Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247010
Jeg skal købe et smart-tv, som får tv signal fra en fiberboks via tråd eller trådløst, jeg har så brug for at, trække tv-signalet ud af tv´et til en DVB-T boks, men kan jeg få tv-signal ud af tv´et via HDMI eller SKAL det være via antennestik/scart?

Gode inputs modtages meget gerne. :)

Vh. Per Jørgensen
#247011
Tror ikke jeg helt forstår hvad du ønsker.


Men du kan ikke trække tv signaler ud af tv via hdmi eller antennestik.

Hvis tv har 2 tunere kan et tv signal sendes via dnla. Også ud af huset. Flere af Panasonic modellerne kan dette .

Her kan tv og evt optagelser ses på andre dnla kompatible tv og f.eks ipad osv
#247012
Vi har i husstanden, tagantenne. 2 stk. DVB-T bokse med harddiske på begge bokse og så har vi for nyligt fået fibernet, som vi gerne vil benytte til tv modtagelse af FTA kanaler via WI-FI.

Det jeg egentlig ønsker er, at modtage tv signaler (internet) fra fiberboksen, som har en router indbygget og som befinder sig 3 m. fra tv´et. Dette tv-signal skal så videre til 2 andre tv i huset.
Mit problem er, hvordan får jeg tv signalet videre fra dette smart-tv.

Jeg ved det kan være svært at afkode mine tanker, for de ligger jo godt gemt inde i mit hoved. :D
#247018
Ja, hans123.
Jeg ved jeg kan købe noget Wauw noget, men det ønsker jeg pt. ikke. :(

Jeg kan modtage gratis kanaler via WI-FI på min bærbare og så er min tanke at, det må et smart tv også kunne.
Jag skal "bare" lige have ført signalet videre i huset fra smart-tv og det er her jeg er voldsomt uvidende. :o

Derfor mit spørgsmål, hvordan får jeg trukket dette tv signal UD af dette smarte tv og videre? :D
#247028
Per Jørgensen skrev:Jeg skal købe et smart-tv, som får tv signal fra en fiberboks via tråd eller trådløst, jeg har så brug for at, trække tv-signalet ud af tv´et til en DVB-T boks, men kan jeg få tv-signal ud af tv´et via HDMI eller SKAL det være via antennestik/scart?

Gode inputs modtages meget gerne. :)

Vh. Per Jørgensen
Der kommer ikke “billeder” ud af en HDMI-indgang. Det eneste, der kan komme ud af indgangen, er “returlyd” (HDMI-ARC) og visse styresignaler til tilsluttet udstyr (“CEC” mv.).