Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#245711
Vi har nu haft et Samsung KS7005 i en 3-4 måneder.
Og jeg må sige at det har været en blandet oplevelse. Billedet er super flot, menuerne er tilpas hurtige og nemme at finde ud af.
Men når det kommer til det "smarte", så knækker kæden.

TV2 appen er en krig om at loade, og ofte kan den slet ikke starte nogen programmer.

Viaplay skal altid åbnes to gange, da den første gang siger der ikke er en netforbindelse (vi kører kablet forbindelse, 100mBit).

HBO Nordic har der tidligere været problemer med, de ser dog ud til at være ovre. Når man startede et program, startede den afspilningen 4 sekunder før slutningen, så man skulle spole programmet tilbage over flere omgange, for at kunne se det fra start.
Desuden er der ikke nogen "fortsæt med at se"-funktion, så den er noget af en pine at komme frem til det man gerne vil se.

Youtube: Her skal man logge ind hver gang man bruger appen. Altså den viser en kode man så skal taste ind på sin telefon/tablet før man kommer videre.

Flere gange har jeg haft lyst til at aflevere lortet tilbage, eller kræve der kommer en tekniker ud og fikser det. Men hvem har egentlig ansvaret for at apps virker? Er det Samsung, eller de respektive streaming tjenester?
Når man læser herinde og i andre forums, kan jeg se at det er ganske normalt at diverse tjenester ikke fungerer på tværs af tv producenter. Men det virker også som om at "man bare" stiller sig tilfreds med situationen. Er der nogen der har reklameret over det, eller leveret deres (i mine øjne) defekte tv retur?
Jeg er jo ikke blevet informeret ved købet om, at smart tv delen er købt på lykke og fromme?
Det er godt at jeg ikke har skilt mig af med min Chromecast, for den virker som den skal (og så til en pris på 320 kr.)
Af PeterD
#245713
Pipeline skrev:Flere gange har jeg haft lyst til at aflevere lortet tilbage, eller kræve der kommer en tekniker ud og fikser det. Men hvem har egentlig ansvaret for at apps virker? Er det Samsung, eller de respektive streaming tjenester?
Hvis du er 120% sikker på at det er sat rigtigt op,så fejlen ikke ligger hos dig, er det egentligt et godt spørgsmål.. O-O

TV bliver fyldt med en masse elektronik, men hvem har egentlig ansvaret for at det virker som det skal..?

Producenten eller de firmaer som leverer en tjeneste?
#245714
Det er streaming tjenesterne, der har ansvaret for, at deres apps virker. Samsung leverer i praksis kun platformen, så medmindre der er noget grundliggende galt på lige dit tv, som ikke er galt på andre tv af samme model, så tvivler jeg på, du kommer ret langt med reklamation.

Men irriterende er det da.
#245716
Jeg kender ikke til disse problemer på mit 9005 og min umiddelbare vurdering er, at det skyldes noget så simpelt, at dine opdateringer ikke opdateres automatisk, hvilket er noget, som du selv bør sørge for - eller som du kal slå automatisk til.
Her bør du være opmærksom på, at dette IKKE hører under normale tv- opdateringer. Du skal ind under Smarthubmenuen og aut. opdateringer af apps.
Alternativ er en tilbageførsel til den oprindelige fabriksindstilling.
Men mere ligger der næppe i problemet,
#245717
Nu er det jo så Elgiganten jeg har købt mit tv hos, og de har ikke oplyst mig om at der ikke er garanti for at smart tv delen virker.
Desuden kan jeg på Samsungs hjemmeside se, at de reklamerer for at de nævnte tjenester er på deres tv. Den eneste disclamer er, at udbuddet varierer alt efter regioner.
Så i mine øjne bør garantien også gælde at apps fungerer som de skal. Der er vel ikke nogen forskel på om apps virker, eller tuneren går i stykker?
#245720
Prøv at føre dit tv tilbage til fabriksindstilling. Noget synes at være gået galt oprindeligt. Du kan selvfølgelig prøve alt muligt, men enhver supporter vil foreslå, at du begynder forfra. Heldigvis fejler dit TV intet. Så brug det kvarter som det koster.
#245724
Ok, det må jeg prøve i morgen.
Der er vel ikke nogen måde man kan eksportere sine indstillinger på, vel? :o
Og hvad med det man har optaget på sin eksterne HD, er det stadig tilgængeligt bagefter?
#245727
fra taenk.dk om reklamationsret på software:
Forkert! Du har lige så meget ret til at reklamere over fejl og mangler ved software som ved hardware, hvis softwaren var en del af købet. Det afgørende er, lige som i alle andre reklamationssager, om fejlen har været til stede på købstidspunktet.

En softwarefejl kan have været til stede på købstidspunktet, uden at du har bemærket den. Eksempelvis kan en lille fejl generere nye fejl, der til sidst er synlig for almindelige brugere.

Fejl og mangler, der viser sig inden for de første 6 måneder, formodes at have været til stede på købstidspunktet. De næste 18 måneder skal du selv sandsynliggøre, at en softwarefejl eller årsagen til den var til stede på købstidspunktet.
https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... koebeloven
#245736
Pipeline skrev:Ok, det må jeg prøve i morgen.
Der er vel ikke nogen måde man kan eksportere sine indstillinger på, vel? :o
Og hvad med det man har optaget på sin eksterne HD, er det stadig tilgængeligt bagefter?
Jeg har med et USBmemorystik , der er formateret tager kopi af mine TVkanaler, hvilket du sikkert også kan. Øvrige billedindstillinger må du notere eller tage nemt nogle mobilfotos.

Jeg tror, at appfejlen muligvis ligger i en lande/regionsindstilling, men fortsætter fejlen, hvad jeg ikke tror, så står du stærkt ved allerede at have restoret dit tv.

Det vil ikke påvirke dit optagne, men i forbindelse med tilbageførsel, så tager du FORINDEN alle stik ud til andre enheder, mens dit TV er SLUKKET ved stikkontakten, så der ikke stadig foregår skrivning til din optager.
#245800
Jeg har nu prøvet at genindstille til fabriks indstillingerne.
Viaplay er uændret, her skal jeg stadig starte appen to gange.
TV2 Play, youtube og Spotify kan jeg slet ikke komme ind i nu.
Kan det have noget med netværksindtillingerne at gøre? Jeg har ikke gjort andet end at sætte et kabel i fjernsynet, men der er jo masser af indstillinger man kan ændre på. Jeg har en router fra Yousee.
Af Turbo
#245803
Er der ikke Smart-hub i det?

På mine Samsung produkter når jeg har problemer med apps, plejer det at hjælpe at nul stille Smart-hub.
Bruger navn og password skal man skrive ind igen da de slettes.

Indstillinger --> Smart-hub --> Nul stil.
pass til nul-stilling: 4x 0 (nul).

PS: Det samme virker på H8900N når den pludselig skriver at den kan ikke optage selvom der er masse af plads på disken.