Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252505
Beckham skrev:Er det bekræftet at den skulle kunne klare 4K stream? Synes netop der har været meget usikkerhed om hvorvidt dette skulle være muligt med den interne Chromecast. Erindrer lige for nyligt at der var en tråd om netop dette herinde...
Det er af Sony listet som ny feature i Android 7.0. Bemærk linje 5. Det virker dog ikke som en officiel feature i Android 7.0, men derimod en opdatering af Chromecast Android-app'en, der kører i baggrunden. Nvidia Shield fik også Chromecast 4K for nylig.

Billede
#252507
En ting flere har bekræftet er, at det kun er Android der får nye features. Sonys eget system bagved får ikke de opgraderinger, som vi viser i anmeldelserne, dvs. alt hvad der relaterer til Sonys eget styresystem forbliver det samme. Det er især et problem i indstillingsmenuen, hvor ældre TV (2015) ikke får en option til at slukke for HDR - det er netop på disse modeller at denne feature giver mening fordi de er så elendige til at vise HDR...
#252536
Jf. min tidligere kommentar, så tror jeg ikke du skal regne med, at muligheden for at slå HDR fra kommer overhovedet. Det er ikke en del af Android, men jeg troede egentlig naivt, at Sony opdaterede hele systemet og ikke kun Android-delen. Menusystemet er jo stadig Sonys eget, ligesom Philips, B&O mv. kører med andre menuer, som også er deres egne. Android er basalt set blot dét du får frem når du trykker på "Home"-knappen.
#252537
Jeg er bange for du kan have ret, men jeg lever i håbet. Nedenstående er det svar jeg fik fra Sony support, da de endelig havde fundet ud af, at det var HDR og ikke HD jeg spurgte til.

"Android 6.0 er allerede blevet udgivet, hvis det er denne du hentyder til?
Men mig bekendt åbner den ikke op for disse indstillinger. Det gør derimod 7.0, men den er desværre ikke tilgængelig til denne model på nuværende tidspunkt.
Det er derfor ikke muligt at ændre på HDR, som det er lige nu"
#253337
Swingking skrev:Den her opdaterning er lige kommet online til 2015 og til (2016 modellerne fra foråret) Men tror desværre ikke at det er Android 7.0 opdaterningen.

http://sony-eur-eu-da-web--eur.custhelp ... _id/141173
Jeg har talt med Sony her til morgen. Det er ganske rigtigt ikke Android 7.0 opdateringen, men en mindre opdatering.

Jeg har også skrevet lidt om det i en artikel: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1498723968
#253338
Mit 2017 XE9005 er blevet virkelig ustabilt/laggy efter opdatering til 7.0 !:(

I går måtte jeg hive strømmen på det for at få det til at opføre sig ordentligt.

Fatter simpelthen ikke Sony vælger det OS når det er så dårligt.
#253342
Tror mere det er Sony's implementering af det som er galt, hvis det er. Det kører jo angiveligt fint på f.eks. Nvidia Shield. Vil så også sige at jeg indtil videre ikke har haft nogle større problemer med Android tv. Måske jeg bare har været heldig..:-)