Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SNL777
#243640
Hej,
Jeg ved godt at dette emne er berørt flere gange, men jeg må erkende at jeg stadig ikke er helt med.
Jeg har et nyt Samsung TV (8005) med SMART funktion og HBBTV. Når jeg åbner DR app via "rød knap" på fjernbetjeningen på mit TV, så kan jeg ikke på DR´s side vælge menuen "live TV" som jeg ellers godt kan vælge på DR app via min IPAD. Jeg har opsagt mit YOUSEE abonnement med forventining om, at jeg kunne have alle DR + TV2 kanaler live via "HBBTV/DR app" og "TV2Play app", men hvorfor er det ikke muligt med DR eller hvad gør jeg forkert :(
Jeg vil meget gerne undvære, at skulle tilkoble appletv eller cromocast til mit nye TV, da jeg forventer at et helt nyt Samsung SMART TV kan steame disse kanaler live uden ekstra udstyr?
Jeg har ikke fået oprettet abonnement til TV2play endnu, men forventer at alle deres kanaler kan streames live uden problemer?
Mvh Simon
Af Turbo
#243643
DR app på din IPAD kan ikke sammenlignes med HBBTV, det er 2 forskellige ting. Du kan se DR live f.eks. via DVB-T.

Jeg har også opsagt YouSee og ant. foreningen. Jeg bor kun 6-8 km. fra Hove senderen, så en stump ledning er rigeligt til DVB-T her.
Af SNL777
#243657
Tak for jeres hurtige svar.

Men er det virkelig ikke en måde hvorpå at man kan live streame DR´s kanaler uden at skulle anvende DVB-T (antenne) eller Cromecast/apple TV enhed?
Jeg troede, at man med en god fast internet forbindelse til fjernsynet havde en måde hvorpå at man kunne livestreame disse DR kanaler på samme måde som via nettet.
Af esef
#243662
Mig bekendt virker HBBTV ikke uden et TV-signal. Flere udbyder har det inkluderet, men ikke alle. Men hvis du har DVB-T signal på DR1 burde det virke. Har aldrig prøvet HBBTV, så ved ikke om DR inkluderer live TV i funktionen. Man kan jo se grunde til det ikke er inkluderet. Da det kræver live TV at have HBBTV, hvorfor så bruge brugerflade og båndbredde på live via internet, kan DR have tænkt.

Der kan være en DR app til dit TV, men det er nok tvivlsomt efter DR har besluttet at apple TV er det mest fantastiske i verden, så du skal nok have fat i noget brugerudviklet. Kodi har f.eks. en Dansk TV add-on hvor man kan streame en hel række danske kanaler, men det er jo mega langt fra at være så brugervenligt som at bare trykke på '1' på fjernbetjeningen. Og jeg ved faktisk ikke om Kodi er tilgængeligt på Samsungs platform. Det er tilgængeligt på Android TV.

Det er de her ting der gør at jeg ikke tror på at total "cable cutting" er et reelt alternativ for 99% i den nærmeste fremtid.
Af ChrisJJ
#243680
Hvis der er en browser i dit tv kan du se DR livet tv via dette link:

https://www.dr.dk/tv/live/dr1

Ikke den mest elegante løsning men det skulle virke :)
Af SNL777
#243688
Takker og ja jeg slipper nok ikke uden om en af ovenstående løsninger selv om jeg havde håbet at man her i 2017 kunne live streame DR og TV2 på en mere simpel måde direkte på tv' et. Men tak for alle jeres svar
Af Turbo
#243722
ChrisJJ skrev:Hvis der er en browser i dit tv kan du se DR livet tv via dette link:

https://www.dr.dk/tv/live/dr1

Ikke den mest elegante løsning men det skulle virke :)
En del TV kan ikke afspille Flash i web-browseren - f.eks. LG TV WebOS 2.0 og 3.0 kan ikke afspille Flash i Web-browseren.

Mit lidt ældre Samsung TV (2012) i soveværelset understøtter op til og med Flash 9 i Web-browseren - DR live TV via deres HP kræver Flash 10 eller højere, så det vil heller ikke virke på et 2012 Samsung TV.
Brugeravatar
Af Inside
#243741
Man kan ikke se DR live via HBBTV.

Men hvordan har du tænkt dig at modtage HBBTV på dit fjernsyn uden at have DR1 kørende live i baggrunden alligevel via DVB-T ?
Af SNL777
#243754
Turbo skrev:
ChrisJJ skrev:Hvis der er en browser i dit tv kan du se DR livet tv via dette link:

https://www.dr.dk/tv/live/dr1

Ikke den mest elegante løsning men det skulle virke :)
En del TV kan ikke afspille Flash i web-browseren - f.eks. LG TV WebOS 2.0 og 3.0 kan ikke afspille Flash i Web-browseren.

Mit lidt ældre Samsung TV (2012) i soveværelset understøtter op til og med Flash 9 i Web-browseren - DR live TV via deres HP kræver Flash 10 eller højere, så det vil heller ikke virke på et 2012 Samsung TV.
Det fjernsyn jeg har købt er et Samsung, 65 tommer, 8005 fra 2016 og jeg kan godt se DR live TV via web browseren på DR´s hjemmeside dog som nævnt ikke ret smart og underteksten forsvinder når jeg forstørre billedet til fuldskærm. Jeg har en Apple TV, 3 generation, men den kan heller ikke anvendes, da man på denne 3 generation ikke kan tilføje nye apps og DR app ligger ikke som standard. Overvejer at prøve en Cromecast, men vil gerne lige låne en først, så at jeg er sikker på at det virker som forventet.