Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#195047 Denne tråd er dedikeret til opdateringer af nye film og tv-serier på Netflix. Hver måned laver vi et samlet overblik over, hvad der er nyt på Netflix.

Når der præsenteres store nye tv-serier, opdateres de også her i tråden. Se sidste side for seneste opdatering.

I kan også få opdateringer her i tråden ind i jeres RSS-læser via: http://flatpanels.dk/flatforum/feed.php??f=25&t=30339

Se også:
Netflix-sektionen
HBO tråden - nye film og tv-serier
Viaplay tråden - nye film og tv-serier
Amazon Prime Video - nye film og tv-serier
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#195049 Og jeg tænkte, at jeg passede også kan smide nogle af de mindre indholds-relaterede nyheder vi får fra Netflix PR op her. Det er langt fra alle, som bringes på forsiden.

I december kommer følgende:
- 13. december-, Lilyhammer sæson 2
- 24. december - Turbo FAST serien (om Turbo-sneglen)
- 12. december - The Short Game (dokumentar om golfens mindste spillere)

Februar 14:
- House of Cards sæson to. Trailer her: http://www.youtube.com/watch?v=jFhJjCmY ... e=youtu.be

Starten af 2014:
- Breaking Bad spin-off serie kaldet Better Call Saul. Den kommer eksklusivt på Netflix i Europa, kort efter tv-premieren i USA.

I midten af 2014 kommer:
- BoJack Horseman: En ny Netflix-serie i 12 afsnit om en falleret tv-hest (fra 90'ernes Horsin' Around).
- Knights of Sidonia: En serie i 12 afsnit baseret på Tsutomu Niheis mangaserie fra Japan.
Af PhDream
#195051 Kunne vi måske skrive ønsker til serier og film (som måske endda findes på den am. Netflix), som vi gerne så på dansk Netflix? På et tidspunkt kunne man måske sende listen til Netflix - tænker, at der vil være mere vægt bag, hvis det "officielt" kommer fra Flatpanels?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#195058 Lad os prøve. :)
Hvis vi kan samle nok, så sender jeg det gerne videre til Netflix PR her i DK. Men jeg tænker, at det måske vil være mest oplagt mht. serier? De er lidt længere, og folk har ret forskellige præferencer mht. film.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#195123 Fik også lige denne her fra Netflix:

Netflix kommer nu med deres første dokumentar "The Square" om revolutionen i Egypten. Den vandt en Sundance Award for nylig.

Trailer her:
http://www.youtube.com/watch?v=j7ou5jxk ... fGWWboEYHg
Af M. Berg
#195129 Jamen hvad så med Futurama sæssonerne og næste sæsson Homeland :-).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#195147 Futurama så jeg også gerne hos dem. Og Simpsons ville ikke være dårligt, men det sker nok ikke. Det ville dog være nok med nogle af de tidlige sæsoner :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#195148 Og så er katten ude af sækken. Det var jo tydeligt at der var noget på vej.

4K-streaming fra Netflix starter i 2014 med House of Cards sæson 2 (som starter midt i februar).
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1387431285
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198686 Jeg lovede lige at give opdateringer på nyt indhold løbende i denne tråd, så hermed en liste over det som Netflix selv fremhæver.

Tilføjet siden januar 2014:
Mitt - dokumentar of Mitt Romney
The Square – dokumentar om Egyptens revolution
House of Cards sæson 2
From Dusk Till Dawn serie
Hævnen
Kvinden der drømte om en mand
Kærestesorger
White Collar – sæson 3
The Fabolous Ice Age
Silver LInings Playbook
Fringe - sæson 4
The Shield – sæson 1-7
Road to Perdition
The Iron Lady
Friends – sæson 1-3
How I met your Mother – sæson 7
Les Misérables
The Help
The Great Gatsby
My Week with Marilyn
The Artist
Shame
The Glades – sæson 1-3
The Nanny – sæson 1-6
Mathilda
Pokémon

På vej:
Grace and Frankie – fra skaberen af Friends
Lilyhammer – sæson 3 – slutningen af 2014
The Epic Adventures of Marco Polo – i slutningen af 2014
Orange is the new Black - sæson 2 – 6. Juni 2014
Den Bestøvlede Kat serie – slutningen af 2014
Kong Julian – slutningen af 2014
VeggieTales in the House – slutningen af 2014
Turbo: FAST – nye afsnit 4. april
Step Brothers – 30. marts
Dawson’s Creek - sæson 1-3 – 31. Marts
The Croods – 22. marts
Af allo
#198692 hvis vi i stedet for 'ønsker' stillede krav så kunne jeg godt være med :) - ellers så betragter jeg det hvad Netflix har gang i for direkte hån...

det er fair nok at folk jubler (jaja...- er mega happy-happy for dem) og alt det der - og det kan godt være at vi kun er 5mio.mennesker i Dk men...- så længe at der bliver brugt disse og andre (inkl.'det koster 15-20-30kr.at leje en enkelt film!') 'undskyldninger' mht.DK kataloget (en brøkdel - noget i stil med 80/20 USA/DK) så har jeg intet til overs for Netflix...

jeg synes bare at det er hån...'her! - krummer fra de riges bord! I har ikke brug for mere! - løbende får I par ekstra krummer hist og pist men ellers så skal I finde Jer i det vi gør! - dddyygggtttiiigggeeee!' - sådan opfatter jeg dem (og alle andre lign.opfindelser)

det er ikke sure opstød (ej heller for at ødelægge tråden)...- jeg er bare generelt træt af at vi i Dk er så 'ydmyge' og 'taknemelige' som vi er...og finder os i så meget (og gemmer os altid bag 'vi har det alligevel godt' og 'og du skal tænke på at blablabla' og alt det der...)
Af PhDream
#198783 Jeg ved ikke helt hvad det er, du er træt af, for i DK er vi hverken ydmyge eller taknemmelige. Vi har generelt heller ingen manerer eller pli. Sådan opleves vi af udlændinge, som kommer hertil, samt af indbyggere (og andre turister) i de lande, hvor vi tager på ferie: vi er de, der larmer mest, er mest uhøflige og giver færrest drikkepenge - til gengæld forlanger vi den bedste service.

For at vende tilbage på sporet: det tager tid at oversætte materiale til dansk. Det tager også tid at forhandle rettigheder på plads under de danske monopolagtige tilstande for fremvisning af videomateriale.
Af allo
#198800 det jeg mente med "...er så 'ydmyge' og 'taknemelige' som vi er..." var mht. tråden - jublende glade for de max 15%-20% af indholdet i stedet for at kræve mere

"...det tager tid at oversætte materiale til dansk..." - jep! - enig! - men jeg tror ikke at der er en film eller en serie som ikke er oversæt...- måske kun de aller-allernyeste af slagsen som er et par uger gamle (deromkring)

"...tager også tid at forhandle rettigheder på plads under de danske monopolagtige tilstande for fremvisning af videomateriale..." - der bliver aldrig en grund til at de (eller andre - mange andre) skal forhandle noget som helst på plads...- de ved jo udmærket godt at vi finder os i de krummer som der nu bliver kastet med...- uanset hvad det skulle dreje sig om...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
allo skrev:det jeg mente med "...er så 'ydmyge' og 'taknemelige' som vi er..." var mht. tråden - jublende glade for de max 15%-20% af indholdet i stedet for at kræve mere

Netflix er jo begyndt at producere mere og mere selv, som de dermed også har "verdensrettigheder" til. Om noget er det jo med til at nedbryde barrierer på rettighedsfronten, så i fremtiden bliver der nok større lighed imellem udbuddet på Netflix i de forskellige lande.

Men det er jo svært at sammenligne med USA på det punkt. De får mere af alt. Prøv at gå ind i Family Dollar og se hvad du får af dagligvarer i forhold til Danmark :) Men Netflix i USA havde nu heller ikke samme katalog som de har i dag i de tidlige dage.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198879 Netflix har netop meldt, at dokumentaren "Print The Legend" omkring 3D-printning kommer senere i 2014 - også i Danmark.

Den vandt for nylig "Special Jury Recognition Award for Editing & Storytelling" på 2014 SXSW Film Festival.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198987 Netflix melder i dag om nyt BBC-indhold:

Luther - sæson 2 og 3
Sherlock - sæson 2
Orphan Black - sæson 1
Top of the Lake - syv afsnit dokumentar

Der kommer også snart følgende fra BBC på Netflix:
Top Gear
Doctor Who
A Young Doctor's Notebook & Other Stories
Call the Midwife
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#199011 Her er nyhederne i april:

Homeland - sæson 2 - 6. april
Drop Dead Diva - sæson 3-4 - 1. april
Breakout Kings - sæson 2 - 23. april
Supernatural - sæson 7 - 2. april
Man of Steel - 23. april
Frozen Ground - 1. april
The Iceman - 1. april
Broken City - 1. april
Kingdom of Heaven - 12. april
Tømmermænd tur-retur - 2. april
Chimpanzee - 16. april
Kicking and Screaming - 15. april

Til børnene
Turbo FAST - nye afsnit - 5. april
Ever After High - 1. april
Tom and Jerry's Giant Adventure - 2. april

I 2015 er der premiere på Grace and Frankie - fra skaberne af Friends.
Af allo
#199014 "...Men det er jo svært at sammenligne med USA på det punkt. De får mere af alt. Prøv at gå ind i Family Dollar og se hvad du får af dagligvarer i forhold til Danmark :) ..."

det er det ikke...- for de betaler meget mindre for meget mere ;) - så det passer ret godt med hvad man får for sine penge (Family Dollar ;) )

og det burde overveje deres strategi...- for reklamere med 'Supernatural - sæson 2' når sæson !!!9!!! bliver vist på tv (USA) er til grin...- var det 7. eller 8. sæson - fair nok...- med sæson 2 det er...- jamen det er at tage pis på sine kunder...