Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alfa33
#242244
Har tilmeldt mig amazone video/prime for at prøve det. Første måned gratis. Bl.a. for at se the Grand Tour.

Kommer der mon en app til Apple tv?

Amazone video app til iPad er åbenbart ikke tilgængelig i dansk app store. Kan den udenlandske/amerikanske app store tilgås fra iPad, så Amazone video app'en kan hentes derfra?
Andre måder at se det på? Udover vis browser... 8-)
#242263
Amazon på Apple TV er vist strandet på forhandlinger om hvorvidt Amazon må sælge film og tv-serier enkeltvis via app'en (ligesom iTunes). Tjenesten virker heller ikke på Chromecast.

Den virker på spilkonsoller samt Amazons egne enheder kaldet FireTV. De findes som en lille billig stick i stil med Chromecast (FireTV stick - jeg har en liggende pt. den kører faktisk nydeligt) og en boks (med 4K). Jeg har ikke forsøgt mig på iPad, men hvis du opretter en amerikansk iTunes bruger, så skulle du kunne hente den ned. Det kan godt være at du også lige skal opsætte en unblocker á la Unblock-US eller Unotelly for at få adgang.
Af alfa33
#242437
Hej Rasmus
Tak for svaret. Det må jeg kigge på. Har også en PS3. Måske muligt via den så.

Mht. 4K, som der jo er meget debat om, må jeg lige have lidt mere styr på nødvendigt udstyr. Først og fremmest skal der vel et 4K tv til. Har et Panasonic VT50, så ikke 4K her;-) Men lækker billede.
Alt snakken om div. bokse mv. der kan opskalere til 4K er vel kun relevant hvis man ejer et 4K TV. Eller giver de en effekt (bedre billede) på ikke 4 K TV?
#242475
Ja de bokse er kun relevante for 4K-skærme. Streamingtjenester er opbygget teknisk på den måde, at de kun sender streaming igennem i 4K-kvalitet, hvis de kan se, at der sidder et 4K-tv (med HDCP 2.2 kopibeskyttelse på HDMI-porte) i den anden. Sidder der et HD-tv til ligesom dit Panasonic så får man "kun" adgang til HD-kvaliteten.
Af revorge
#242676
Rasmus Larsen skrev:
Eco skrev:Flot kvalitet på E6 55" i 4K HDR
Også på 55" E6 her. Der ser ud til at det blev aktiveret med 1.0.7 opdateringen af Amazon app'en i dag.

Så ved jeg hvad jeg skal lave resten af dagen :D
Yes, med dagens opdatering af "Prime Video" app'en, så er det også 4K HDR på mit OLED55B6V. Hold da fast hvor ser det lækkert ud - godt jeg kun fik set første afsnit igår :D
#242696
Jeg kan ikke få det nye abb. til at virke på min FireTv Stick, jeg fik først en fejl meddelse (5505). Derefter forsøgte jeg at ændre min amerikanske Amazon konto til dansk, og derefter signe op på primevideo i stedet for Amazon prime, hvilket gik fint, og virker på min telefon.

Jeg kan dog stadigt ikke få det til at virke på min FireTv Stick, jeg får en meddelse der siger: "Sign in Failure - We encountered a problem switching your account. Please try again"

Jeg har forsøgt at genstarte enheden etc. Jeg har IKKE forsøgt en nulstilling af enheden da Kodi er sat op og kører til ug på enheden, og jeg synes umiddelbart ikke det er det værd at lave en nulstilling, da jeg kun vil se "The Man in the High Castle", og GT via Amazon, nogle ideer til hvad jeg kan gøre?