Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nikwax
#245301
Hej,
Jeg sidder og kigger på et samsung F8005 fra 2013. Men kunne godt tænke mig at få en nas til at køre. Problemet er bare min tekniske hd viden er ikke eksisterende :-)

Så forslag til nas modtages gerne hvis nogle har nogle med gode erfaringer. Vil gerne kunne:
-streame direkte på mit nuværende tv i hd
-være klar til næste tv og streame i 4K

Så forslag modtages gerne :-)
Af Nikwax
#245309
Ja vil gerne bruge den som net harddisk også så derfor er det en nas jeg leder efter. Men tror jeg er ved at forstå lidt af hvordan det virker, og man kan læse meget i anmeldelser men det var bare om nogle havde nogle gode erfaringer :-)
Af flatwee
#245321
Jeg kan varmt anbefale en Synology NAS, modellen afhænger af data behov og hvor meget sikkerhed du ønsker på disk-niveau (også kaldet RAID, hvor en eller flere diske kan gå ned, men du mister ikke data).

QNAP er ligeledes et stærkt produkt.
Af teamet
#245335
Jah, det kommer lidt an på hvordan og hvorledes du vil have det til at virke. Der er mange muligheder af mere eller mindre teknisk karakter. Det 'bedste' valg er typisk det mest tekniske og bøvlet eller det dyreste..

Du har enten brug for en NAS der kan foretage transcoding eller en, som direkte kan tilsluttes tv'et via HDMI. Den sidste løsning er sikker på at virke, så den vil jeg umiddelbart anbefale, da du skriver at din tekniske side ikke er den stærkeste af dine eller mange, forventer jeg, stærke sider.

NAS med transcoding af 4K materiale: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default ... n=Synology

NAS med HDMI tilslutning: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default ... 8G&pn=QNAP

Men som andre er inde på, så kunne det være en bedre løsning med en box designed til streaming (eg xbox eller playstation) og kombineret med en billigere NAS..
Af FrederikM
#258798
Jeg bruger en Qnap ts-231 sammen med mit Samsung f8005, som jeg synes fungerer rigtigt godt.

Der er min erfaring at den kan klare alt hvad man har brug for, og at det faktisk er mere afgørende hvilken trådløs router man bruger, da det ofte er der det halter med den nødvendige båndbredde.

Derfor vil jeg anbefale at du altid har en god trådløs router, eller forbinder din NAS til Tvet via Lan.