Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#242821
Alle min billeder og videoer ligger på google drev.
Kan ikke findes en løsning som fungerer optimalt.
Har en chromecast 1. Gen. Den er ikke god.
Af mbm
#242862
så en chromecast ver. 2 er bedre?..

har dog fundet ud at at min gamle chromecast fungerer væsentlig bedre med mine apple tablets end android besynderligt nok.
benytter så Allcast.

ville dog være fedt hvis google gad at lave apps til smart tv platformen.
Af bentpetersson
#242905
Jeg sender med fordel fotos fra en Android Tablet eller min Smartphone til mit TV via menuen Screen Mirroring. Har du denne mulighed?
Af jng
#242907
bentpetersson skrev:Jeg sender med fordel fotos fra en Android Tablet eller min Smartphone til mit TV via menuen Screen Mirroring. Har du denne mulighed?
Ja, det fungerer, ikke mindst med stillbilleder. Ved eksempelvis en 4K-video med stor bithastighed kniber det ofte. Det skyldes teknikken snarere end producenterne af de anvendte apparater...
Af mbm
#242909
bentpetersson skrev:Jeg sender med fordel fotos fra en Android Tablet eller min Smartphone til mit TV via menuen Screen Mirroring. Har du denne mulighed?
Ja men det funker ikke rigtig godt.
Af bentpetersson
#242913
Her fungerer det nemt. Vi har i dag lige afsluttet besøg fra Schweiz. Man ville absolut se fotos. Nemt. Tænder for smartphone og sætter den på screen mirroring. Herefter omstiller automatisk til SamsungTVet og viser. Du kender det jo. Så jeg skriver til dem, der ikke kender det.
Det samme gør jeg med Tablettens indhold.
Det fornemme er jo, at blot TV er tændt, skal der kun tændes for den anden enhed.
Ps den gamle dame på 71 år skulle hjem for at købe en udskiftning af den ultra gamle Nokiatelefon .:)
Af bentpetersson
#242923
jng skrev:
bentpetersson skrev:Jeg sender med fordel fotos fra en Android Tablet eller min Smartphone til mit TV via menuen Screen Mirroring. Har du denne mulighed?
Ja, det fungerer, ikke mindst med stillbilleder. Ved eksempelvis en 4K-video med stor bithastighed kniber det ofte. Det skyldes teknikken snarere end producenterne af de anvendte apparater...
Det samme her: Både still photos på 16 MB kører fint på TV, men smartphone Tablet-UHDoptagelser må ind imellem trække vejret :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#243125
Det er generelt sjovt, at de mange cloud-tjenester ikke har apps til tv-boksene, når så mange mennesker bruger cloud-tjenester til feriebilleder/video. Der ligger da en åben mulighed lige dér.

Herhjemme har vi hele feriekataloget - inklusiv alt fra spejlrefleks og videokamera - i Apple iCloud. Der er en app på Apple TV, som fungerer rigtig godt til at få det hele vist på tv-skærmen. Nu savner jeg bare, at Siri på Apple TV kommer på dansk, så man kan søge efter billeder. iOS 10 er jo begyndt at lave analyse af billederne, så man kan søge på "skov", "hund", "Tokyo", "personnavn" osv.
Af bentpetersson
#243136
Det har du måske ret i. Jeg vil dog vise nogle andre og måske ukendte fremgangsmåder til både at vise fotos fra skyerne og direkte fra Smartphone eller Tablettens indhold:

Med google drev kan man jo se fotos og dokumenter mm. Med google drev er det som bekendt muligt at se disse på, hvilken som helst enhed, der kan gå på internettet. Også på et SmartTv og også selv om fx Samsung ikke har en TVapp til google drev.

Gå fx via TVbrowseren ind på drive.google.com, og hvis du tidligere er logget ind på Google Account , der jo sammenføjer alt goggle til personlig indgang - vises alt, hvad du har liggende direkte på selve TV skærmen. Ved at lægge tilgangen som bogmærke, kan man nemmere finde denne igen. Men en direkte app ville være lettere.
Ovenstående er jo et eksempel på Google Drev, der ligger i skyen.

En anden mulighed.
Har man fotos liggende på sin smartphone eller Tablet, har jeg til Samsung TVs opdaget, at man kan bruge appen Smart View som mere end en fjernbetjening. Jeg har tidligere anbefalet denne app, idet denne fjernbetjening via dens tastatur ikke kun muliggør, at man også nemt kan skrive bogstaver og sætninger på sin smartphone/Tablet og overføre disse til TVbrowserens forskellige søgesider, men også til noget helt andet.

Smartview kan også vise indholdet fra Smartphone /Tablet i form af fotos, videoer mm. Dette foregår med Samsung, således at der automatisk åbnes for samme menu, som når man ser eksterne usboptagelser.
Tryk på source på enten din alm fjernbetjening eller på Smart View. Tvdkærmen viser automatisk menuen Mit Indhold og nu med samme oversigt som på optagelser. Filerne er opdelt i Music, Photos og Videos.


Skab også selv dit eget google TV:
Man kan også bruge de almindelige googleapps på et TV. Ser man på skærmbilledet på fx google drev - th øverst ses ni punkter i et kvadrat. Trykkes herpå åbnes alle googles mapps, og man kan gå ind på dem, som man ønsker. Her dukker alle googles aps op. Fx Maps, You Tube, Play, oversæt osv. Ja, minsandten også google Fotos.
.
Af mbm
#243137
Problemet med tilgang via browseren er navigering.. Kan ikke få det til at vælge billeder eller video.

Hvad med nvidia tv eller xbox one s.

Kan disse fungere som afspillere til formålet?
Eller skal jeg konvertere til appletv og icloud?
Af bentpetersson
#243138
Jeg har koblet en trådløs mus på One Connect enheden. Musen fungerer ligeså godt, akkurat og hurtigt som på en PC.