Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252496
Findes der en TV udbyder, som levere Smart TV app til alle udbudte kanaler, således at man helt kan undvære TV signal?

Boxer Play kommer tæt på, men deres app findes kun til smart phone & tablets og ikke som Smart TV app. Så vidt jeg kan se, tilbyder f.eks. ViaPlay film og visse sportskanaler, men ikke alle ”on-line” kanaler (som f.eks. DR1).
#252497
Telia TV er nok dem, der kommer nærmest, men de har ikke app til Smart TV og mangler kanaler fra Viasat. De har en app til f.eks. Apple TV4.

Hvis du vil gå streamingvejen, så skal du forberede dig på, at det bliver en anden løsning med lidt andre fordele/ulemper. Bygger du løsningen på Apple TV - hvilket vil være min anbefaling - så har du DR TV "gratis" (alle 6 kanaler + arkiv), TV2 Play (kanaler + arkiv), Viaplay, HBO, Netflix osv. Indholdet er dog mere spredt ud. Det gør, at tv-oplevelsen føles lidt mere fragmenteret, men fordelen er, at du kan vælge til og fra som du ønsker, og når du ønsker. Det kan formentlig spare dig for nogle omkostninger.
#252522
Tak for dit svar. Hvis jeg går ApplTV vejen så skal jeg vel ha' en ApplTV boks for hvert TV, hvilket jo kan blive en bekostelig affære?

Overvejer også om jeg i stedet skal bruge smart phone app og Chrome cast på hvert TV.
#252524
Er det den nyeste Apple TV4? De mange danske apps findes nemlig kun til denne.

Chromecast er en naturligvis en mulighed, hvis familien gider at sidde med en telefon, hver gang tv'et skal tændes. Vi forsøgte os engang med sådan en løsning herhjemme og min erfaring er, at det ikke er holdbart i længden, men det kommer naturligvis an på behovene.
#252526
Canal digital og deres app tilbyder alle de kanaler som du betaler for , i family eller hvad pakke du nu har.

Du behøver jo ikke bruge dvbs pakken, hvis alt du vil er at bruge det digitalt, og de understøtter også chromecast.

Har aldrig haft problemer med deres pakke, når jeg prøvede det i en periode på næsten 4 uger, udenfor hjemmet, så hvorfor ikke derhjemme.

Prisen er pebret men det er de fleste vel når man har 40-50 kanaler, som man ikke bruger.

Det er selvfølgelig ikke en SMARTtv app :)
#252581
Rasmus Larsen skrev:Mangler Viasat og Discoverys sportsknaler ikke i Canal Digital app'en? Tænker her særligt på 3+ og 9'eren.
jo, der er vist ikke sport men jeg har nu heller ikke specifikt valgt nogen sports pakke tilføjelser. 3+ og 9'ren er dog på tv't, så der er nok undtagelser.
dk4 er der heller ikke, snøft ;(