Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gazzen
#239712
Hej jeg skal snart igang med at sætte flere tv op i sommerhuset, og kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan og hvad der er bedst.

Der skal være op til 6 tv i huset, mit spørgsmål er om det er muligt at trække kablet signal ud til hvert tv. Min første tanke er at sætte en hub/router op der kan fordele signalet ud.

Om det er den rigtigte måde at gøre det på er jeg dog usikker på, så kunne jeg godt bruge jeres indput.

Så kom frisk og tak fordi du læste mit indlæg.
Mvh Gazzen
#239713
Jeg har en slutdåsen i hvert rum i alt 3 rum. Har kørt kablet op fra signal kilden (stikdåsen)op på loftet og fordelt ud til vært rum og så kablet ned til en slutdåsen i rummet.
Med 6 tv skal du nok have en antenneforstærker på som skal side ved signalkilden. Er det kabel tv du har?
Af BrianH
#239736
Bent odense skrev:Jeg har en slutdåsen i hvert rum i alt 3 rum. Har kørt kablet op fra signal kilden (stikdåsen)op på loftet og fordelt ud til vært rum og så kablet ned til en slutdåsen i rummet.
Med 6 tv skal du nok have en antenneforstærker på som skal side ved signalkilden. Er det kabel tv du har?

Hvad er det for en stikdåse du kalder "kilden"
Af BrianH
#239737
Det kan kun gå galt, hvis du spillet kablet op i 6 med den dims der linkes til.
Det er sådan noget Yousee må hade. Først mishandler man et antennekabel, og så ringer man uforstående til kundeservice, og forlanger at få ordentligt tv signal.

Der er kun én måde at gøre det på (hvis det overhovedet kan gå med 6), og det er en forstærker monteret direkte på kablet, hvor det kommer ind i huset. Fra forstærkeren trækkes kabler til tv/slutdåse
https://www.avxperten.dk/antenneforstae ... aerker.asp
#239814
Enig. Jeg ville også tage Comega'en. Triax har også en god version til Yousee. Du må i hvert fald ikke bruge en alm. splitter uden forstærkning - det vil gå galt øjeblikketligt!

Hvis du har internet hos Yousee også, så skal du lige huske at sætte et datafilter på inden du sender signalet i forstærkeren. Comega laver også sådan et filter.
http://www.av-connection.dk/?PGr=7930
Fra den kører ét kabel i Yousee-routeren og det andet kører i forstærkeren.
Af Mikkel07
#239819
Ja jeg ser, at Triax også har en forstærker med otte udgange

https://www.av-cables.dk/antenneforstae ... -vejs.html

Den har desuden selvterminerende udgange, hvilket det ikke ser ud til, at Comega'en har. Men begge forstærkere har returvej, så det skulle ikke være nødvendigt at skille datasignalet fra før forstærkeren. Jeg har for øvrigt selv en Triax forstærker; dog kun med fire udgange, og den har jeg ikke haft problemer med.
#239820
Problemet med ikke at filtrere signalet fra er, at du får forstærket datasignalet op og dermed kan risikere at påvirke dit internet negativt. Mit eget internet var overstyret pga. forstærkning, så jeg sætte nævnte filter på, så jeg kunne få routeren på udenom forstærkeren.

Det her med terminalerne ser jeg som en bagatel. De koster 15 kr. pr stk.