Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rotte
#236133
Hej

Jeg streamer HBO via Chromecast til min Nexus Player - dvs. det var det jeg gjorde indtil for to uger siden. Nu virker det ikke længere.

Jeg kan godt sende det afsted fra min telefon, men når boksen modtager, står den bare og loader og kommer ikke videre. Er der nogen, der kender til fejlen eller nogen der har en ide til hvad man kan gøre? Chromecast virker fint med andre applikationer.

Jeg har prøvet at...
... genstarte boksen
... streame det fra en anden dims (Android tablet, iOS tablet)
... genstarte min router (en Stofa router)
Af BrianBroe
#236145
Jeg har samme problem på mit Sony Android TV.
Den står bare og snurrer, og der sker ingenting. Dvs. på de fleste streams gør den det. Af én eller anden grund kan jeg godt caste Last Week Tonight, men i hvert fald Mr Robot, Silicon Valley og Veep virker ikke..

Jeg har både prøvet at caste med den den nyeste version af HBO app'en fra min iPad og Android telefon, selv om det vel ret beset ikke burde gøre nogen forskel. TV'et er også opdateret til den nyeste version der kom her i juli.
Af rotte
#236153
Det ser ikke ud til at virke på nogen serie.

Fejlen opstod ca. På samme tidspunkt so som en opdatering på HBO appen på min telefon. Om det var lige bagefter ved jeg ikke, det gik først senere op for mig.
#236196
Det er lidt belastende da det virker fint på CC2. Nogle afsnit af eks GoT virker fint på Tvet. Andre gør ikke.

Det er dog kun HBO der er bøvl med, så de må have f... deres app op. Igen.
Af BrianBroe
#236206
Jeg har fået følgende svar fra deres support:
Hej Brian

Tak for din email.

Jeg beklager du oplever problemer med vores tjeneste.

Grunden til du har problemer med at streame skyldes at vi ikke supporter Sony TV's.

Og da softwaren i den chromecast der er indbygget ikke er identisk med en normal chromecast kan vi ikke garantere det virker.

Jeg kan ikke give et konkret svar på, hvorfor Last Week Tonight kan afspille når andre serier ikke kan.

Og jeg har desværre heller ingen løsning forslag, da det er ude for vores supportgrænser.

Hvis du skulle have andet, må du endelig kontakte os igen.

Jeg beklager jeg ikke kunne være til større hjælp, du ønskes en god dag.
Jeg har spurgt ind til om de ikke har tænkt sig at kigge nærmere på det, da det jo virkede indtil for et par uger siden og det jo ikke kun er Sony men tilsyneladende alle devices med indbygget cast. Og at det virker som om det stoppede da de opdaterede deres apps.
Derudover skriver de på deres hjemmeside:
Chromecast

HBO Nordic er tilgængelig på Chromecast.
Og indbygget Google Cast bør jo også være omfattet så, andet software eller ej.
Jeg har dog ikke de store forhåbninger om et bedre svar.
Brugeravatar
Af Stig
#236209
Hmm, nu har jeg ikke eksperimenteret meget på det seneste. Men umiddelbart har jeg oplevet at HBO Nordic indtil fornylig fungerede bedre med min Shield TV's chromecast-funktion end de fleste andre apps. Og jeg har således kunne bruge HBO Nordic med Shield TV på wired netværksopkobling, hvor de fleste andre apps altid krævede jeg havde min Shield på trådløs. Men nu virker den hverken på det ene eller andet.
Har dog ikke lavet mange krydstjek på det seneste med andre apps og forsøg på wired hhv. wifi, så ovenstående er ikke 100% sikkert facts, men bare mit umiddelbare indtryk. Og jeg har også skiftet router for nylig, og kan ikke helt udelukke at det også har betydning.
Jeg har også en "almindelig" chromecast, og skifter bare til den når Shield ikke vil. Men skal se om jeg ikke kan få undersøgt lidt nærmere en af dagene og evt. henvende mig til HBO Nordic.
Af Niels E
#236216
Jeg har samme problem på nVidia Shield TV.
Deres support har meddelt, at de er klar over problemet og vil prøve at få det løst. Dog kunne de ikke give en tidshorisont.
Jeg foreslog dem at gøre den forrige version af appen tilgængelig på deres hjemmeside i mellemtiden, hvilket han ville sende videre til deres "tekniske afdeling".
Af Ryan76
#236226
Jeg har samme problem på Shield.

Nogen der ved hvorfor man ikke bare kan hente en HBO app ned på sin shield? Jeg syntes det er noget bøvlet at man skal bruge sin ipad for at smide det op på tv'et.

Eller alternativt kan man via en "genvej" lægge HBO på sit Android tv?
Af BrianBroe
#236229
Nå.. Der er som ventet ikke meget hjælp at hente fra HBO:
Hej Brian,

Tak for din mail.

Jeg beklager, at du oplever problemer med vores tjeneste.

Som det er nu supporterer vi desværre ikke på indbyggede Google Chromecast.

Om det kommer på et tidspunkt ved jeg desværre ikke. Jeg sender dog selvfølgelig ønsket videre.

Vi kan anbefale, at du holder øje med de sociale medier eller vores nyhedsbrev, hvor det vil blive annonceret, så snart vi er tilgængelige på nye platforme.

Jeg beklager, at jeg ikke kan give et mere konkret svar på nuværende tidspunkt.
Jeg prøvede i øvrigt for lang tid siden lige hurtigt at konvertere HBOs app til Android TV og sideloade den, men det blev sgu ikke rigtigt godt.. Jeg mener slet ikke, at jeg kunne navigere med fjernbetjeningen..
Af Ryan76
#236258
Torben Rasmussen skrev:Du kan vel sideloade den. Den er muligvis bare ikke gearet til TV brug.
Var slet ikke klar over det der sideload, så tak for tippet.

Det virker, men er på ingen måde optimalt. Både billedet (i min optik) og brugervenligheden er ikke super.

Fatter ikke hvorfor de ikke har lavet en app. Det er sgu noget dumt at man skal bruge en "iPad" (når det virker) eller en dårlig udgave af programmet.
Brugeravatar
Af Stig
#237388
Jeg har også skrevet til HBO Nordic og fik følgende svar:
Grunden til at du har problemer med den indbyggede Chromecast, er fordi vi ikke understøtter Android TV.
Jeg ved dog at vores teknikere og udviklere er opmærksomme på hvor mange henvendelser vi har fået på det, og jeg går ud fra at vi kommer til at understøtte Android TV med indbygget Chromecast i fremtiden.
Så der er da håb for at de vil understøtte Android TV fremover.