Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253868
Tidligere her til aften sad jeg og streamede lidt Netflix, men skulle så lige have et bad, så jeg slukkede mit TV. Kom tilbage en times tid senere for at fortsætte, men det kunne jeg ikke.

Først fik jeg bare en sort skærm når jeg startede Netflix app'en. Efterfølgende har jeg geninstalleret app'en, hvilket fik mig videre til en Netflix loading skærm som aldrig kommer videre. Jeg har genstartet mit tv utallige gange, genstartet min router og skiftet DNS server, men uden held. Jeg er 100 % sikker på at jeg har netværksforbindelse, da jeg uden problemer kan streame via Youtube app'en.

Jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet om dette problem, så håber der er nogen der kan hjælpe en meget frustreret bruger, der ellers lige havde set frem til lidt TV afslapning i disse dage hvor han er alene hjemme uden resten af familien... /:
#253872
Det lyder som en god ide med at prøve at disable quick start. Jeg havde nu prøvet at fjerne selve app'en, men det er selvfølgelig en mulighed at der stadig var noget cached data et sted.

Sjovt nok, så virker det igen. Jeg er ikke helt sikker på hvad der gjorde udslaget, men jeg prøvede at fjerne app'en og slukke tv'et. Efterfølgende slukkede jeg min router og lod den stå slukket i 5 min. Så tændte jeg tv'et og efterfølgende routeren. Så installerede jeg Netflix igen og fik denne gang adgang til at kunne lave login. Efter at være logget ind konstaterede jeg så et nyt problem, nemlig at alle serier gik i stå under load ved 25 %. Det gik så heldigvis væk efter en genstart af tv'et igen.

Har aldrig oplevet lignende problemer med mit 20k kr tv før, så sidder lidt tilbage med en WTF??? følelse.
#253873
duskern skrev:Har aldrig oplevet lignende problemer med mit 20k kr tv før, så sidder lidt tilbage med en WTF??? følelse.
Du skal nok slå koldt vand i blodet der, det er nok ikke dit 20K tv som afgør om netflix virker. Der er så mange andre faktorer, da Netflix jo er afhængig af din netforbindelse, og så din udbyder, som leverer båndbredde, og så er der dit udstyr til internet, og mulig dns fejl.

Masser som kan gå galt, og jeg har endnu ikke haft problemer med mit, udover noget jeg ikke kunne løse på 2 minutter med en genstart eller udstyr andet sted i huset.
#253896
Den der "25% fejl" oplever jeg hyppigt når jeg tester TV. Det plejer dog mest at være hos Samsung af en eller anden grund, men det er ret symptomatisk, at filmen loader med 1% af gangen indtil den når 25% og så går den helt i stå. Det er en bug med Netflix så vidt jeg kan sjusse mig til, da alle andre Apps virker når den laver nummeret.

Det er muligt, at det skyldes klumper i netforbindelsen, som får Netflix til at gå kold, men jeg kører Ubiquiti herhjemme, så jeg er ret tilbageholdende med at give WIFI-forbindelsen skylden for noget. Så skal det være fra fra modem og fremad problemet ligger.
#253898
Torben Rasmussen skrev:Det er muligt, at det skyldes klumper i netforbindelsen, som får Netflix til at gå kold, men jeg kører Ubiquiti herhjemme, så jeg er ret tilbageholdende med at give WIFI-forbindelsen skylden for noget. Så skal det være fra fra modem og fremad problemet ligger.
Der er stadig selve udbyders problemer, og den tilslutning som Netflix har købt sig til, så du kan se netflix i god kvalitet. Og så er der jo masser af problemer beskrevet med ustabile Ubiquiti udstyr på google, du skal bare læse om det :) At du så selv er overbevist er så en anden sag, der er jo andre som tror på Cisco er vejen frem.
Senest rettet af bbplayer 14. jul 2017, 20:00, rettet i alt 1 gang.
#253901
LG tv kan også gå i sort men her er min løsning at starte en anden app på tv, så lukkes netflix helt, og så kan man gå tilbage og starte den op, så jo da, tv kan da godt fejle.

For nemhedens skyld så har jeg genereliseret for det mærke, for på deres AP har de så kun 12.900 hits omkring ustabile AP's :)
#253904
Torben Rasmussen skrev:Alt har mange hits på Google. Jeg kan nok finde et multiplum af dit antal, som lovpriser produktet. Skal vi lade den ligge?
Der er vi helt enige.

Pointen var at ingen produkter er fejlfri eller perfekte, idag udgives alt med efterfølgende opdateringer til følge, så rettelser og fejl kan man kun forvente, så er spørgsmålet bare hvornår og hvor hurtigt det løses. Vi oplever problemer forskelligt, nogle løser det på 5 sek. andre bruger 5 timer, og derfor kan vi vurdere kvalitet og oppetid på ens udstyr derefter. Alt er relativt i det sammenhæng, ingen går fri for fejl.
#253920
Torben Rasmussen skrev:Den der "25% fejl" oplever jeg hyppigt når jeg tester TV. Det plejer dog mest at være hos Samsung af en eller anden grund, men det er ret symptomatisk, at filmen loader med 1% af gangen indtil den når 25% og så går den helt i stå. Det er en bug med Netflix så vidt jeg kan sjusse mig til, da alle andre Apps virker når den laver nummeret.

Det er muligt, at det skyldes klumper i netforbindelsen, som får Netflix til at gå kold, men jeg kører Ubiquiti herhjemme, så jeg er ret tilbageholdende med at give WIFI-forbindelsen skylden for noget. Så skal det være fra fra modem og fremad problemet ligger.
Var lige præcis den fejl jeg oplevede Torben. Det er jo lidt svært at vurdere hvad den fejl jeg oplevede med Netflix skyldes. Har normalt ikke problemer med hverken WIFI eller min internet forbindelse, men om der har været et eller andet den pågældende dag er jo svært at sige.
#253921
bbplayer skrev:
duskern skrev:Har aldrig oplevet lignende problemer med mit 20k kr tv før, så sidder lidt tilbage med en WTF??? følelse.
Du skal nok slå koldt vand i blodet der, det er nok ikke dit 20K tv som afgør om netflix virker. Der er så mange andre faktorer, da Netflix jo er afhængig af din netforbindelse, og så din udbyder, som leverer båndbredde, og så er der dit udstyr til internet, og mulig dns fejl.

Masser som kan gå galt, og jeg har endnu ikke haft problemer med mit, udover noget jeg ikke kunne løse på 2 minutter med en genstart eller udstyr andet sted i huset.
Det vil jeg gøre så :) Jeg fik det også løst, men det tog da nogle timer. Jeg fandt dog aldrig ud af hvad problemet var.

Det eneste rigtig irriterende jeg har oplevet med det tv jeg har var et tidspunkt hvor jeg havde en lodret hvid streg på skærmen i den ene side. Jeg var så småt begyndt at gå helt ned med flaget over det og havde forsøgt på at finde info om det uden held. Efter at have haft det et par dage gik det væk og har ikke været der siden.