Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Delcasper
#261388
Jeg har brug for hjælp.

Har læst "Guide til Smart TV" igennem og er blevet lidt klogere, dog kunne supplerende input være rart.

Sagen er den, at vi skal have fundet os et pænt tv til køkken-alrummet, med pænt mener jeg forholdsvis smal ramme. Vi har ingen TV-pakke og streamer alt over nettet. I stuen hænger et LG B6V, hvor vi supplerer med apple TV, når vi skal se DR TV og HBO, ellers er behovet dækket (Netflix, Viaplay og Tv2 play).

I køkken-alrummet vil det dog ikke være muligt, at tilslutte apple TV, da det skal hænge frit uden hylder under. Derfor ville et TV med min. LGs apps være optimalt. Findes et med HBO og DR TV som standard ville det også være fint. Det vil nok hovedsageligt være "nyheder", som skal køre i baggrunden.

Her kommer så problemet. Jeg savner en søgemaskine, hvor man kan få sorteret efter apps.

TV'et skal være af størrelsen 32"-42".

Jeg har fundet et bud, her: https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... 5-titanium

I guiden står der, at man bare kan sætte Chromecast til ens TV og så spiller det bare. Gælder det for alle TV? Og kan den bare hænge fra TV'et?

Kom gerne med andre bud på et pænt TV til køkken-alrummet. :)

På forhånd mange tak.

Mvh. Casper
Af Kreilo
#261389
Du kan sætte en Chromecast til alle tv via HDMI og du vil få de samme muligheder på tværs af alle tv, uanset hvilket styresystem tv'et er født med. Ja den hænger bare ud fra tv'et. Du skal dog være OBS på at Chromecast'en skal have strøm, men det skal dit tv jo også, så det kan du vel acceptere. :)
Af Kreilo
#261391
Dit TV kan du forbinde til hjemmets WiFi, og så kan du bruge de indbyggede apps til at streame.

Chromecasten skal ligeledes forbindes til hjemmets WiFi (OBS. det skal være samme WiFi som den enhed du vil caste indhold fra). Så åbner du eksempelvis Netflix på din smartphone og trykker på cast-ikonet og vælger at caste til din Chromecast. Derefter kan du bruge din smartphone til at søge efter det du vil se, og når du trykker play så starter det på dit tv.
Brugeravatar
Af bbplayer
#261392
Chromecast kan få strøm fra tv't USB port, det er nok. Så man behøver kun 1 strøm kabel, det andet går ind i tv, det har jeg selv på flere skærme og har aldrig brugt ekstern strøm der.
Af Kreilo
#261393
bbplayer skrev:Chromecast kan få strøm fra tv't USB port, det er nok. Så man behøver kun 1 strøm kabel, det andet går ind i tv, det har jeg selv på flere skærme og har aldrig brugt ekstern strøm der.
Smart hack, det var jeg ikke klar over.