Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jammer
#244354
Hejsa jeg har et problem med lyd.....
når jeg streamer netflix fra ipad til tv er der perfekt hifi lyd gennem anlægget, men hvis jeg bruger LG OLED´s egen apps f,eksp YouTube,og netflix så er der kun tv lyd og IKKE Hifi lyd , nogen der har et bud på hvorfor ? jeg har tilsluttet det via HDMI og anlægget har ikke ARC
på forhånd tak
Af Jammer
#244375
Nej det var fordi han ikke havde sat hdmi i den rigtige port med ARC :-) det problem har jeg ikke.....har nemlig ikke ARC i mit anlæg
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244376
Den forstår jeg ikke...
- hvordan streamer du fra iPad til TV'et?
- Hvis der ikke er ARC, så skal lyden jo fra TV til anlæg via en anden vej - eks. den optiske udgang.
Af Jammer
#244377
den kommer fra HDMI det er det eneste kabel der er tilsluttet TV, der står intet om anlægget har ARC og det er da også 7 år gammelt det fandtes vel ikke dengang :-) jeg streamer via chromecast
- lad os antage at der ER ARC i anlægget og ikke kun i tv, hvorfor virker det så stadig ikke med lyden til anlæg via tv app ??
Af Jammer
#244380
Snigerdis skrev:Sidder din chromecast i anlægget eller tv'et?
I anlægget, men det er ikke streaming lyd der er problemet, det er TV´s egne apps, altså lyd gennem dem
Brugeravatar
Af Snigerdis
#244403
Når du ikke har ARC er der jo kun envejskommunikation imellem anlæg og tv (anlæg -> tv). Så apps på tv'et kan selvfølgelig ikke levere lyd til anlægget. Hvis du vil have lyd fra tv til anlæg, skal du enten have et anlæg med ARC. Så kan du bruge HDMI. Ellers kan du bruge et optisk kabel fra tv til anlæg, såfremt dit anlæg har en optisk indgang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244419
Det giver sig selv, at det er Apps på TVet der fejler, da lyden jo skabes i TVet. Med din Chromecast smides sig slet jo gennem din receiver først og så er lyden allerede i anlægget. Uden ARC så har Tvet ikke nogen mulighed for at sende lyd til receiveren som dit setup er nu.
Af Jammer
#244578
Torben Rasmussen skrev:Det giver sig selv, at det er Apps på TVet der fejler, da lyden jo skabes i TVet. Med din Chromecast smides sig slet jo gennem din receiver først og så er lyden allerede i anlægget. Uden ARC så har Tvet ikke nogen mulighed for at sende lyd til receiveren som dit setup er nu.
ok, hvilket setup vil du anbefale ? det er ALLE apps i tv der i så fald fejler der er ingen AV lyd overhovet på dem , kun tv lyd
Af Jammer
#244579
Snigerdis skrev:Når du ikke har ARC er der jo kun envejskommunikation imellem anlæg og tv (anlæg -> tv). Så apps på tv'et kan selvfølgelig ikke levere lyd til anlægget. Hvis du vil have lyd fra tv til anlæg, skal du enten have et anlæg med ARC. Så kan du bruge HDMI. Ellers kan du bruge et optisk kabel fra tv til anlæg, såfremt dit anlæg har en optisk indgang.
Virker sgu stadig ikke med optisk kabel :-( er frustreret !:(