Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af casper_r
#267646
Jeg har 2 fladskærme fra Phillips - begge er vel et par år gamle. Jeg oplever for begge skærme, at den indbyggede software er super, super langsom. F.eks. er TV-guiden enormt sløv og det er håbløst at køre Netflix på skærmen.

I forhold til alle apps m.v. så kører jeg det på Apple TV, men selv kerne funktionerne som at skifte kanal oplever jeg som ekstremt langsom.

Kan jeg optimere det på nogen måde, eller er det bare vilkårene med de computeriserede skærme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#267660
Desværre er dette et generelt problem, særligt på Android-baserede skærme. CPU'en er simpelthen underdimensioneret - ofte flere gange langsommere end en billig Android-telefon - men det virker som om, at selve softwaren heller ikke er ordentlig optimeret fra Googles side. Disse skærme bruger typisk en SoC fra MediaTek.

LG og Samsung laver egen SoC og her går det lidt hurtigere, men Apple Ax SoC i tv-boksen er altså bare en anden liga.
Af tla
#267669
Synes nu interfacet virker fint nok på min Shield, men det er jo også nemt at sige det ikke er optimeret når Apple ikke stiller deres software til rådighed på andre platforme end deres egen.

Jeg vil dog ønske at producenterne havde givet performance lidt mere tanke når de indkøbte hardware til maskinerne, er lidt spændt på at se hvordan Nvidia's BFGD koncept kommer til at virke, selvom det blot er en monitor og ikke et TV.