Debat af Smart TV, herunder platforme, apps og tjenester. Råd til køb og tips til brug
Brugeravatar
Af Nime
#250372 Hej Jaron

Fandt du en løsning på dit problem med HBOs undertekster? Jeg har nemlig præcis samme problem med mit Samsung SMART tv.

Det er dog kun et problem på HBO-app'en. Alle andre undertekster på tv'ets øvrige apps er fine og let læselige. Derfor har jeg svært ved at tro, at HBOs undertekster (hvide på en gennemsigtig baggrund) har noget at gøre med tv'ets indstillinger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250381 App'en er jo specifik fra TV til TV. Så vidt jeg ved har HBO ikke en app til Pana-TV, så det må være via eks. en ChromeCast.
Brugeravatar
Af KimKaos
#251457 Undertekster og HBO er et kapitel for sig selv - jeg har igennem de sidste par år haft mange samtaler med dem og nogle gange lytter de andre ikke.

Ofte er deres undertekster for lyse og forsvinder andre gange så er de pløret sammen med de fastbrændte engelske (Specielt Game of Thrones) - problemet er at de har et par uduelige haletusser til at sidde og smide undertekster på og de er bedøvende ligeglade med om de kan ses eller ej.

Et par enkelte afsnit af GoT fik jeg dem til at lave dem om da de godt kunne se at de var komplet ulæselige og dermed blev store dele af enkelte afsnit uforståelige når de talte deres hjemmestrikkede sprog - men næste afsnit var så tilbage til det normale igen.

HBO og undertegnet har tilbragt mange timer med snak om undertekster og det er kun når man kan se de samme serier hos konkurenten at de gider at ændre på tingene.

Jeg og mange andre har foreslået en sort bjælke eller løfte den op når der er grunde til det - på samme måde som andre gør - men nej det skal være billigt så selv om de lover og lover så sker der intet.