Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mvn
#242270
Hej alle i kloge mennesker,

Jeg vil høre om der er nogen der ved om man kan få Tv over internettet?
Med det mener jeg at man får en boks som man slutter til sit internet og dermed får vist kanaler på sit fjernsyn.

I dag har jeg Fullrate TV som fungerer på denne måde. Dog er jeg også bundet af et internet abonnement hos Fullrate. Den hastighed jeg kan få igennem kobberet hos TDC/Fullrate er den mindste de tilbyder (15/2 Mbit) og jeg må indrømme at det bare ikke er godt nok når jeg også skal trække tv over den.
Desuden får vi fiber lagt ind i vores lejligheder og så har jeg ikke brug for internet over kobber mere. Så jeg er på jagt efter en ny måde at se tv på.
Vi har Yousee men jeg syns det er alt for dyrt.

Jeg håber at jeg har skrevet i det rigtige forum og har uddybet mit spørgsmål nok.

På forhånd tak.
Martin
Af mvn
#242272
Problemet her er bare:
"Alle TV-produkter kræver fiberbredbånd fra Waoo"

Jeg tænker om der ikke findes en udbyder som ikke stavnsbinder en til deres internet.

Mvh.
Martin
Af mvn
#242276
Tak. Det var et godt forslag.
Syns dog deres kanal udvalg er lidt lille.

Men vil lige undersøge den løsning lidt mere.
Af Brixen
#242282
Jeg har fået Fibia i lejlighed for 1 ½ år siden, og der har vi bundet os til at hver lejlighed betaler, hvad der svarer til den lille tv-pakke pr. måned. Det er 119 kr, som bliver betalt over huslejen. Men der er ingen tvang. Vi må selv om, hvad de 119 kr bliver brugt til. Det kan godt være internet alene.

Telia tv har en app til Apple tv 4, så det kan bruges sammen med Waoo.


Sent from my iPad using Tapatalk
Af mvn
#242287
Tak for svar.

Vi har lige fået fiber ind i vores forening og der er 36 mdr. endnu før vi kan "slippe" for vores udbyder. Hvis vi vil det.
De tilbyder tv, men så skal der installeres endnu et kabel. Så hvis dette også skal ind, så er det flere penge for installation af de kabler. Og det skal besluttes i foreningen først.
Desuden har vi allerede yousee, men det syns jeg bare er en for dyr og dårlig løsning.

Så jeg er ude efter tv over internet hvor man ikke er bundet til at skulle have internet fra tv leverandøren.
Meget i stil med det telia leverer. De har bare ikke ret mange kanaler og er også ret dyrt, med mindre man tager deres lille pakke til 99 kr pr måned.
Af Brixen
#242289
Vi fik det hele lavet på én gang. Der er trukket to fibre til hver lejlighed, en til tv og en til internet. Jeg kan ikke huske om det ter tre eller fem år vi har bundet os for, men vi fik nogle gode priser.


Sent from my iPad using Tapatalk
Af mvn
#242292
Ja. Nu har vi bare valgt denne løsning så den kommer vi ikke lige ud af.

Det kan godt være det bare er mig, men jeg forstår ikke hvorfor der ikke er nogen der tilbyder tv via internettet? (fx. lige som telia eller måske med en boks så man slipper for en google chrome/apple tv og en tændt telefon/tablet)
Det er fair nok at man skal have et abonnement hos udbyderen, men hvorfor skal man have ekstra kabler og deres internet, det er det jeg ikke forstår.
Det virker til at der er for meget monopol, så man ikke vil lave en sådan løsning.
Men igen det har jeg ikke nok indsigt til.
Af Brixen
#242296
Jeg har ikke hørt om andre end Telia, der tilbyder tv via internet, uanset hvem man har internet hos.
Nogle af mine naboer har sagt tv op, og bruger Chromecast til tv.

Jeg vil hellere bruge Apple tv og apps. Der er apps til DR, TV2 Play, Viasat, Dplay og måske flere, men jeg bruger stadig den lille tv-pakke til direkte tv.

Den eneste tv app jeg har er DR.


Sent from my iPad using Tapatalk
Af mvn
#242301
Jeg har Fullrate nu og det må være det samme.
Jeg har et internet abonnement hos dem og en boks som sluttes til routeren og derfra til fjernsynet via et HDMI kabel.
Og jeg har internet igennem telefon kablet, så intet ekstra kabel til det.

Jeg har talt med boxertv og de kan levere en stue antenne og i det abonnement får man også webtv med hvor man kan se det på farten (dvs. man ikke skal være på sit eget netværk). Man kan også caste fra en app til sit tv via en chrome cast.
Dette er ganske smart, men løsningen med at man skal have sin tlf/tablet til at caste den videre syns jeg er lidt usmart. Med mindre man er hjemme hos en ven eller er i sommerhuset hvis man har et sådan. Der så jeg heller en boks, som vel bare ville være appen + chrome cast, eller tilsvarende og en fjernbetjening til at styre direkte på tv'et.

Måske det bare er mig der er gammeldags :-)

Og ved at bygningerne ved sidden af skygger for deres Boxertvs signal. Så jeg vil være nødt til at caste fra telefon/tablet.

Ang. DR's tv app, så undrer jeg mig over at man ikke kan se live tv på appen i tv'et (har et sony tv fra 2013) men man kan godt på telefon appen og så caste den derfra.

Tusind tak for alle inputs
Af lennon
#242305
Hvad m kvaliteten ? Synes jeg fornemmer,at signalkvaliteten ikke altid matcher kabel TV kvaliteten ? ?
Af mvn
#242310
Godt spørgsmål. Nu ved jeg ikke med Boxertv eller Telia, men Fullrate er udemærket. Dog er der ofte pixel fejl og forsinkelse lige når jeg skifter kanal. Men efter ca 2 sek virker det igen.

Kvaliteten vs kabel TV ved jeg ikke lige da jeg ikke har prøvet. Syns dog ikke jeg ser forskel når jeg er hjemme hos mine forældre kontra hos mig selv. Men igen er det svært at sammenligne, når de ikke står lige ved siden af hinanden.