Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#184528
Hej alle jeg er et streaming hoved har totalt droppet gammeldags tv, skåret min tv pakke ned til minimum og fodre nu min fladskærm med min Rikomagic MK802lll.

Den eneste på marked der i kraft af sin, power og det at den køre android kan køre næsten alle udbydere der streamer på det danske marked,

denne debat ville jeg gerne ha til at handne om streaming indhold hvem har mest nyest indhold og hvem har den bedste tekniske side, bedst design,

jeg har selv både netflix, hbo nordic, og viaplay på bekostning af flere kanaler på mit tv, gider ikke gammeldags tvangs tv, hvor man ikke har frit valg, ser idag nyheder og lidt debat på tvangs tv helt som streaming på DR nu playeren,

min bedømmelse.

Netflix klart vinder af denne test, det virker bare, intet bøvl kiss, ingen forsøg på at lave en forkromet side der ser fantastisk ud, nej enkelt kiss, Keep It Simpel Stupid, min karakter på indhold og teknisk kvalitet klart 6/6 6 for indhold og 6 for teknik ud af seks mulige topkarakter


HBO-nordic testens taber, kæmpe streaming problemer på pc. den aner ikke hvor man er når man holder pause i en film, lidt magert udbud på film siden mens på serie siden der er hbo klart vinder min karakter er 5/2 fem for indholdet 2 for den tekniske kvalitet,


Viaplay klart nr 2, og første streamig udbyder med sport,
Viaplay har et godt indhold af både film og serier, ok en masse tv3 lort ( ikke derfor jeg har det), og klart genialt med på sport siden, direkte streaming af fodboldt kampe, mange gengangere fra netflix på film siden, og serie siden flere hele serier, jeg er oppe og give 6/5 seks for indhold, og fem for den tekniske kvalitet, deres hjemme side og menu system er lidt bøvlet,



ok det var min mening, hvad med jer der ude, skal vi ikke ha en seriøs debat om det der kan komme på vores fladskærme end hvilken flad der nu er bedst, :-)


lav en debat om streaming for det er fremtidens tv, samtidigt hvilken fladskærm er bedst til streaming, hvor er den bedste sæt top box eller ligende,
#184570
Netflix: netflix er genialt stort udvalg godt nok ikke det aller nyeste men der er jo altid noget at se. Det kommer til dk og kan fra dag 1 køre på alle 2012 smart tv via en app. Det køre på iOS og android Tlf og tablet. Det virker på Apple tv der til min forståelse er den eneste med hvide undertekster frem for gule også der jeg syntes det har det pæneste design. Og så kan det køre på ps3 xbox360 og wii. I serier husker det hvor langt du er nået villet også er lækkert samt hvor langt inde i filmen du er vis du ikke får det set færdigt.

HBO: HBO kommer til dk først tilbyder de ingen prøveperiode. Det eneste tv de hal lavet en app til er samsung. Endnu ingen mulighed for at bruge ps3 Xbox wii Apple tv eller et andet smart tv. Indholdet af serier er totalt fedt men syntes ikke den ligefrem huskede hvor langt jeg var nået i en serie. På iPad kræver den for meget forbindelse for at virke hvilket ikke altid er læg at finde når man holder på en rasteplads i Sverige.

Viaplay: jeg har indtil nu ikke prøvet viaplay men har været inde og kigge i deres app og syntes den virker meget rodet. Det ligner de bare har kastet alt på en side og så blandet det hele godt og grundigt. Og hvad jeg har set de har liggende som paradise hotel familien fra bryggen og hvad det nu ellers hedder så er det ikke noget jeg vil betale for at have mulighed for at kunne se. Syntes det virker som for meget skrammel når jeg har kigget.
#184578
JA HBO har kæmpe problemer med deres server og kræver meget net for at virke, men enig indholdet er totalt fedt, :s man aner ikke hvad der sker når man åbner hbo, enten så køre den af lort eller også så køre det godt,

Netflix er som en norsk granit klippe, bundsolid, og altid stabil
#184598
Har prøvet en måneds prøveperiode på Netflix via Apple TV. Enig i at teknikken er suveræn, men samtidigt var jeg utroligt skuffet over indholdet.
Meget meget lidt børne tv som med dansk tale. Alle film som jeg forventede var målrettet til under 8 år var nærmest med engelsk tale. Det er langt under standard.
Af udvalg til voksne fandt jeg kun få film jeg gad at se. Meget gamle film generelt.

Så jeg sprang tilbage til "flow tv" som jeg optager igennem mit Windows Mediecenter. Og når jeg så vil se en ny film i god kvalitet lejer jeg den igennem VOD på Apple TV.
#184600
klinge skrev:Har prøvet en måneds prøveperiode på Netflix via Apple TV. Enig i at teknikken er suveræn, men samtidigt var jeg utroligt skuffet over indholdet.
Meget meget lidt børne tv som med dansk tale. Alle film som jeg forventede var målrettet til under 8 år var nærmest med engelsk tale. Det er langt under standard.
Af udvalg til voksne fandt jeg kun få film jeg gad at se. Meget gamle film generelt.

Så jeg sprang tilbage til "flow tv" som jeg optager igennem mit Windows Mediecenter. Og når jeg så vil se en ny film i god kvalitet lejer jeg den igennem VOD på Apple TV.
du har nok helt ret, netflix målgruppen er folk som normalt køber serier på dvd/blu-ray og gemmer i lang tid, eller også ripper og lægger på en harddisk og gemmer alt for længe, der vil netflix være det bedste alternativ når man måske alligevel ikke ser alle de skiver man køber. og når du nævner målgrupper til de 8årige , så er det jo svært at udtale sig om netflix er det rette sted at kikke, for jeg tror stadig de har de ældre som primær gruppe som du må købe dig til den børne oplevelse lidt endnu.

og når du så sammenligner med køb af nye lejefilm som ikke er mere end 4-6 måneder i alder, så ved du vel nok godt at licenser på udlejning allerede ligger i den dyre ende og du nok ikke bruger 1000-1500 på 10 nye film om måneden uden at du så ejer dem.
så når de ikke kan tilbyde dig hotttest release fra sidste måned, så burde det ikke være nogen overraskelse når servicen ikke er leje baseret på internet løsningen.

se du bare hvor mange glædes ved dr1 og tv2,kanal5 og de andre som sender film du egentlig også finder på netflix og de koster jo også en del at have kørende.
#184604
Jeg havde bare en idé om at Netflix satsede på børn. De har en hel børnesektion af deres "app", som kun er målrettet med børnemateriale.

Men mine børn på 3, 5 og 7 år er ikke imponerede. Her kan jeg ramme 100% mere plet ved at optage serier på DR Ultra og Ramsjang. Så kan jeg køre min egen lokale børne streaming service. :)

Og jeg er klar over at premiere film er dyre at streame, men jeg forventede at Netflix efterhånden var store nok til at bære denne udgift. Jeg kan få ca. 1½ premiere film/md via VOD på Apple TV for prisen for Netflix og så kan jeg "gratis" optage alle Netflix grade film som passerer igennem på alm. "flow tv"
#184937
Poweraxe skrev:Lige et spørgsmål. Hvormange enheder kan bruge en viaplay konto på sammen tid?
officielt : 1 person

har dog hørt om andre setup. da de jo tillader flere typer enheder tilsluttet. men jeg har det ikke , har bare hørt om andre forbrugsmønster.
#184960
Jeg er efter at ha været igang med mange forskelige, boxe gået tilbage til at tro at en rigtig pc bag ved tvet er det der giver den bedste og mest flexible, løsning til vores streaming,


Denne her PC kunne være en god løsning med ssd frem for, harddisk, for mange har jo en netværks harddisk, og der har man sine film mm løsningen med ssd, giver en hurtig pc, og med windows 8, der har man en god medie løsning, som menu system, nu er det ret nemt, at navigere og ha rigtig pc som backbone frem for medie center løsninger,
og et godt tastatur med en tuch plade, ja så har man en god enkel og flot løsning jeg er så træt af sæt top boxenes begræsninger og smart tv´s begræsninger, en rigtig pc, gør jobbet og på din eksisternde fladskærm, her kan du streame ALLE tjenster, alt, uden begrænsinger, og det er det man jo ønsker



http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... 257(Wupti)
Af Poweraxe
#184961
Den kiggede jeg godt nok på den anden dag. Men jeg overvejer nu en mac mini det er jo kun 500kr der skiller
Af gammelfjols
#184965
Poweraxe skrev:Den kiggede jeg godt nok på den anden dag. Men jeg overvejer nu en mac mini det er jo kun 500kr der skiller


JA den er også mega fed, jeg har også tænkt på mac minni men det er dog lidt mere end 500 kr der adskiller dem. så jeg holder mig nok til den billige pc løsning muligvis med enten en appel hacoktoc eller ubunto løsning,

for du kan jo købe en mountain leion for kun 128 kr det er faktisk det billigste købe os, og lave dig en haciktois pc, dvs den køre appel programmer på en pc. det har jeg også overvejet, og så bare med en tuch plade så kan vi gøre alt og et bluetoosh tastatur,, eller et andet tastatur, (B ret billig løsning for jeg hoster noget over at skulle betale 850 kr for et os. det kan vist godt lade sig gøre at køre netflix på ubunto som der som bekendt koster gratis, http://www.youtube.com/watch?v=Tfte5su5DIA men det er noget langhåret og bestemt en opgave for min übernørd store bror, dog så kan det lade sig gøre og kan den køre det så kan den også køre, de andre tjenester, for man kan godt køre, silverlight på ubunto, dog kræver det en hel del" sudo komandoer i linux, der taler nørdsk)


og med et smart, icon på menu skærmen.

så den nemme løsning er at bruge 850 kr for windows den gratis løsning er at køre ubunto, ( samtidigt også den hurtigste pc). jeg vælger nok den gratis løsning, da jeg virkeligt ikke er ret gode venner med windows,



http://www.apple.com/dk/osx/