Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252486
Jeg har ikke antenne, så jeg tilgår dr.tv i webbrowseren. For 10-12 dage siden begyndte den at give en fejl, "flash-plugin er ikke understøttet", og har ikke virket siden. El stikket har været ude, og LG siger at de ikke kan hjælpe da det ikke udvikles på LG's software. Jeg ved at dr.tv. virker på en LG B6, så jeg skulle mene at det er en lokal fejl. Er der nogen som har nogle strålende idéer som kan hjælpe? På forhånd tak, Jens
#252498
JSNO skrev:Jeg har ikke antenne, så jeg tilgår dr.tv i webbrowseren. For 10-12 dage siden begyndte den at give en fejl, "flash-plugin er ikke understøttet", og har ikke virket siden.
Er det sket i forbindelse med en opdatering? Jeg synes, at der var snak om, at LG ville udfase Flash i webOS, men jeg kan ikke huske den konkrete ordlyd.

Selv bruger jeg DR TV via Apple TV og Chromecast på en LG E6. Det synes jeg giver en god oplevelse af DR TV (særligt app'en på Apple TV).
#252499
MontørThomas skrev:Jeg har en kunde hvor at DRTV ikke fungere mere..det er så på en SONY model købt for 2,5 måneder siden -det fungerede i et par uger og så ikke mere...er der nogle der ved noget om det?
Vi har hørt, at DR er i gang med at lave ændringer i HbbTV. Det kan meget vel være årsagen. Om det så falder tilbage på Sony eller DR, at tingene ikke virker, kunne måske være værd at undersøge nærmere.
#252500
Jeg har testet på min C6 i browseren, og bekræfter at DR TV fungerer fint med seneste firmware til denne model (4.31.05)

Du kunne jo købe en lille bord antenne til tv't og gemme bagi, så er du ude om det problem med browser, når du kun taler om DR?
#252565
Det skete ikke under en opdatering, men blot midt på en aften - ungerne havde set Ramasjang til kl 19.30, og kl 21 fik jeg fejlen. Der har ikke været nogen opdatering hverken før eller siden, og mine forældres B6 virker fint.

Antenne signalet er ad H til, så en stueantenne giver ikke noget signal overhovedet.

Eneste mulighed må være en hard reset, vender tilbage efter det er prøvet.
#253256
Jeg fandt et andet forum hvor der var beskrivelse af hvordan man resetter maskinen, og det hjalp sørme, så DRTV virker nu igen :-) Man resette det ved at hive strømstikket ud og trykke powerknappen bagpå nederst til venstre ind i 15 sekunder. Der er 3 klik som er lidt forskellige og spredt ud over de 15 sekunder.
Brugeravatar
Af bbplayer
#253260
Torben Rasmussen skrev:Jeg antager at strømstikket skal i igen før man holder knappen inde?
;)
Af Bond
#253268
Torben Rasmussen skrev:Jeg antager at strømstikket skal i igen før man holder knappen inde?
Det er en negativ. Strømstikket tages ud, og power knappen holdes inde i ca. 15-20 sek. Den røde lysdiode blinker vist nok 2 eller 3 gange og jeg syns at mene der der kommer et par klik lyde.

Nogle bruger mener også at hvis man har problemer med motion, så skulle man får en forbedring hvis man b.la. slå trumotion og pixelshift fra, og udøver ovenstående. Nogle oplever dog dette som placebo, mens de fleste oplever en forbedring. Om tilsvarende skulle kunne gøre sig gældende i europa ved jeg ikke, men vi køre jo med nogle andre fps. lige med undtagelsen af 24fps.
Læst på et us site