Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#176951
Vi har lavet en guide, hvor vi giver et overblik over den bedste medieboks til diverse streamingtjenester. Lige nu er kun Netflix med, men så snart HBO og YouBio lancerer, kommer de også på, ligesom Viaplay også bliver inkluderet.

Se guiden her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1350553826

Vi laver et tilsvarende overblik for Smart TV. Den kommer til at ligge her (opdateres snart):
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1311841679
#193564
Måske et rigtig dumt spørgsmål; men hvordan får man egentlig HBO Nordic ? går man ind på hjemmesiden (HBONORDIC.COM), er der ikke meget man kan klikke sig frem til ? Vi har Sony smart tv, og Apple TV 3 boks ...

Tak for svar
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193565
jespervang: Der er desværre ingen HBO app til Sonys Smart TV eller Apple TV endnu, men har I en iPhone eller iPad, kan I sende billedet trådløst over på Apple TV-boksen via Airplay.

Og så har HBO også en app til Samsungs Smart TV og Xbox.
#198415
Christiansode skrev:Hvae, ville det ikke være relevant også at få nogle Android Smart TV dongles med på listen også? Der kan du jo hente alle de apps du har lyst til (f.eks. HBO, Netflix og Viaplay).

Du kan evt. se dem her:

....

Ellers er det en rigtig fin og forklarende liste! Den har været en god hjælp :)
Priser hos Komplett.dk:

- MK802IIIS: 449 i stedet for 499.
- MK802IV: 799 (samme pris) men for modellen med 16GB lagerplads i stedet for 8GB.
- MK902: 799 i stedet for 999.

Altid godt med mere konkurrence men måske du kunne fortælle, hvad Medieplaneten gør bedre end Komplett(?)

Og nej, jeg har intet med Komplett at gøre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198416
Christian Sodemann står bag - eller er tilknyttet - Medieplaneten. Jeg må venligst henvise til, at forhandlere ikke reklamerer for dem selv og deres produkter her på forummet.
#198420
Hej Rasmus.

Det beklager jeg, det så jeg ikke noget om i jeres retningslinjer da jeg oprettede brugeren. Men hvis man tager "reklamen" til side synes jeg nu stadig i høj grad den ville være relevant at få med. Du kan jo sige til hvis du har brug for et produkt til test.

Mht. Til medieplaneten vs. Komplett vil jeg ikke kommentere yderligere på i dette forum da det nok vil blive
anset som reklame, men nu er det jo ikke kun pris der er et konkurrence parameter :)

Mvh. Christian
Af Hasforth
#201029
Hej,

hvordan streamer man live udsendelser som fx. live sport og samtidig opnår HD kvalitet eller lignende?

Kan det lade sig gøre med Google Chromecast eller Roku?

På forhånd tusind tak for svar.

Vh.

Martin
#201045
Hej,

For Chromecast kommer der jævnligt nye muligheder (For Android kan jeg anbefale appen 'Chromecast store', som lister nya apps.)
En som er tilkommet for nyligt er filmon.tv.
Denne kan f.eks. vise en del BBC kanaler og andre fra England live. Der finds også en del sports 'kanaler'. Jeg har ingen forstand på sport, men det ser ikke særligt mainstream ud for mig. Check på http://www.filmon.com/ på computeren - jeg tror det er samme kanaler her.
Som standard er dette SD, men HD er muligt med abbonnement (10 £ / måned) - som også ser ud at give flere kanaler.
Jeg ser i 'Chromecast store' at der også findes "Extreme TV sports".

Via computer og Chrome browser kan Chromecast jo også vise alt din computer kan vise - f.eks. DR.NU.

Forskellen på Chromecast og alle de andre 'boxe' er jo at den ikke har egen fjernbetjening, men fjernstyres fra andet device - mobil, tablet eller PC.

Personligt synes jeg absolut Chromecast er 270 kr. værd, og der kommer med sikkerhed mange nye muligheder i fremtiden. Om den opfylder dine behov for live HD TV er måske mere tvivlsomt.

Roku sælges vel ikke officielt i Norden/Europa, men kan selvfølgelig importeres fra USA. Jeg ved ikke hvordan den fungerer her - jeg har bare erfaring med WD TV Live/Play boxe ( primært for Netflex & Plex)