Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ramlas
#231128
Mærkelig artikel i EB/Finans.dk i dag ang. filmleje hvor Rasmus udtaler at prisen på filmleje er 49 kr. generelt på nye film. Har lejet nye film hos Blockbuster, Yousee, SF osv. det er langt tid siden de har sat prisen på nye film ned til 39 kr. ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#231132
39 på mange titler. 49 på store titler. Det tager da ikke mange sekunder at slå op på blockbuster.dk for at se at Star Wars: The Force Awakens står til 49 kroner i leje:
http://blockbuster.dk/film/star-wars--- ... ce-awakens

Og 169 kroner i køb.

Præcis de samme priser hos f.eks. iTunes. For online-markedet som helhed er der ret langt til markedssituationen med skiver, hvor man kunne finde film i mange prisniveauer, hvis man kiggede rundt.
Af pkmadsen
#233171
Google play tager 39kr for nyeste film.. Kvalitet af billede og lyd overgår klart Blockbuster og er i mine øjne i hvert fald på højde med iTunes, måske endda bedre.. Set på Chromecast 2 og iPad air2.
Af kbaggen
#233846
Her i huset bruger vi US Itunes til at se film, så prisen har været meget god og er stadig ok selvom om dllaren stiger, dvs. 5-6 dollars for nye film = ca. 33-39 kr.........og så skal vi ikke vente på dansk release 8-)

Dog er det så med US undertekster eller uden......!

Bruger US Itunes gavekort, som kan købes rundt på nettet for en 5-7% extra pris, som man så lige skal tillægge overstående!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#233854
Det trick med gavekort er bare generelt fantastisk. Jeg bruger det på PlayStation Store til at købe PS4-spil. Jeg køber mange spil og jeg sparer mange penge på det.

Da dollarkursen for et par år siden var noget lavere var det halv pris på helt nye spil.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#233916
pkmadsen skrev:Google play tager 39kr for nyeste film.. Kvalitet af billede og lyd overgår klart Blockbuster og er i mine øjne i hvert fald på højde med iTunes, måske endda bedre.. Set på Chromecast 2 og iPad air2.
De tager 39 kr for SD versionen af de nye film. HD versionen koster 10 kr mere. Hvem streamer en film i SD?

Blockbuster tager også 49 kr for de fleste premierefilm, så det er same-same.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#234219
Godt tip med Blockbuster.

Det kunne da være, at man skulle bruge lejligheden til at teste deres tjeneste igen. Jeg må godt nok indrømme, at jeg kørte fuldstændig død i dem umiddelbart efter lanceringen. Jeg oplevede deres streaming som super ustabil.