Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MichaelSørensen
#255151
Tænkte vi kunne have en tråd om det kommende Apple tv, hvor rygter og facts kan debatteres for os der skal have den.
Jeg overvejer end ikke andet. Har længe luret på shield, men må indrømme jeg nok bare er Apple gladest:) - med den begrænsninger og muligheder det så indebærer.
Jeg er ret overrasket over Dolby vision vel mere eller mindre er bekræftet.
Næste ønske er 24p og jeg har da et håb eftersom den nyeste iPad vil have dynamisk frekvens (var det ikke iPad Pro?).
Mon Siri nogensinde lander med dansk tale
Af rkc
#255156
Jeg har lige købt Apple tv 4 og instaleret Stofa app, ved ikke hvad der sker men der er meget hakken i billedet ved hurtige bevægelser specielt er det ikke til at holde ud at se fodbold.
Er det appen som er dårlig ?
Af Axlon
#255158
Prøv at sætte ATV til at køre med 50Hz inde under videoopsætningen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255159
Sidste år kom de jo til at afsløre bl.a. svensk og norsk Siri i betaudgavrn af tvOS. Jeg kører tvOS 11 beta og har løbende holdt øje med om der er indikationer på dansk. Desværre intet at se indtil videre :(

Mht. 4K Apple TV så tilføjes den helt sikkert til arsenalet herhjemme. Jeg er også spændt på 4K HDR film i iTunes. Hvis de koster det samme som HD gør i dag, kunne jeg godt finde på at begynde at leje en film på boksen i ny og næ.
Af ChrisJJ
#255175
rkc skrev:Jeg har lige købt Apple tv 4 og instaleret Stofa app, ved ikke hvad der sker men der er meget hakken i billedet ved hurtige bevægelser specielt er det ikke til at holde ud at se fodbold.
Er det appen som er dårlig ?
Prøv at skriv i den rette tråd. Denne handler om det kommende ATV med 4K, ikke ATV4. ;)

Link til tråden her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 35&t=34454
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255446
Måske vi sågar får et Apple OLED TV at se indenfor overskuelig fremtid?
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1502880443

Billede

Jeg tillader mig lige at kopiere de tanker om billeder, som jeg også skrev i kommentarfeltet til artiklen, ind her:

1: Intet OLED-tv i dag har en så lille elektronikboks på bagsiden. Ikke engang tæt på En så lille boks er kun mulig, hvis flere interfaces, analoge kredsløb/porte, tunere mm. fjernes
2. Nuværende tv-producenter vil ikke lave TV uden tuner. Apple ville med stor sandsynlighed
3. Visse Apple-sider tror, at det er monitor. Kig på bordet... Med mindre bordet stammer fra optagelserne til Hobbitten, så er skærmen på billederne minimum 55"
4. Hvis det ikke er et Apple TV, så er designet stadig unikt. Der er løst nogle ret svære designopgaver her.
5. Der er tilsyneladende ingen højttalere. Apple er ved at implementere Airplay 2 som trådløs lydplatform for hjemmet.
6. Der er stillet spørgsmålstegn ved om det rent faktisk er et OLED-tv. Jeg har set næsten alle relevante TV på markedet, inklusiv mange prototyper der slet ikke er på markedet, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at skærmen på billederne er et OLED-tv.
7. Om billederne er falske. Om det er fra Apple - no idea!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255447
Der en eller anden i testområdet, der har skrevet "OLED 3" på plastikcoveret. 1 ud af 3 samples, der compliance testes?

Billede

Der har været meget snak om, hvorvidt Apple-logoet er photoshoppet ind. Jeg bruger selv Photoshop dagligt og tog et nærmere kig. Jeg kan ikke finde beviser herpå. Tværtimod kan man samme lysreflektioner i plastikken over logoet, som på resten af aluminiumsbagsiden:

Billede
Af bromberg
#255685
Mon det nye atv ville kunne køre som plex server som shield kan det?
Er det nogle ambitioner der har været nævnt fra nogen parters side?