Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af x99gump
#244580
Har du på tv'et valgt at den skal smide lyden ud på den optiske udgang? For ellers vil den stadig bare bruge de indbyggede højtalere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244582
Det er altså lidt rodet beskrevet i dine indlæg, så kan du ikke lige opsummere (pil anlægget helt ud af ligningen):
- Er der lyd via TV-højttaleren når du afspiller noget i Apps (indbygget i TV'et)?
- Er der lyd via TV-højttaleren når du afspiller noget via HDMI-porten på TV'et?

Dernæst: Sæt et SPDIF-kabel fra TV over i dit anlæg, indstil lydoutput på TV'et til at sende ud via den optiske udgang og indstil anlægget på den rette indgang. Test så ovenstående igen og besvar spørgsmålene dog med "TV-højttaleren" udskiftet med "anlæggets højttalere".
Af Jammer
#244584
x99gump skrev:Har du på tv'et valgt at den skal smide lyden ud på den optiske udgang? For ellers vil den stadig bare bruge de indbyggede højtalere.
jep der står ekstern lyd - HDMI/ARC/OPTICAL
Af Jammer
#244588
Torben Rasmussen skrev:Det er altså lidt rodet beskrevet i dine indlæg, så kan du ikke lige opsummere (pil anlægget helt ud af ligningen):
- Er der lyd via TV-højttaleren når du afspiller noget i Apps (indbygget i TV'et)?
- Er der lyd via TV-højttaleren når du afspiller noget via HDMI-porten på TV'et?

Dernæst: Sæt et SPDIF-kabel fra TV over i dit anlæg, indstil lydoutput på TV'et til at sende ud via den optiske udgang og indstil anlægget på den rette indgang. Test så ovenstående igen og besvar spørgsmålene dog med "TV-højttaleren" udskiftet med "anlæggets højttalere".
- ja der er lyd fra tv via apps i tv (TV er indstillet til intern højtt.)
- ja der er lyd fra tv når jeg afspiller noget via HDMI-porten (tv er indst. til intern højtt.)

- dernæst : NEJ der er ikke lyd fra anlæg med optisk kabel eller HDMI kabel når jeg afspiller via TV apps (tv er indstillet til ekstern lyd - HDMI/OPTICAL)

- MEN der er lyd fra anlæg via HDMI/Optisk kabel når jeg bruger yousee box - PS3 - OG når jeg streamer via Chromecast (TV er indst. til Ekstern lyd HDMI/OPTICAL)

sum og sumarum - det er KUN via tv apps der IKKE er anlæg lyd...hvem sagde WTF er der galt 8-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244590
Jammer skrev: - dernæst : NEJ der er ikke lyd fra anlæg med optisk kabel eller HDMI kabel når jeg afspiller via TV apps (tv er indstillet til ekstern lyd - HDMI/OPTICAL)

- MEN der er lyd fra anlæg via HDMI/Optisk kabel når jeg bruger yousee box - PS3 - OG når jeg streamer via Chromecast (TV er indst. til Ekstern lyd HDMI/OPTICAL)

sum og sumarum - det er KUN via tv apps der IKKE er anlæg lyd...hvem sagde WTF er der galt 8-)
OK, så du har altså lyd hvis du har sat alle disse dimser i HDMI-porten på TV'et (de sidder ikke i din receivers HDMI-porten, right?).

Jeg gætter på, at du har prøvet Netflix, men hvad med den indbyggede medieafspiller på TV'et? Er der lyd hvis du afspiller en videofil fra en USB-stick?
Af Brixen
#244593
Jammer skrev:
Brixen skrev:Jeg har lyd ud af optisk på LG B6.
bruger du ikke din ARC port så ?
Nej, der sidder ikke noget i ARC porten. Mit gamle tv havde ikke ARC, derfor brugte jeg optisk. Og for at undgå at ændre noget i receiveren er jeg fortsat med det.
Brugeravatar
Af Huleboer
#244595
Jammer skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er altså lidt rodet beskrevet i dine indlæg, så kan du ikke lige opsummere (pil anlægget helt ud af ligningen):
- Er der lyd via TV-højttaleren når du afspiller noget i Apps (indbygget i TV'et)?
- Er der lyd via TV-højttaleren når du afspiller noget via HDMI-porten på TV'et?

Dernæst: Sæt et SPDIF-kabel fra TV over i dit anlæg, indstil lydoutput på TV'et til at sende ud via den optiske udgang og indstil anlægget på den rette indgang. Test så ovenstående igen og besvar spørgsmålene dog med "TV-højttaleren" udskiftet med "anlæggets højttalere".
- ja der er lyd fra tv via apps i tv (TV er indstillet til intern højtt.)
- ja der er lyd fra tv når jeg afspiller noget via HDMI-porten (tv er indst. til intern højtt.)

- dernæst : NEJ der er ikke lyd fra anlæg med optisk kabel eller HDMI kabel når jeg afspiller via TV apps (tv er indstillet til ekstern lyd - HDMI/OPTICAL)

- MEN der er lyd fra anlæg via HDMI/Optisk kabel når jeg bruger yousee box - PS3 - OG når jeg streamer via Chromecast (TV er indst. til Ekstern lyd HDMI/OPTICAL)

sum og sumarum - det er KUN via tv apps der IKKE er anlæg lyd...hvem sagde WTF er der galt 8-)
Hvilken forstærker har du? Er du 100% sikker at du får valgt det rigtige indput på denne når du tester? Dette kan på mange (også ældre) modeller programmeres.

Det er ikke alle apps der tillader at sende lyd videre på den måde du ønsker.
Et almindeligt TV signal bør dog altid kunne sendes over optisk, så hvis du har lyd her, men ikke i dine apps, så er det en begrænsning af rettigheder, og ikke et praktisk problem med kabling og lignende.