Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#226617
Det ser ud til at Netflix er begyndt at blokere brugere, der bruger VPN og unblockere i Australien. Her er flere blevet mødt af beskeden:
"You seem to be using an unblocker or proxy. Please turn off any of these services and try again,"

Fra Engadget: http://www.engadget.com/2016/01/21/netf ... dns-users/

Har I oplevet noget? Jeg har prøvet et 4-5 afsnit af en serie, som fejlede ved auto-afspilning her den seneste uge, men det har virket, når jeg bare har trykket play igen.
Brugeravatar
Af KimKaos
#226632
VPN/Unblock er åbenbart forbudt - men hvad hvis man blot har VPN på sin router og ikke bruger en unblock service lukker de så også?

Hvis det er tilfældet så får de kæmpe problemer - for mange af os bruger VPN af helt andre årsagen der intet har med Netflix at gøre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#226771
Det ser ud til at udbyderen i Australien har dirigeret trafikken uden om blokeringen:
"Hi everyone! The new fix is in place. Please test it out. If anyone gets proxy/vpn error issues, please submit a ticket immediately. Thanks!"

Det bliver svært for Netflix at gøre noget her, når unblocker-selskaberne er så proaktive. Det samme sker vel på vores kanter, hvis Netflix begynder her. Det fører højest til en masse spildte ressourcer hos Netflix.
Af Kratz
#226954
Ifølge min bedre halvdel trådte geoblokeringen ind i går aftes.
Bliver spændende at se om/hvor hurtigt unblock.us kan finde veje uden om.
Af Jens Holm
#226966
NetFlix gør heller ikke alt for at omgå VPN og geokreative løsninger, men de kan ikke sidde dem overhørige, det tillader rettighedshaverne ikke.. Netflix skal bekæmpe det, men de kommer det aldrig til livs, og det ved de godt..
Brugeravatar
Af KimKaos
#226968
Jens Holm skrev:NetFlix gør heller ikke alt for at omgå VPN og geokreative løsninger, men de kan ikke sidde dem overhørige, det tillader rettighedshaverne ikke.. Netflix skal bekæmpe det, men de kommer det aldrig til livs, og det ved de godt..
Det er sgu brugerne og Netflix der ender med at vinde den kamp - det rettighedshaverne gør nu er blot de sidste krampetrækninger før de indser at fremtiden er steaming og at det skal være globalt.

Deres kunstige digitale grænser falder snart - men de kan berolige sig med at når det sker så kommer de alligevel til at tjene mange penge.

I takt med at folks internet hastighed øges og nye og bedre smart tv bliver alle mandseje - i samme takt dropper piraterne fra - ingen af os orker at suge film og serier i dagevis for så at opdage at det alligevel ikke var i HD men blot en cam-version.

Vi vil heller have alle de film og serier vi orker at se lige ved hånden og på Netflix´s og lign. lager og i en god kvalitet.

Og vi betaler gerne for det - de store tv-pakker droppes og mange gider ikke betale licens - og de penge der spares bruges så til at steames for.

Så mon ikke at vi snart kan forvente at alle forsøg på at stoppe un-block mv. snart går i sig selv igen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#226987
KimKaos skrev:Så mon ikke at vi snart kan forvente at alle forsøg på at stoppe un-block mv. snart går i sig selv igen.
Lad os håbe, at EU snart får den lov, som gør geoblocking ulovligt, presset igennem de sidste instanser. Det vil selvfølgelig kun gælde indenfor EU, men jeg tror det vil sætte dagsordenen for debatten om at geoblocke i hele verden og forhåbentlig betyde, at internettet ikke skal følge de principper, som hører tiden før lokomotivdrift til.
Af Noesitium
#227020
Rasmus Larsen skrev:Har I oplevet noget? Jeg har prøvet et 4-5 afsnit af en serie, som fejlede ved auto-afspilning her den seneste uge, men det har virket, når jeg bare har trykket play igen.
Jeg har oplevet nøjagtigt det samme, bare med Overplay.