8. feb 2017, 20:12
#245711
Vi har nu haft et Samsung KS7005 i en 3-4 måneder.
Og jeg må sige at det har været en blandet oplevelse. Billedet er super flot, menuerne er tilpas hurtige og nemme at finde ud af.
Men når det kommer til det "smarte", så knækker kæden.
TV2 appen er en krig om at loade, og ofte kan den slet ikke starte nogen programmer.
Viaplay skal altid åbnes to gange, da den første gang siger der ikke er en netforbindelse (vi kører kablet forbindelse, 100mBit).
HBO Nordic har der tidligere været problemer med, de ser dog ud til at være ovre. Når man startede et program, startede den afspilningen 4 sekunder før slutningen, så man skulle spole programmet tilbage over flere omgange, for at kunne se det fra start.
Desuden er der ikke nogen "fortsæt med at se"-funktion, så den er noget af en pine at komme frem til det man gerne vil se.
Youtube: Her skal man logge ind hver gang man bruger appen. Altså den viser en kode man så skal taste ind på sin telefon/tablet før man kommer videre.
Flere gange har jeg haft lyst til at aflevere lortet tilbage, eller kræve der kommer en tekniker ud og fikser det. Men hvem har egentlig ansvaret for at apps virker? Er det Samsung, eller de respektive streaming tjenester?
Når man læser herinde og i andre forums, kan jeg se at det er ganske normalt at diverse tjenester ikke fungerer på tværs af tv producenter. Men det virker også som om at "man bare" stiller sig tilfreds med situationen. Er der nogen der har reklameret over det, eller leveret deres (i mine øjne) defekte tv retur?
Jeg er jo ikke blevet informeret ved købet om, at smart tv delen er købt på lykke og fromme?
Det er godt at jeg ikke har skilt mig af med min Chromecast, for den virker som den skal (og så til en pris på 320 kr.)
Og jeg må sige at det har været en blandet oplevelse. Billedet er super flot, menuerne er tilpas hurtige og nemme at finde ud af.
Men når det kommer til det "smarte", så knækker kæden.
TV2 appen er en krig om at loade, og ofte kan den slet ikke starte nogen programmer.
Viaplay skal altid åbnes to gange, da den første gang siger der ikke er en netforbindelse (vi kører kablet forbindelse, 100mBit).
HBO Nordic har der tidligere været problemer med, de ser dog ud til at være ovre. Når man startede et program, startede den afspilningen 4 sekunder før slutningen, så man skulle spole programmet tilbage over flere omgange, for at kunne se det fra start.
Desuden er der ikke nogen "fortsæt med at se"-funktion, så den er noget af en pine at komme frem til det man gerne vil se.
Youtube: Her skal man logge ind hver gang man bruger appen. Altså den viser en kode man så skal taste ind på sin telefon/tablet før man kommer videre.
Flere gange har jeg haft lyst til at aflevere lortet tilbage, eller kræve der kommer en tekniker ud og fikser det. Men hvem har egentlig ansvaret for at apps virker? Er det Samsung, eller de respektive streaming tjenester?
Når man læser herinde og i andre forums, kan jeg se at det er ganske normalt at diverse tjenester ikke fungerer på tværs af tv producenter. Men det virker også som om at "man bare" stiller sig tilfreds med situationen. Er der nogen der har reklameret over det, eller leveret deres (i mine øjne) defekte tv retur?
Jeg er jo ikke blevet informeret ved købet om, at smart tv delen er købt på lykke og fromme?
Det er godt at jeg ikke har skilt mig af med min Chromecast, for den virker som den skal (og så til en pris på 320 kr.)