Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenRa
#246568
Jeg synes det er på tide at LG og HBO nordic snart finder sammen og får HBO ind på LG's smart TV. Er der nogen rygter om at dette snart kunne ske og helst inkluderende LG web os 3.0.....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246578
Nej, intet nyt. Men den ene app HBO har til Tizen er virkelig ringe, så jeg ville nok forlade mig på en Chromecast i stedet.
Af MortenRa
#246606
Ærgeligt de ikke kan levere varen på den front. Har lige købt et fedt LG Oled TV og har amazon, viaplay, netflix direkte på skærmen - mangler kun HBO!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246607
Køb en Chromecast. Appen på telefon er nok det bedste du får - og den er i ret lav kvalitet allerede!
Af ThomasRasmussen
#246636
Hvad bruger folk egenligt til at se HBO på? Jeg syne at mange siger at enten AppleTV og Andriod appen er dårlig, så er der kun PC tilbage?
Af johnny57
#246639
Jeg er så uheldig at havde et Samsung TV fra 2014 der er der HBO app på, andre steder i huset ser vi på Apple TV.
Man kan stadig undre sig over at HBO ikke er på alle platforme.
Der findes måske en hemmelig aftale mellem Samsung og HBO siden, de har haft det fra det kom frem.
Af bullerfnis
#246655
Chromecast :) Troede også lige jeg kunne droppe alt da jeg købte mig LG OLED.. Men nej, havde heller ikke alt :)

DOG køre de apps derpå rigtig godt! Amazon køre bare, og netflix, youtube, viaplay :)

DOG undre jeg mig over der ikke er DR app??

Lige pt må jeg se hammerslag igennem webbrowseren på tv'et, heldigvis har man den magic remote, så det er ret simpelt :)

Andre som har fundet en måde at se DR tv på ??

Der er heller ikke hbbtv så vidt jeg kan se ??
Af kragh
#246657
Når du ser dr's kanaler, så kan du trygge på den røde knap, så kommer drtv frem. Det står også på skærmen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246663
Var der ikke en tråd hvor det blev highligthet, at video via webbrowseren ville fylde cachen i TV'et og den kan ikke tømmes på andre måder end en nulstilling? Dér tror jeg nu også jeg ville ty til Chromecast (gentager jeg det for meget?).
Af MortenRa
#246674
Okay da - Chromecast skal der åbenbart til Torben! Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at se Filmstruck, som dog er blokeret udenfor USA, men kan tilgås via en VPN server. Vil jeg kunne gå ind på filmstruck (med VPN) via min mac, ipad ect of så caste til en Chromecast uden problemer?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#246676
Jeg har forsøgt at få udenlandske tjenester til at fungere på Chromecast, men løb ind i problemer fordi den havde fast DNS opsat i enheden. Så det ville ikke virke. Jeg ved ikke om de har ændret det sidenhen.

Jeg har fået det til at virke på Apple TV vha. DNS-tjenester såsom Unotelly og Unblock-US. Hvis de ikke har den specifikke tjeneste, så kan en VPN hjælpe. Hvis du fra iPad sender billedet over på Apple TV via Airplay, så følger Apple TV som regel den region, som iPad kører (f.eks. USA vha. VPN eller DNS-tricks).
Af MortenRa
#246685
Tak for svaret ærgeligt det ikke virker - det lyder som om Apple TV på sigt er den rigtige løsning for mig. Men indtil den nye apple TV kommer kunne en billig Chromecast godt virke til mit HBO. Er det nødvendigt at købe den nye dyre chromecast ultra eller virker chromecast 2 ligeså godt....
Af MortenRa
#246686
Og er problemet med 50/60 herz løst på Chromecast 2 og virker det ordentligt med HBO?