Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Groundhog
#240150
Jeg har i weekenden opgraderet min hjemmebio med et sæt højtalere i loftet (Top Middle), og kan konstatere at min Denon AVR-X2200W nu skriver DD+ Atmos/Surround i sound effects menuen når jeg ser noget på Netflix.

Efter hvad jeg kan læse mig til er dette selvfølgelig ikke normal Dolby Atmos med HD lyd, men DD+ med Atmos metadata i to Dolby Surround effect algoritme genererede ekstra kanaler. Uanset hvad så kommer der lyd ud af mine lofthøjtalere nu, også i Netflix.

Det lover godt for udviklingen på lydsiden af streamingtjenesterne. Man kan håbe at kvaliteten vil stige med tiden i takt med båndbredden.
Af Groundhog
#240194
Rasmus Larsen skrev:Jeg kender ikke Denons produkter særlig godt, men i dette tilfælde er det så receiveren, der "opskalerer" DD+ lyd til Dolby Atmos? Eller ligger der noget ekstra information i streamingsignalet fra Netflix?
Jeg er ret sikker på at receiveren kan aflæse de metadata som indeholder Atmos logikken og derfor kan udnytte det til f.eks. lofthøjtalere. Det lyder sådan hjemme i min stue. Jeg testede med Meridian her til morgen. Jeg kan uploade et billede af surround menuen fra receiveren hvis I vil se hvordan det ser ud.

Kvalitetsmæssigt giver det DD+ (altså ikke TrueHD) + Atmos effekter. De kører jo DD+ for at spare på båndbredden og metadata fylder ikke ret meget.
Af Groundhog
#240195
Fasen skrev:Jeg har testet Meridian og kunne ikke få Atmos lyd via min Denon AVR-X 4200. Det var via en ATV3.
På receiverens display står der stadig dolbysymbol+ +dolbysymbolS
Du kan kun se om det er Atmos ved at trykke på movieknappen på receiverens fjernbetjening så OSD menuen kommer frem.
Af Fasen
#240199
Lige testet det. Hvis jeg trykker info (eller movie) på receiverens remote, så viser den ikke at det er Atmos. Hvis jeg afspiller en Atmos Blu Ray, så står der Atmos i displayet. Du må gerne poste et billede :-)
#240209
Jeg har lige haft en flere timer lang chat med Netflix som resulterede i følgende svar (man skal godt nok være meget tålmodig, så det er godt man kan lave andre ting samtidig :( :
"I just a had word with the research team and they confirmed that at the moment the audio quality of Dolby Atmos, is something that it is not supported at the moment for any title available. However, since we recently added Dolby Vision I will like to suggest to stay tunes for any updates that are available for both the Netflix app and the firmware version for the TV, as soon there are updates available, in case they are, that will be automatically added on your TV."
Jeg undrer mig dog lidt over svaret. For jeg prøvede 3 forskellige metoder for Netflix streaming. Umiddelbart slår min receiver over på DDS/DD+Atmos når jeg streamer via min Panasonic DMB-UB900, men ikke når jeg streamer via mit TV (forbundet med lyd til receiver via optisk kabel så det burde gå) eller når jeg streamer via PC (Windows 10 Microsoft Edge og forbundet med HDMI).
De prøvede også at sige at lydformatet ikke nødvendigvis var tilgængelig sammen med alle billedkvaliteter...?
Det lader i hvert fald til at selv deres support ikke har helt styr på Atmos endnu...
Af steen6400
#240222
Jeg kan heller ikke få Atmos med Meridian, kun DD+. Prøvede på min Blu-Ray afspiller, CC og Shield TV.