Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anhan
#251931
Hej allesammen,

Jeg har et Samsung 40" UE40ES6575 som ikke kan komme på vores trådløse netværk. TV'et har fået nyeste firmware lagt ind i håb om at det hjalp. Jeg har ikke haft TV'et på nettet før.

Når jeg vælger router og taster koden ind står den og loader mellem TV og router. Dette gør den i lang tid. Til sidst ender det med at der kommer rødt kryds og der står 0 i alle felter med IP/GateWay/DNS.

Jeg har forsøgt med min mobil at lave hotspot, og der kan det sagtens gå på nettet. Koden er ligeledes tastet rigtigt, da det er samme kode som denne computer er kommet på via.

Jeg har forsøgt at slukke tv'et i nogle minutter, samt at gendanne tv'et til fabriks indstillinger uden held.

Jeg har en ASUS RT-N56 router på.

Jeg har også forsøgt selv at tildele IP og GateWay uden held, samt ændre DNS til Googles (8.8.8.8 / 8.8.4.4)

Nu er jeg på bar bund over hvad jeg kan gøre...

Nogle fif.. ?
#251969
Har du evt set om software versionen er den seneste? visse tv kan kun opdateres via usb og ikke via nettet.
prøv at se om der skulle være en nyere version på deres hjemmeside og hent den ned på pc og over på en usb nøgle.
Af anhan
#251980
Jep, og jeg får flueben mellem router og tv, men rødt kryds fra router og til globussen. dog får jeg IP adresse, DNS, subnet mask, gateway. logger jeg på routeren kan jeg se tvet har forbindelse dertil nu....
Af anhan
#252006
Er også forsøgt med ny DNS.

Jeg forsøgte med en anden router og satte den samme sted som den jeg bruger, og samme problem. Ændrede SSID hjalp heller ikke. Så prøvede jeg og sætte routeren tættere på tv'et så det fik flere streger, og bum så kom den på ! Meget mystisk!