standard på udvalgte serier. Jeg faldt tilfældigvis over et HDR klip af serien "Meridian" på youtube, som jeg dagen i forvejen havde kigget lidt på i Netflix appén, men hvor HDR implementering i Netflix Appén ødelagde billedet fuldstændigt.

Der er nat og dag til forskel på Youtube klippet Vs. serien på Netflix. Det klip der vises på Youtube (App) ser intet mindre end fantastisk ud ... dyb mørk og farver der popper ud af skærmen <B

https://www.youtube.com/watch?v=cJj-_xUtdtA

Selv samme klip på Netflix kommer ikke engang tæt på. Samme scene ... samme indstillinger, men det er som nat og dag mellem de to App´s. Jeg endnu ikke set HDR materiale på Youtube der skuffer, men på Netflix gør det ikke andet end at skuffe!

Er der en eller flere herinde der vil være søde at teste klippet på henholdsvis Youtube og Netflix i HDR på deres KS7005/8005 og komme med deres input til dette? Jeg tror ikke HDR virker i Netflix Appén, selvom den kommer med en lille pop-up at HDR content bliver afspillet?

På forhånd tak
Af mbm
#242935
Har tjekket det på både netflix og youtube.
Versionen på Youtube er da helt i skoven mht farver og lys...
Netflix versionen er da klart bedst.
Men bortset fra det, så er den meget smooth i bevægelserne.. er det pga de 60 Hz?
Lad os få noget mere af det
#242936
mbm skrev:Har tjekket det på både netflix og youtube.
Versionen på Youtube er da helt i skoven mht farver og lys...
Netflix versionen er da klart bedst.
Testet med Youtube Appén på Samsung med HDR aktiveret? :)

For mig er Netflix klippet fuldstændig udvasket og gråt. Ser ud som brightness er sat til 100%? :(

Ja 60 fps er altså lækkerier!!! :)