Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.
Brugeravatar
Af sgb
#251029 När man startar upp får jag ett medelande om att man behöver Chromecast Ultra och ett 4k "fjernsyn" för att kunna se Ultra HD på viaplay. Dessutom informerar viaplay om att man behöver minst 100 Mbit trådbunden förbindelse till Chromecasten. Har man det (som jag har) så får man en fantastisk sportupplevelse vad avser bildkvalitet.
Jag sökte på viaplay.dk och där fanns inte Ultra HD med i tablån som det gör i den svenska tablån för viaplay.
Vet inte varför det skiljer mellan Sverige och mitt hemland Danmark.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251214 Viaplay streamer nu sport i krystalklar 4K-kvalitet
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1493814468

De har også annonceret den nye tv-serie Advokaten med Thomas Bo Larsen, Nicolaj Kopernikus og Sara Hjort Ditlevsen i hovedrollerne.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1493806184
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251492 Det lader til at følgende sportsudsendelser kan ses i 4K på Viaplay:
14/5 Real Madrid – Sevilla
14/5 Tottenham – Man United
28/5 Formula 1

To af dem er vel at mærke på søndag.

Fra: http://kundeservice.viaplay.dk/sadan-se ... i-ultra-hd
Brugeravatar
Af Egholm
#251933 Jeg er på vej ud og hente min Chromecast Ultra i dag, så jeg kan være klar til søndag og Formel 1. Jeg blev dog lige i tvivl, da jeg læste artiklen igen. Der anbefaler MTG, at man benytter internetkabel, men hvad pokker har de tænkt sig, at jeg skal stikke det kabel ind i? Jeg plejer da normalt bare sende fra mobil eller Ipad til Chromecast.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251938 Jeg prøver lige at kontakte Viaplay igen - nu brændte de jo danske seere af sidst med de to fodboldkampe...

Mht. 4K-streaming til Chromecast Ultra så virker det generelt fint med WiFi hjemme hos mig. Jeg har af gode grunde ikke prøvet på Viaplay endnu, men på Netflix og YouTube kører 4K/HDR fint over WiFi. Jeg bruger derfor heller ikke Ethernet-porten i strømstikket.
Af bleed_blue
#252018 Jeg deler Bo's oplevelse, men var altså lidt skuffet over de manglende danske kommentatorer.

Rigtig flot billede, og jeg oplevede ikke nogen problemer med udfald. Jeg har en 50/30 forbindelse og kunne via min router se, at streamen i klumper henter op til omkring 28Mb/s. (Så jeg ved altså ikke hvad den gennemsnitlige bitrate er)

Onboard billeder fra bilerne er dog næppe UHD, hvilket nok også er fair nok.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252220 Viaplay annoncerer den nye svenske originalserie 'Hassel'.

Første teaser: https://www.youtube.com/watch?v=OH9g1y9qkIw

"Hassel er en realistisk, nuanceret og usminket thrillerserie på 10 episoder. Serien er løst baseret på den ikoniske politimand Roland Hassel, som er hovedpersonen i 29 bøger skrevet af den svenske forfatter Olov Svedelid. I første sæson følger vi Roland Hassel og hans kolleger i kampen mod den stadig tiltagende og voldelige kriminalitet i Stockholm. Da Hassels chef og mentor brutalt myrdes på gaden, bliver Hassel pludselig trukket ind i en hensynsløs verden med magt, penge og korruption - en gråzone, hvor intet er, som det ser ud og alt synes at hænge sammen. Jo tættere Hassel kommer på sandheden, desto farligere bliver det for hans familie. Der findes en udvej for Hassel, men det betyder også at han vil blive tvunget til at krydse alle moralske grænser."
Af bleed_blue
Rasmus Larsen skrev:Champions League-finalen i aften kan streames i 4K på Viaplay.

De henviser til denne side.

Om det er med danske kommentatorer er jeg dog ikke klar over.

I følge beskrivelsen i Viaplay app'en er det med Werge og Frimann som kommentatorer.
Af bleed_blue
#252272 Ja, jeg har godt læst deres forklaring om, at deres UHD streams er en re-transmission af Viasat Ultra tv-kanalen, som kun findes i én fælles nordisk version. Det var i hvert fald forklaringen på, hvorfor F1 fra Monaco var med svenske kommentatorer.

Jeg håber så bare, at de har fundet en løsning til i aften, men man kan have sine tvivl.