Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262595
Igennem en del måneder har jeg haft problemer med DRs HBBTV "app" på mit Samsung 48" JU7505
Fra 2015 med Tizen system.

Jeg kan åbne DR nogle gang meget kort (få sek) ...andre gang måske lede lidt og starte en udsendelse og se 1 min eller 2. Også går skærmen i sort og forlader HBBTV.
Ofte kan man så høre lyden fra tvkanalen men det kræver man slukker og tager stikket ud for at få signalet normalt igen.

Har ingen ide om hvad jeg skal gøre. Fornemmer det er en opdatering fra DRs side der er gået galt. (Det virkede helt perfekt før). Men det vil de ikke påtage sig. Har yousee kabel, og HBBTV virker fint på RTL. Og ellers er tvet opdateret med seneste Tizen 1510 version.
Det er kablet internet der virker fint og har rigeligt med power til andre apps der virker fint.
Har afinstalleret HBBTV app'en og geninstalleret. Med samme resultat

Har nogle andre samme problem eller har en ide om hvad der kan gøres evt?

På forhånd tak.
#262599
Jeg havde samme problem, da jeg havde hu7505. Fandt aldrig en løsning på det.

Hvis skærmen går i sort kan du nøjes med at deaktivere datatjeneste istedet for at tage stikket ud.

Jeg valgte at køre dr tv via chromecast istedet.
#262602
HBBTV er en webside som tilgås, så hvis den ikke vises, er det samsung som har et problem. Jeg kan godt se websiden her på et LG tv, så siden fejler ikke noget. Hvis det er en app du må hente på samsung for at se hbbtv, så har du ret, så kan det være den app som skal opdateres men det er altså bare en webside.

https://dr.hbb.fokuson.tv/client-portal/device/

Måske kan du bruge den igennem samsung browser, og gå den vej, selvom det bliver lidt besværligt :(
#262603
Tak! Jep er med på det ikke ligger i "tvet". Men som sagt så virker selve Hbbtv klienten godt nok fordi de tyske kanaler der bruger den er god nok.
Men da DR skiftede "layout" på deres side startede "deres side" med at chrashe så at sige hele tiden. Så tænker det et programmeringen fra DRs side den måske er gal med.
Men håbede der var en måde jeg kunne få det til at virke.
#263515
Vil bare give en lille opdatering.

Har indgivet fejlindberetning til DR, som siger deres teknikere er ved at udbedre det.
Skal nok vende tilbage hvis der kommer et svar.

Hvis andre har en måde at "omgå" problemet på...er de velkommen til at byde ind.
#265755
Har samme problem med et Philips 47PFS7109/12
Jeg kan sagtens komme ind i DR TV og navigerer rundt. Mit tv går først i sort når man vælger afspil til en given udsendelse. Og lyden på den kanal man så bliver ved med at køre. På dette TV kan jeg nu blot trykke på et tal for at skifte kanal. Så forsvinder det (ved tidligere HBB TV problemer skulle TV slukkes og tændes igen).

Jeg har netop i dag opdateret firmware i TV'et, selvom der ikke stod noget om at det ville løse problemet med sort skærm i HBB TV.

Jeg har læst andre steder, at det nye hvide layout på DR TV også betyder den sender i højere opløsning, og nogle TV/Internet forbindelser måske ikke kunne følge med? Men at man kunne vælge indstillinger og sætte opløsningen ned.