Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#246195
Hej Jeg ved godt tråden er lidt lang men jeg vil gerne høre hvad i andre mener ?

Er det et isoleret LG problem eller generelt at man ikke kan bruge web-browseren i et Smart TV uden at opleve memory fejl ?

Tråd med LG:
Kan det være rigtigt at man jævnligt skal geninstallere til fabriksindstilling ? Har købt et 55eg920v for 20.000 kr. Tv siger jævnligt "genstart app for at frigøre hukommelse" det sker med viaplay , tv2 play etc. Har korresponderet med jeres servicedesk - her får jeg at vide at jeg skal undlade streaming fra den indbyggede web browser, og at eneste løsning er at installere forfra med fabriksindstillinger !! Kan det virkeligt være rigtigt at man ikke må streame arvingerne fra dr tv, uden at man skal bøvle med opsætning af tv til fabriksindstillinger - forfra med alle indstillinger ? I min optik er det fejlbehæftet styresystem som ikke kan administrere memory korrekt - som minimum burde memory frigøres når man slukker tv'et. Kan i bekræfte at ovenstående udmelding fra jeres servicedesk er lg's endelige svar på dette problem - på forhånd tak.

LG Electronics Danmark:
Hvis du skal se online tv fra DR1, så skal du stille dig på DR1's kanal, og trykke på den røde knap, så vil dit tv hente Dr's online udsendelser, de bruger noget der hedder HBBTV

Søren Ørnstrup:
Tak for jeres svar. Men i svarer ikke på mit spørgsmål Må man ikke bruge web browseren i TV'et til at se video, hvis man vil undgå at memory løber tør, og man skal sætte tv tilbage til fabriksindstilling jævnligt ?

LG Electronics Danmark:
Nej smartTv er ikke bygget til og streame igennem browseren, der skal man bruge de indbygget app, eller HBBTV, eller kan man komme ud for tv'et hukommelse bliver fyldt op og begynder og lave forskellige fejl.

Søren Ørnstrup:
OK tak for jeres svar - jeg vil stadig mene at det er dårlig memoryhåndtering af TV'et - hvis det er standard for alle SmartTV OK - jeg vil forsætte tråden i div. TV forums på nettet og afklare hvor jeg står som forbruger i denne sag. Tak for jeres svar