Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#251283
Hej Forum, Håber I kan hjælpe.
Jeg har lige skiftet min projektor ud med et LG OLED 65B6V. Jeg har en USB-disk med diverse film og ser dem via tv'ets indbyggede App.
Jeg har tilsluttet TV'ets Optical Out til min Denon AVR-1912 surround receiver og valgt "Direct Mode" på receiveren.
Jeg har på TV'et valgt at slå indbyggede højttalere fra, og kun bruge Optical Out, og ladet "lydformat" (eller noget lignende) være på Auto.
Jeg får (i følge receiveren) kun stereo-signal fra TV'et, selv om Appen viser at filmen er med DTS lydspor.
Jeg har ikke antennesignal eller disc-afspiller så jeg kan ikke teste ved at tilslutte andre signalkilder. Er der nogen herinde der kan verificere at Appen kan afspille DTS (og DD)?
Jeg tænkte på at prøve at slutte TV'et til Receiveren via ARC-HDMI men på youtube siger LG at ARC-udgangen "kun" understøtter DD ikke DTS.
#251299
Det er lidt ulogisk, men man skal bruge disse indstillinger for at få surroundlyd ud gennem optisk kabel. Det gælder også Netflix mm.

Hak ved Lydudgang (Optical/HDMI ARC)
Digital lydudgang: Automatisk
SIMPLINK: Fra

LG Lydsync (Optical) giver ikke surround.
5_1_lyd.jpg
5_1_lyd.jpg (27.51 KiB) Vist 1384 gange
#251300
@Bromberg: Som jeg forstår LG's verden, så er "b6 lilla ikon, der nok hedder video og film eller sådan noget" og alle de andre ikoner Apps. Og ja, det er den jeg bruger til at afspille film.

@Brixen: Tak for billedet! Jeg vil forsøge med disse settings så snart jeg igen er hjemme ved mit elskede tv.