Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wulff79
#245282
Hej alle

Efter at ha læst mange anmeldelser endte jeg med at købe et Samsung ue55ks7005.

Jeg har ingen tv pakke og streamer det meste via div. tjenester, med en 75/75 forbindelse. Læste lidt at de fleste har været fint tilfreds med WiFi delen hvorfor der ikke er sluttet netværkskabel til.

Har haft tv oppe at køre i 3 dage nu og må sige at jeg er meget skuffet/frustreret over streaming tjenesterne.

Cmore+: Virkede fint første gang, næste dag kom beskeden "startup error, please restart app" (Hvilket jeg så ikke har fundet ud af)

Tv2 play: "Problemer med afspilning af indhold i ca. halvdelen af programmerne

HBO: Ikke lykkedes at starte afspilning af en eneste film endnu (den bliver bare ved med at loade, og kan kun se de sidste 4 sekunder af de serier jeg har set.

Det kan godt være at det er mig der ikke har sat mig ordentligt ind i tv'et men jeg havde håbet at det var lidt mere brugervenligt out of the box.

Har i nogle forslag til løsninger? Ps Tv er opdateret og klargjort ved køb (Det eneste de havde tilbage i elgiganten så fik det med gratis)

På forhånd tak
Af anders.jensen
#245287
Start med at teste, om TV'et har ordentlig forbindelse til dit trådløse netværk. Den nemmeste måde er sikkert netflix app'en:

1) åben netflix
2) Tryk følgende på fjernbetjeningen: Up, Up, Down, Down, Left, Right, Left, Right, Up, Up, Up, Up
3) I den menu der kommer frem kan du checke internethastigheden.

Alternativt kan du åbne den indbyggede browser og finde en hastighedstest på nettet et sted.
Af wulff79
#245306
Hej anders

Netop testet og den står til 63/75 Mbit så hastigheden skulle ikke fejle noget, medmindre det er periodiske udfald? Har i andre netkabel i jeres tv?
Af piopakk
#245874
Jeg har samme tv som dig anders, og oplever ligeledes problemer med streaming apps.
HBO vil nogle gange ikke starte.
Viaplay vil for tiden slet ikke starte.
Netflix virker kun nogle gange.
Det virker som periodiske fejl, aner dog ikke om der er et mønster i det. Hjælper ikke at genstarte tv eller apps. OG de fleste apps kan man faktisk ikke slette, da de er del af smart tv delen..Jeg oplever også ofte at guide tv knappen ikke virker... men jeg kan tilgå guiden ad bagveje via menusystemet.

Kører med firmware 1160 på tv'et. Og med WiFi, der er fin forbindelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#245884
HBO er virkelig en elendig app. Jeg døjede med præcis de samme ting da jeg testede KS8005. Jeg fandt ingen måde at starte afsnit man havde set før forfra. Endte med at bruge en Chromecast.